WKC, tom I "Ja rozumiem, ze wy jestescie zmeczeni, ale ja nie jestem" - dr Gruszka a propos przerwy w wykladzie "To moze pan bedzie tym procesorem" - dr Nawrocki dobierajac delikwenta do prezentacji maszyny Turinga "Panie wieszaja sie na wieszaku, panowie na klamkach" - Pan Elektronik z ul. Polanka "Panie, niech Pan takich cudow nie opowiada" - dr Mankowski "Panie, kolezanka jest teraz pytana. Pan jeszcze bedzie mial swoje piec minut" - dr Mankowski "Tu jakies niescislosci, tutaj cos nie dziala, ale taka jest elektronika" - dr Ozorowski "To jest taka metoda, jak ja to zwykle mowie, 'nago przez pokrzywy'" - dr Mankowski o rozwinieciu Laplace'a "Prosze Panstwa, jestescie za bardzo ozywieni, zebym ja teraz przerwe robil" - dr Gruszka "To teraz pora na powazniejsze przestrzenie - to byly takie drobiazdzki" - dr Gruszka "Prosze Panstwa, w zwiazku z tym, ze wczoraj przedluzylem wyklad o 5 minut, dzisiaj nie przedluze wykladu" - dr Gruszka "... a wtedy proces - przepraszam, pociag - przejezdza pod semaforem" - dr Nawrocki tlumaczac istote semaforow "Jezli zwrocona wartosc jest rozna od zera, to zaczy, ze ja jestem ojcem" - dr Nawrocki o funkcji systemowej fork() "Prosze aby Panstwo natezyli teraz szczegolnie swoja uwage, poniewaz bede mowil krotko o rzeczach waznych" - dr Gruszka "... to zalezy od mojej dobrej woli - dzisiaj nie mam takiej" - dr Gruszka nt przerwy w wykladzie "Pan jest obecny tutaj duchem czy tylko cialem?" - dr Mankowski "Ja jestem dosyc odporny na zaklocenia" - dr Ozorowski apropos szumu na wykladzie "Na przyklad, niektorzy z Panstwa wiedzieli, ze wyklad jest dzisiaj na osma w tym miejscu - i miejsce znalezli, ale ten czas..." - dr Gruszka nt umiejetnosci zycia w R^4 "Na razie to zapiszcie, a potem to zrozumiecie" - dr Gruszka "Trzy ofiary wystarcza..." - dr Mankowski "Jezeli ktos do tej pory nie zrozumial pojecia pochodnej, to to jest ostatni dzwon" - dr Gruszka "Juz widze po szumie informacyjnym, ktory dociera do moich uszu, ze w jakims stopniu panstwo skonczyli" - dr Stefanowski "Slon moze byc calkiem sloniowaty" - dr Stefanowski (przykladowy tekst przy omawianiu TeX'a) "Zawsze mnie denerwuje zapisywanie takich prostych caleczek" - dr Gruszka "To jest dosyc dlugi wzor, dlatego zmaze..." - dr Gruszka, zmazujac cala tablice "No to, prosze Panstwa, zobrazujmy to definicyjnie..." - dr Gruszka "... gros czasu kilenci spedzaja drapiac sie w glowe i zastanawiajac sie w jaki klawisz stuknac lub bezmyslnie wpatrujac sie w tekst na ekranie" - prof. Morzy przy omawianiu aplikacji klient-serwer "Algorytm jest bardzo prosty, jest zapisany na trzech stronach" - prof. Brzezinski "To jest o tyle dobry problem, ze dotyczy pieniedzy" - prof. Brzezinski "Teraz, z pewna niesmialoscia, musze Panstwu powiedziec o rozniczce funkcji - dr Gruszka "Niech pan zapisze: tutaj dodac to-tam-tego i juz" - dr Mankowski "Panie, prosze wejsc na lewa tablice..." - dr Mankowski "...jezeli wtedy i tylko wtedy, to kiedy?..." - dr Mankowski "bede w pewnym sensie dodawal..." - dr Gruszka "Przy takim przewodzie pokarmowym pies rozpada sie na dwie czesci" - dr Gruszka, rysujac przewod pokarmowy psa zyjacego w przestrzeni dwuwymiarowej "Nie zalezy nam na wykazaniu Panstwu, ze nic