Czytanie ze zrozumieniem kl II WYDRUK.doc

(119 KB) Pobierz
Czytanie ze zrozumieniem

Czytanie ze zrozumieniem..................................................................................

 

1.Przeczytaj uważnie tekst:

 

Jest mroźna zima. Spadł śnieg, a mróz skuł lodem  stawy, rzeki i lodowiska. Dzieci cieszą się, że nareszcie mogą bawić się na śniegu.

Dzisiaj jest piękny, mroźny, słoneczny dzień. Adam, Karol, Ewa i Dorota wybrali się na górkę. Ewa i Adam lepią bałwana. Dorota jeździ na sankach. Karol na razie zjeżdża na nartach z górki, ale zabrał też łyżwy. Pójdzie na lodowisko, aby pograć w hokeja z kolegami.

 

1.Zaznacz prawidłowe odpowiedzi:

 

Jest ciepłe lato.              Dzieci bawią się na plaży.              Spadł ulewny deszcz.

Jest mroźna zima.              Dzieci bawią się na górce.     Spadł śnieg z deszczem.

Jest ciepła jesień.              Dzieci jeżdżą na lodowisku.              Spadł śnieg.

 

2.Uzupełnij zdania:

 

Dorota________________________________________________

Karol_________________________________________________

Adam i Ewa___________________________________________

Karol wybiera się ______________________________________

 

3.Odpowiedz na pytania:

Co skuł lód?___________________________________________

Co zabrał ze sobą Karol?_________________________________

_____________________________________________________

W co będzie grał Karol z kolegami?

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Czytanie ze zrozumieniem..................................................................................

 

1.Przeczytaj uważnie tekst:

 

Jest mroźna zima. Spadł śnieg, a mróz skuł lodem  stawy, rzeki i lodowiska. Dzieci cieszą się, że nareszcie mogą bawić się na śniegu.

Dzisiaj jest piękny, mroźny, słoneczny dzień. Adam, Karol, Ewa i Dorota wybrali się na górkę. Ewa i Adam lepią bałwana. Dorota jeździ na sankach. Karol na razie zjeżdża na nartach z górki, ale zabrał też łyżwy. Pójdzie na lodowisko, aby pograć w hokeja z kolegami.

 

1.Zaznacz prawidłowe odpowiedzi:

 

Jest ciepłe lato.              Dzieci bawią się na plaży.              Spadł ulewny deszcz.

Jest mroźna zima.              Dzieci bawią się na górce.     Spadł śnieg z deszczem.

Jest ciepła jesień.              Dzieci jeżdżą na lodowisku.              Spadł śnieg.

 

2.Uzupełnij zdania:

 

Dorota________________________________________________

Karol_________________________________________________

Adam i Ewa___________________________________________

Karol wybiera się ______________________________________

 

3.Odpowiedz na pytania:

Co skuł lód?___________________________________________

Co zabrał ze sobą Karol?_________________________________

_____________________________________________________

W co będzie grał Karol z kolegami?

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Czytanie ze zrozumieniem..................................................................................

 

1.Przeczytaj uważnie tekst i zaznacz poprawne odpowiedzi.

 

Taki mróz rozkoszny, że aż coś we mnie trzeszczy - powiedział bałwan ze śniegu. Zamiast oczu miał dwa duże, trójkątne kawałki dachówek, usta miał zrobione z kawałka starych grabi, posiadał więc i mocne zęby. Przyszedł na świat wśród radosnych okrzyków dzieci, powitany radosnym brzęczeniem dzwonków sanek i trzaskaniem  bicza. Bałwanek miał tylko jedno marzenie:

-Chciałbym poślizgać się na łyżwach po lodzie- marzył.

 

 

Bałwanka ulepili chłopcy.              Oczy miał z węgielków.

Bałwanka ulepiły dzieci.              Oczy miał z trójkątnych dachówek.

Bałwana ulepił tata Julki.              Zamiast oczu miał małe kamyki.

 

Miał mocne zęby zrobione z grubych gałązek.

Usta i zęby bałwanka ozdabiała czerwona jarzębina.

Usta miał zrobione z kawałka starych grabi.

 

Bałwanka powitały roześmiane dzieci.

Bałwanka powitały ptaki i drzewa.

Bałwanka powitał radosny śmiech dzieci,  dzwonki sań i trzask bicza.

 

Bałwanek marzył o bałwankowej.

Bałwanek chciał biegać.

Bałwanek chciał poślizgać się na łyżwach.

Bałwanek marzył o śnieżycy.

 

2.Wypisz wyrazy z końcówką „ów”.

 

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Czytanie ze zrozumieniem..................................................................................

