Westfalia.doc

(4342 KB) Pobierz
Firma WESTFALIA już w roku 1984 opracowała system automatycznego oczyszczania paliwa pod nazwą UNITROL

     Firma  WESTFALIA  już  w  roku 1984  opracowała  system  automatycznego  oczyszczania  paliwa  pod  nazwą  UNITROL .W  jego  skład  wchodzi :  Water  Monitoring  System  ( System  Kontroli  Wody )  i  Sludge  Space  Monitoring  System  ( System  Kontroli  Poziomu  Osadów ) . Umożliwiają  one  długotrwałą  pracę  bez  konieczności  ręcznego  czyszczenia  około  6000 ¸ 8000 godzin  pracy  co  daje  w  przybliżeniu  okres  1  roku . [  ]

     Jest  to  możliwe  dzięki  czyszczeniu  zastawu  talerzy  w  czasie  całkowitego  oczyszczenia  bębna  i  ciągłej  kontroli  paliwa  na  zawartość  wody  i  wypełnienia  przestrzeni  na  osady . Daje  to  możliwość  dostosowania  czasu  między  odstrzeleniami  do  zawartości  tych  zanieczyszczeń  z  zachowaniem  najbardziej  optymalnych  parametrów  wirowania . Dzięki  automatycznej  kontroli  pierścienie  regulacyjne  nie  są  potrzebne  i  nie  zachodzi  możliwość  popełnienia  błędu w  czasie  ręcznego  dobierania  nastaw .Straty  paliwa  nie  zachodzą  z  powodu  wcześniejszego  usunięcia  nadmiaru  paliwa  i  precyzyjnie  określonej  objętości  opróżnienia  bębna  wirówki  dzięki  zastosowaniu  specjalnego  systemu  hydraulicznego  pod  nazwą  HYDROSTOP , który  umożliwia  bardzo  krótki  czas  procesu  opróżniania  z  zachowaniem  maksymalnego  otwarcia  bębna  co  prowadzi  do  otrzymania  bardzo  skondensowanych  odpadów .

     Za  pomocą  systemu  UNITROL  można  oczyszczać  zarówno  paliwa  jak  i  oleje  smarne . Wirówki  te  zapewniają  wysoką  sprawność  oczyszczania  nawet  w  krytycznych  sytuacjach  , a  wybór  pracy  jako  puryfikator  lub  klaryfikator  następuje  automatycznie  na  skutek  analizy  rodzaju  zanieczyszczeń . Zastosowane  wirówki  z  systemem  UNITROL  mogą  być  zastosowane  w  szerokim  zakresie  gęstości  paliwa  aż  do  1010  kg / m 3 .  [  ]

     Woda  w  paliwie  jest  wykrywana  poprzez  System  Kontroli  Wody  ,  który  jest  niezbędny  w  przypadku  niewielkich  różnic  gęstości  wody  i  paliwa . System  ten  różni  się  od  innych  tym , że  zawartość  wody  jest  mierzona  w  bębnie  wirówki  a  nie  na  odlocie  czystego  paliwa . System  ten  składa  się  z  czujnika  wody  ( czujnika  konduktancji )  i  dwóch  zaworów  elektromagnetycznych  -  obiegowego  i  odlotu  wody .

     Niewielka  część  paliwa , która  przepływa  przez  pierścień separujący  poddawana  jest  kontroli  na  zawartość  wody  przez  czujnik  zawartości  wody . Tak  długo  jak  czujnik  wykrywa  paliwo  jest  ono  kierowane  jeszcze  raz  do  bębna  wirówki  przy  zamkniętym  zaworze  na  odlocie  wody . Wirówka  pracuje  wtedy  jako  klaryfikator . W  momencie  gdy  czujnik  wody  w  przepływie  częściowym  zarejestruje  obecność  wody  na  poziomie  co najmniej  95 %  zawór  obiegowy  zamyka  się  a  zawór  odlotu  wody  otwiera . Wtedy  wirówka  pracuje  jako  puryfikator .



      

Przekrój  przez  wirówkę  z  systemem  UNITROL  ( System  Kontroli  Wody ).

1 – Brudne  paliwo  dolot

2 – Czyste  paliwo  odlot

3 – Woda  wypychająca  dolot

4 – Manometr

5 – Czujnik  konduktancji

6 -  Czujnik  ciśnienia

7 – Zawór  obiegowy

8 – Przepływ  cieczy  do  pomiaru

9 – Pompa  cieczy  do  pomiaru

10 – Pompa  czystego  paliwa

11 – Zawór  odlotu  wody

12 – Skrzynka  kontrolna

13 – Pierścień  separujący

14 – Przestrzeń  szlamowa

15 – Brudna  woda  odlot

16 – Woda  sterująca  odlot

17 – Szlam  odlot

18 – Woda  operacyjna  dolot

 

 



 

Schemat w czasie pracy jako klaryfikator i puryfikator z Systemem Kontroli Wody.

 

     System  Kontroli  Poziomu  Osadów  w  sposób  ciągły  kontroluje  ilość  osadów  w  przestrzeni  bębna  i  inicjuje  odstrzelenie  kiedy  określony  poziom  wypełnienia  tej  przestrzeni  zostanie  osiągnięty .

     Przy  oczyszczaniu  paliwa  otwory  w  pierścieniu  separującym  są  zamknięte . Podobnie  jak  we  wcześniej  opisanym  systemie  mały  strumień  paliwa  jest  poddawany  kontroli  tym  razem  na  obecność  cząstek  stałych  i  po  badaniu  kierowany  do  bębna . Zanieczyszczenia , które  pojawiają  się  w  częściowym  strumieniu  są  porywane  ze  strumieniem  paliwa  gdyż  krawędź  osadów  powstałych  z  tych  zanieczyszczeń  zaczęła  dochodzić  krawędzi  pierścienia  separującego .

     Do  wykrywania  zanieczyszczeń  stałych  służy  czujnik  ciśnienia . Gdy  w  rurce  przepływu  kontrolnego  pojawi  się  spadek  ciśnienia  spowodowany  utrudnieniem  przepływu  przez  zmniejszenie  przekroju  przepływu  osadami  zalegającymi  w  przestrzeni  szlamowej . Spadek  ciśnienia  o  pewną , określoną  wartość  jest  sygnałem  do  zainicjowania  procesu  odstrzelenia .

     W  przypadku  gdy  w  określonym  czasie  nie  dojdzie  do  wypełnienia  przestrzeni  szlamowej  program  w  skrzynce  kontrolnej  automatycznie  dokona  odstrzelenia  przeciwdziałając  w  ten  sposób  stwardnieniu  osadów .

 



 

Przekrój przez wirówkę z systemem UNITROL (System Kontroli Poziomu Osadów).

 

1 – Brudne  paliwo  dolot

2 – Czyste  paliwo  odlot

3 – Woda  wypychająca  dolot

4 – Manometr

5 – Czujnik  konduktancji

6 -  Czujnik  ciśnienia

7 – Zawór  obiegowy

8 – Przepływ  cieczy  do  pomiaru

9 – Pompa  cieczy  do  pomiaru

10 – Pompa  czystego  paliwa

11 – Zawór  odlotu  wody

12 – Skrzynka  kontrolna

13 – Pierścień  separujący

14 – Przestrzeń  szlamowa

15 – Brudna  woda  odlot

16 – Woda  sterująca  odlot

17 – Szlam  odlot

18 – Woda  operacyjna  dolot

 

 

 



Schemat w czasie pracy jako klaryfikator z Systemem Kontroli Poziomu Osadów .

Zgłoś jeśli naruszono regulamin