nie umiecie, ale na zroznicowaniu oceny" - dr Stefanowski przed kolokwium "Tutaj to jest ka,tem , ale to ka,tem byc nie musi, lub moze byc takim ka,tem , ktorego sie nie spodziewamy" - dr Mankowski "Kazda grupa ma jednostki wybitne i troche mniej wybitne. (...) Te jednostki, ktore nie sa wybitne, tylko troche inne, beda mialy odchylenie standardowe duzo wieksze." - dr Stefanowski "Ciaglosci poswiece niewiele czasu, bo w gruncie rzeczy jedno zdanie" - dr Gruszka Tom I zamknieto 22 marca 1996. Dzieki za pomoc w zbieraniu cytatow. WKC, tom II "Podam teraz definicje, wystepujaca w wielu ksiazkach... z ktora oczywiscie sie nie zgadzam..." - dr Marciniak "Czyli juz widzimy, ze pierwszy bedzie rzadzil drugim, co nie oznacza, ze bedzie nim poniewieral" - dr Nikisch o przerzutnikach typu master-slave "Pracuje w pokoju...(dluzsza chwila na zastanowienie)... - zapomnialam!" - mgr A.Uscilowska "unix w takiej sytuacji wykorzystuje tzw. algorytm strusia, (...), po prostu chowa glowe w piasek" - dr Krolikowski o nierozwiazaniu problemu deadlock'ow w unixie "W krotkiej postaci to o czym mowilem szerzej ujmiemy. " - prof. dr. hab. inz. Weglarz AFAIR przy omawianiu planu wykladow "Po rozwazeniu problemu ilosciowego doszedem do konkluzji i w celu zachowania symetrii dokonamy nastpujcego podzialu." - prof. dr hab. inz. T. Puchalka podzial na grupy przed egzaminem poprawkowym z Teorii automatow "Panowie do mnie czy po mnie?" - prof.dr hab.in. T.Puchalka pytanie do delegacji studentow wyslanej z prosba o dodatkowy termin przed komisem po oblaniu 40% roku. "Te zaslony maja charakter liturgiczny." - prof.dr hab.inz.T.Puchalka o zaslonach w sali wykladowej "Dobrze prosze panstwa. A teraz zaczna sie jaja" - dr hab. A. Marciniak o jakiejs interpolacji "Tylko prosze zeby mechanizm byl na tyle prosty aby czlowiek nie bedacy po studiach informatycznych potrafil to nastawic" - dr Nikisch przy projektowaniu ukladu ustawiania zegara cyfrowego "Moze to, co powiem, bedzie mniej scisle, ale za to bardziej z sensem" - dr hab.A.Marciniak "Przez procesor rozumiemy tu nie tylko procesor w komputerze, ale i, na przyklad, kucharza" - prof. Blazewicz definiujac program jako algorytm w zapisany postaci zrozumialej dla procesora "Wobec tego ja moge sie umowic, ze ja te kartke zgubilem, a Pan te kartke znalazl" - dr Nikisch obawiajac sie o naruszenie copyright'u przy kserowaniu zadan "Pogoda nie sprzyja jeszcze prowadzeniu zajec na swiezym powietrzu" - dr Nikisch w przypadku braku sali (na dworze -15C) "To ja dziekuje Panu bardzo, chyba ze Pan ma pytania do siebie..." - dr Nikisch do goscia przy tablicy, do ktorego nie bylo pytan z sali "Prosze nie prowadzic watkow rownoleglych w sposob naglosniony" - prof. T. Puchalka gdy zrobilo sie glosno na sali "Wyklad bedzie prowadzony niejako rownolegle... To byly zadania do wykonania, mamy rowniez dwa p r o f e s o r y..." - prof. J. Blazewicz na pierwszym wykladzie z Przetwarzania rownoleglego "Rozklad normalny ma wiele ciekawych wlasnosci, ktorych nie bedziemy tu omawiac." - prof. Weglarz "Prosze nie stwarzac barier natury akustycznej." - prof. T. Puchalka komentarz odnosnie rozmow podczas wykladu. "Gdybym potrafil zabijac wzrokiem, od pieciu minut juz by