 

1.Przeczytaj uważnie tekst i zaznacz poprawne odpowiedzi.

 

Taki mróz rozkoszny, że aż coś we mnie trzeszczy - powiedział bałwan ze śniegu. Zamiast oczu miał dwa duże, trójkątne kawałki dachówek, usta miał zrobione z kawałka starych grabi, posiadał więc i mocne zęby. Przyszedł na świat wśród radosnych okrzyków dzieci, powitany radosnym brzęczeniem dzwonków sanek i trzaskaniem  bicza. Bałwanek miał tylko jedno marzenie:

-Chciałbym poślizgać się na łyżwach po lodzie- marzył.

 

 

Bałwanka ulepili chłopcy.              Oczy miał z węgielków.

Bałwanka ulepiły dzieci.              Oczy miał z trójkątnych dachówek.

Bałwana ulepił tata Julki.              Zamiast oczu miał małe kamyki.

 

Miał mocne zęby zrobione z grubych gałązek.

Usta i zęby bałwanka ozdabiała czerwona jarzębina.

Usta miał zrobione z kawałka starych grabi.

 

Bałwanka powitały roześmiane dzieci.

Bałwanka powitały ptaki i drzewa.

Bałwanka powitał radosny śmiech dzieci,  dzwonki sań i trzask bicza.

 

Bałwanek marzył o bałwankowej.

Bałwanek chciał biegać.

Bałwanek chciał poślizgać się na łyżwach.

Bałwanek marzył o śnieżycy.

 

2.Wypisz wyrazy z końcówką „ów”.

 

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Czytanie ze zrozumieniem _______________________________________

 

Jesienny spacer
Nadeszła jesień. Park zmienił się nie do poznania. Drzewa i krzewy wyglądają inaczej niż latem. Zielone dotychczas liście zrobiły się różnokolorowe - żółte, pomarańczowe i czerwone.
Kasia, Krzyś i Jędrek przyszli dziś do parku, aby zebrać dary jesieni: kasztany, żołędzie, korale jarzębiny i liście.
Kasia jest drugoklasistką i do szkoły musi przygotować zielnik. Wysuszone różnobarwne liście wklei do zeszytu i podpisze nazwę drzewa, z którego pochodzą. Krzyś, uczeń pierwszej klasy, będzie zbierał kasztany i żołędzie. W szkole zrobi z nich śmieszne ludziki. Umówił się z Tomkiem, kolegą z ławki, że będą to żołędziowi i kasztanowi rycerze.
Mały Jędrek, choć przedszkolak, też ma pracę domową - musi zbierać liście i jarzębinę. W przedszkolu będzie z nich robił portret pani Jesieni.
Dzieci bardzo lubią jesienne zadania domowe.

1. Uzupełnij zdanie:
Do parku wybrały się dzieci: ____________,______________,_____________

2. Otocz pętlą te dary jesieni, których dzieci nie zbierały w parku.

kasztany     grzyby     żołędzie      jabłka       kolorowe liście      jarzębina

3. Co dzieci będą robiły z darów jesieni? Połącz linią imiona dzieci z    czynnościami, które wykonywały.

Krzyś               portret pani jesieni                                                                                                  Kasia               ludziki z kasztanów i jarzębiny                                                                                                                                 Jędrek             zielnik

4. Kim jest Tomek? Podkreśl właściwą odpowiedź.
a) kolegą Kasi               b) bratem Jędrka                   c) kolegą Krzysia

5. Dlaczego Krzyś zbierał w parku kasztany i żołędzie? Podkreśl w tekście         zdania, które są odpowiedzią na to pytanie.

Czytanie ze zrozumieniem _______________________________________

 

Jesienny spacer
Nadeszła jesień. Park zmienił się nie do poznania. Drzewa i krzewy wyglądają inaczej niż latem. Zielone dotychczas liście zrobiły się różnokolorowe - żółte, pomarańczowe i czerwone.
Kasia, Krzyś i Jędrek przyszli dziś do parku, aby zebrać dary jesieni: kasztany, żołędzie, korale jarzębiny i liście.
Kasia jest drugoklasistką i do szkoły musi przygotować zielnik. Wysuszone różnobarwne liście wklei do zeszytu i podpisze nazwę drzewa, z którego pochodzą. Krzyś, uczeń pierwszej klasy, będzie zbierał kasztany i żołędzie. W szkole zrobi z nich śmieszne ludziki. Umówił się z Tomkiem, kolegą z ławki, że będą to żołędziowi i kasztanowi rycerze.
Mały Jędrek, choć przedszkolak, też ma pracę domową - musi zbierać liście i jarzębinę. W przedszkolu będzie z nich robił portret pani Jesieni.
Dzieci bardzo lubią jesienne zadania domowe.

1. Uzupełnij zdanie:
Do parku wybrały się dzieci: ____________,______________,_____________

2. Otocz pętlą te dary jesieni, których dzieci nie zbierały w parku.

kasztany     grzyby     żołędzie      jabłka       kolorowe liście      jarzębina

3. Co dzieci będą robiły z darów jesieni? Połącz linią imiona dzieci z    czynnościami, które wykonywały.

Krzyś               portret pani jesieni                                                                                                  Kasia               ludziki z kasztanów i jarzębiny                                                                                                                                 Jędrek             zielnik

4. Kim jest Tomek? Podkreśl właściwą odpowiedź.
a) kolegą Kasi               b) bratem Jędrka                   c) kolegą Krzysia

5. Dlaczego Krzyś zbierał w parku kasztany i żołędzie? Podkreśl w tekście         zdania, które są odpowiedzią na to pytanie.

Czytanie ze zrozumieniem______________________________________ A

 

1. Przeczytaj i oznacz:
- kółkiem - prośbę dziecka o kupno komputera,
- trójkątem - prośbę spikerki telewizyjnej,
- prostokątem - prośbę chłopca o wymianę znaczków na nalepki,
- krzyżykiem - prośbę sąsiadki o pożyczenie soli,
- gwiazdką - zdania, które nie są prośbami.

 

a) Mamusiu, proszę, kup mi tę różową bluzkę.

b) Mamo, mam prośbę, zobaczmy komputer Jacka.

c) Mamo, proszę, kup mi komputer.

d) Oglądajcie nas, proszę, jutro o godzinie 13.00 w programie pierwszym.

e) Chciałabym zostać spikerką telewizyjną.

f) Na urodziny dostałem komputer.

g) Czy byłaby pani tak dobra i pożyczyła mi szklankę cukru?

h) Czy mogłaby pani pożyczyć mi trochę soli?

i) W sklepie nie było soli.

j) Pokaż mi swój komputer.

k) Od kilku lat zbieram znaczki.

l) Czy możesz wymienić się ze mną znaczkami?

ł) Czy chciałbyś swoje znaczki wymienić na moje nalepki?

Czytanie ze zrozumieniem______________________________________ B

 

1. Przeczytaj i oznacz:
- prostokątem - prośbę dziecka o kupno komputera,
- kółkiem - prośbę spikerki telewizyjnej,
- trójkątem - prośbę chłopca o wymianę znaczków na nalepki,
- gwiazdką - prośbę sąsiadki o pożyczenie soli,
- krzyżykiem - zdania, które nie są prośbami.

 

a) Mamusiu, proszę, kup mi tę różową bluzkę.

b) Mamo, mam prośbę, zobaczmy komputer Jacka.

c) Mamo, proszę, kup mi komputer.

d) Oglądajcie nas, proszę, jutro o godzinie 13.00 w programie pierwszym.

e) Chciałabym zostać spikerką telewizyjną.

f) Na urodziny dostałem komputer.

g) Czy byłaby pani tak dobra i pożyczyła mi szklankę cukru?

h) Czy mogłaby pani pożyczyć mi trochę soli?

i) W sklepie nie było soli.

j) Pokaż mi swój komputer.

k) Od kilku lat zbieram znaczki.

l) Czy możesz wymienić się ze mną znaczkami?

ł) Czy chciałbyś swoje znaczki wymienić na moje nalepki?

Czytanie ze zrozumieniem____________________

Siedzi na wysokiej sośnie ruda wiewiórka. Nakryła się puszystą kitą i spogląda z góry przerażonymi ślipkami. Cóż to się dzieje? Przez las idą dzieci i śpiewają głośno, tak głośno, że aż suche igiełki sypią się z sosny na ziemię.

- Znam ja was, znam, krzykacze - rozmyśla smutno wiewiórka. - Nie dacie nam dzisiaj spokoju aż do wieczora.

A dzieci zatrzymały się, zdjęły plecaki i raz, dwa, trzy! Stanął na polanie zielony namiot.

- Co za śliczny domek - zachwyca się wiewiórka. - A to zuchy. Tylko dlaczego tak krzyczą, skóra mi cierpnie ze strachu.

W tej chwili jakiś chłopiec zawołał:

- Koledzy, naszego śpiewu słuchały leśne ptaki. Teraz my posłuchajmy, jak śpiewa las.

Dzieci usiadły przed namiotem i od razu zrobiło się cicho.