pani nie zyla." - dr. Nikisch do rozgadanej studentki na wykladzie. "Panie Welc z pana gadania nic nie wynika..." - dr K. Balinska na temat zawsze madrego kolegi z pierwszej lawki "To z tego wynika , ze macie panstwo przerabane..." - dr Z. Krolikowski na temat co moze doktor, co magister, a co student "My sie nie smiejemy z Pana tylko do Pana.Hehehe" - dr inz.K.Marszalkiewicz mowi to probojac uspokoic studenta wystepujacego przy tablicy ktorego osmiesza przed cala klasa "Jakbyscie grali w karty, to byloby ciszej!" - dr Nikisch do grupy glosno rozmawiajacych studentow na wykladzie "Nie bede sadysta i nie wymagam zeby Panstwo pisali program dla DTM" - prof. Blazewicz "Przestrzen adresowa jest od 0 do 65 z groszami minus 1" - prof. Wesolowski mowiac o przestrzeni 16-bitowej "Niektorzy maja znaki zapytania w oczach." - dr Nikisch Chwile wczesnie zostal wspomniany przerzutnik RS "Ja nie bede rozrysowywal, co kotek ma w srodku." - dr Nikisch o przerzutniku 74121 "Swiat jest generalnie asynchroniczny." - dr Nikisch w trakcie omawiania jakiegos zadania zwiazanego z zaprojektowaniem synchronizujacego wejscia. "Dostrzegam ruchy Browna w panskim drzewie decyzyjnym" - prof. Weglarz do studenta chcacego zmienic specjalizacje w trakcie semestru "To co tu mowie jest sluszne ogolnie" - prof. Weglarz "Prosze doprowadzic tablice do stanu 'all clear'!" - prof.dr hab.inz. T.Puchalka "... bedzie rysunek, ktory -- troche w czasie, a troche w przestrzeni -- bedzie sie rozwijal" - dr Nikisch "Nauczyciel powinien byc nie tylko wykladowca, ale i aktorem " - mgr Maria Zapala Ona z pewnoscia jest aktorka "Jak na wejsciu sieczka to na wyjsciu sieczka. " - prof. dr hab. inz. T. Puchalka komentujac wyniki ubieglorocznego egzaminu. "Zaden paradygmat rownoleglosci nie jest idealny." - prof. dr hab. inz. J. Weglarz "Wytoczyc by trzeba najciezsze armaty analizy matematycznej." - prof. dr hab. inz. J. Weglarz wyjasniajac ze rozwiazanie problemu jest nietrywialne. "Prosze o cisze , bo nie slysze jak pisze ... " - dr J.Kniat "Dwa-i-pol to jest dwa-i-pol -- wiecej niz dwa, mniej niz trzy" - prof. J. Weglarz odpowiedz na pytanie studentow, co oznacza ocena 2.5 "Pozostaje mi tylko zyczyc Panstwu powodzenia staropolskim powiedzeniem GOOD LUCK!" - prof. T.Puchalka po podaniu pytan na egzaminie z PSK (10.06.1996) "Jezeli chodzi o utworzenie osoby fizycznej, to sprawa jest prosta" - dr S. Trzcielinski omawianie sposobow tworzenia roznych podmiotow prawnych "Pani Glowna Ksiegowa IChB PAN odeslala do sekretariatu fakture na dwie pamieci po 16MB gdyz w fakturze napisane bylo, ze zostaly zainstalowane w tym samym komputerze. Pani Ksiegowa skomentowala to, ze o ile Jej wiadomo w komputerach znajduje sie tylko j edna pamiec." - Pani Glowna Ksiegowa IChB PAN "Jestescie glupsi od mojej zony !" - dr Turkiewicz cwiczenia TO "Prosze Pana, odnosze wrazenie, ze ten egzamin, to jakby gluchy rozmawial ze slepym." - prof. A. Kwiatkowski Niedoslyszacy profesor z aparatem sluchowym do studenta z 50D na kazde oko. Tom II zamknieto 22 czerwca 1996. Dzieki za pomoc w zbieraniu cytatow. WKC, tom III "(...) dla czlowieka naturalnym jezykiem jest jezyk naturalny (...)" - dr J. Bartoszek "co, chcialoby sie pomnozy...
mygmyg