 

1. Gdzie siedziała wiewiórka?

  A. Na parkanie

  B. U Krzysia na ramieniu

  C. Na wysokiej sośnie

 

2. Jak śpiewały dzieci?

  A. Cichutko

  B. Głośno

  C. Szeptem

3. Co przeraziło wiewiórkę?

 

  A. Głośny śpiew dzieci

  B. Jadący samochód

  C. Kłótnie wśród dzieci

 

4. Czym zachwyciła się wiewiórka?

  A. Krzykiem dzieci

  B. Dojrzałym orzeszkiem

  C. Zielonym namiotem

5. Dlaczego dzieci uspokoiły się?

  A. Były bardzo zmęczone

  B. Chciały posłuchać, jak śpiewa las

  C. Bały się leśniczego

Czytanie ze zrozumieniem_______________________________________

Siedzi na wysokiej sośnie ruda wiewiórka. Nakryła się puszystą kitą i spogląda z góry przerażonymi ślipkami. Cóż to się dzieje? Przez las idą dzieci i śpiewają głośno, tak głośno, że aż suche igiełki sypią się z sosny na ziemię.

- Znam ja was, znam, krzykacze - rozmyśla smutno wiewiórka. - Nie dacie nam dzisiaj spokoju aż do wieczora.

A dzieci zatrzymały się, zdjęły plecaki i raz, dwa, trzy! Stanął na polanie zielony namiot.

- Co za śliczny domek - zachwyca się wiewiórka. - A to zuchy. Tylko dlaczego tak krzyczą, skóra mi cierpnie ze strachu.

W tej chwili jakiś chłopiec zawołał:

- Koledzy, naszego śpiewu słuchały leśne ptaki. Teraz my posłuchajmy, jak śpiewa las.

Dzieci usiadły przed namiotem i od razu zrobiło się cicho.

 

1. Gdzie siedziała wiewiórka?

  A. Na parkanie

  B. U Krzysia na ramieniu

  C. Na wysokiej sośnie

 

2. Jak śpiewały dzieci?

  A. Cichutko

  B. Głośno

  C. Szeptem

3. Co przeraziło wiewiórkę?

 

  A. Głośny śpiew dzieci

  B. Jadący samochód

  C. Kłótnie wśród dzieci

 

4. Czym zachwyciła się wiewiórka?

  A. Krzykiem dzieci

  B. Dojrzałym orzeszkiem

  C. Zielonym namiotem

5. Dlaczego dzieci uspokoiły się?

  A. Były bardzo zmęczone

  B. Chciały posłuchać, jak śpiewa las

  C. Bały się leśniczego

Czytanie ze zrozumieniem________________________________________

 

Kotek

Deszcz lał przez cały dzień. Krysia i Jacek nudzili się. Gdy zrobiło się ciemno, dzieci zapaliły lampę. Krysia zaczęła szyć sukienkę dla lalki, a Jacek zajął się czytaniem. Nagle usłyszeli żałosny płacz za oknem. Na parapecie siedział kotek, cały mokry i zziębnięty. Dzieci zabrały go do kuchni, wytarły, a potem nakarmiły mleczkiem. Znalezione kociątko było śliczne, puszyste i łaciate. Wszędzie było go pełno. Kotek skakał na meble, huśtał się na firance, bawił się drobnymi przedmiotami. Dzieci polubiły bardzo swego nowego przyjaciela.

 

Podkreśl prawidłowe odpowiedzi:

1. Dzieci znalazły kotka:

wieczorem;           rano;            w południe;            przed południem.

2. Kotek był puszysty to znaczy, że:

miał brzydkie futerko;                        był malutki;                                    miał suche futerko;                             miał gęste i miękkie futerko.

3. Jacek zajął się czytaniem, ponieważ:

nudził się;                                            dzieci zapaliły lampę;                    było ciemno;                                        usłyszał płacz za oknem.

Czytanie ze zrozumieniem________________________________________

 

Kotek

Deszcz lał przez cały dzień. Krysia i Jacek nudzili się. Gdy zrobiło się ciemno, dzieci zapaliły lampę. Krysia zaczęła szyć sukienkę dla lalki, a Jacek zajął się czytaniem. Nagle usłyszeli żałosny płacz za oknem. Na parapecie siedział kotek, cały mokry i zziębnięty. Dzieci zabrały go do kuchni, wytarły, a potem nakarmiły mleczkiem. Znalezione kociątko było śliczne, puszyste i łaciate. Wszędzie było go pełno. Kotek skakał na meble, huśtał się na firance, bawił się drobnymi przedmiotami. Dzieci polubiły bardzo swego nowego przyjaciela.

Podkreśl prawidłowe odpowiedzi:

1. Dzieci znalazły kotka:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin