„ W naszym przedszkolu”- uczymy się bawić i pracować w grupie.
1.Organizownie sytuacji sprzyjających wzajemnemu poznaniu się, poznaniu siebie w nowych okolicznościach, poznaniu nowego otoczenia i zasad bezpiecznego w nim przebywania.
2.Rozwijanie zainteresowań dziecięcych dotyczących bliższego i dalszego środowiska
Jak miło misia wziąć do ręki!
Jest taki ciepły, taki miękki.
Miś lubi wszystko, co i wy;
śmieszne mruczanki, bajki, gry.
A z kim wieczorem zasypiacie?
Z misiem, bo to przyjaciel!
Czy to szatnia
czy to łąka?
Bo tu motyl,
tam biedronka.
Tutaj siedzi żółty ptaszek,
czasem rzeczy dziobie nasze.
Czy to szatnia,
czy podwórko?
Bo na szafce
kaczka z kurką.
A tam znowu tygrys dziki
czasem gryzie nam buciki.
Kolorowe znaczki w naszej szatni,
żeby szalik, żeby czapkę znaleźć łatwiej.
Kolorowy znaczek, każde dziecko ma,
kolorowy znaczek mam i ja.
O zabawki zawsze dbamy
po zabawie posprzątamy.
Już samochód na wirażu:
pędzi prędko do garażu.
Lalki suną raźno w rzędzie;
bałaganu dziś nie będzie!
Każdy przedszkolaczek wie
po zabawie sprząta się.
Klocki ułożymy w kątku,
Krzyś pilnuje dziś porządku.
Lalki siedzą na tapczanie,
a w garażu auto stanie.
Gdy zabawkę chcesz zdjąć z półki
najpierw o to spytaj panią,
a pozwoli gdy zobaczy
jaką masz ochotę na nią.
Gdy sam nie potrafisz potem
jej odłożyć na półeczkę
znowu pani ci pomoże
szanuj swoją zabaweczkę.
Dbajmy więc o swe zabawki:
lalki, klocki, samochody.
Niech od dzisiaj nam półeczki
porządeczek piękny zdobi.
Kto misiowi urwał ucho ?
No, kto ? Pytam ? Cicho ! Głucho !
Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem ?
Może upadł biegnąc z górki ?
Może go dziobały kurki ?
Może Azor go tarmosił,
Urwał ucho, nie przeprosił ?
Igła, nitka, rączek para,
Naprawimy szkodę zaraz.
O ! Już sterczą uszka oba,
Teraz nam się miś podoba !
"Ola i liście"
Poszła Ola na spacerek,
Na słoneczko, na wiaterek.
A tu lecą jej na głowę
Liście złote i brązowe.
Myśli Ola, liści tyle,
Bukiet zrobię im za chwilę.
La, la, la, la, la, la, la, la,
La, la, la, la, la, la, la, la.
{Na polanie w lesie
Chodzi sobie jesień.
Sznur korali niesie}. 2*
{Koral, koral
Sznur korali,
Koral jarzębina ma. }2*
„Jestem sobie przedszkolaczek”
Jestem sobie przedszkolaczek
Nie grymaszę i nie płaczę
Na bębenku marsza gram
Ram tam tam, ram tam tam.
Mamy tu zabawek wiele
Razem bawić się weselej.
bo kolegów dobrych mam
Kto jest beksą i mazgają
Ten się do nas nie nadaje
Niechaj w domu siedzi sam
Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby.
Bardzo dobrze tutaj nam
Hopsa-sa, oto ja!
Nóżki dwie, rączki dwie,
Hopsa-sa każdy wie.
Brzuszek, plecy, szyja kark,
Głowa dwoje uszu ma,
Usta, oczy, czoło, nos,
No i włosów cała moc.
Hopsa-sa, oto ja.
Tytuł bloku tematycznego i data „W naszym przedszkolu - uczymy się bawić i pracować w grupie.”-3.IX.2007-7.09.2007
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
„Witamy się” – wzajemne poznanie się nauczyciela z dziećmi.
Jak masz na imię?- zabawa dydaktyczna, poznawanie imion koleżanek i kolegów podczas zabawy z piłeczką.
Mój pierwszy dzień w przedszkolu- zabawy integracyjne, przydzielanie znaczków w szatni i w łazience. Omówienie zasad bezpiecznego zachowania się w przedszkolu.
Zestaw zabaw ruchowych przy muzyce (opracowanie własne). Obserwacja możliwości ruchowych dzieci.
społeczna
zdrowotna
-zna rozmieszczenie pomieszczeń w przedszkolu i ich przeznaczenie, zna zasady bezpiecznego zachowania się w przedszkolu i ich przestrzega
-wykonuje ćwiczenia wg pokazu nauczycielki
„Witaj Kasiu…”- zabawa ze śpiewem integrująca grupę.
Gdzie mieszkają zabawki?- przyglądanie się zabawkom, nazywanie ich, ustalanie ich stałych miejsc, zawieranie pierwszych umów.
-śpiewając wita koleżanki i kolegów, zna imiona dzieci nowo- przybyłych do grupy
-zna stałe miejsce przechowywania zabawek, zasady z nich korzystania rozumie, że inni mają takie same potrzeby
„Bawimy się” -budowanie z różnorodnych klocków wg własnych pomysłów dzieci
„Balonik”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych
„Ulubione zabawki”- kolorowanie kredkami wybranej zabawki. Wyrabianie sprawności manualnych. (obserwacja możliwości dzieci).
plastyczna
-koloruje wybraną zabawkę, dobiera odpowiednie kolory, odpowiednio trzyma kredkę
„Co mi się podoba w przedszkolu?”- informowanie się wzajemnie o swoich uczuciach.
„Kotek”, „Mało nas” – zabawy ruchowe ze śpiewem
-tworzy wypowiedź na temat własnych uczuć i obserwacji
-chętnie bawi się przy śpiewie nauczycielki, zna zasady zabaw
„Przyjmujemy gości”- zabawy w kącikach tematycznych, zawieranie umów.
„Biegnij, zatrzymaj się” – zabawa ruchowa.
„Przedszkolaczek”- słuchanie i nauka piosenki , próby wyklaskiwania wraz z nauczycielką rytmu refrenu. Zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabaw w kole i przy piosenkach śpiewanych przez nauczycielkę.
Zabawy ruchowe przy muzyce
z magnetofonu.
muzyczna
-zna melodię piosenki, wyklaskuje jej rytm, śpiewa razem z nauczycielką
-bawi się i śpiewa przy piosenkach z magnetofonu
„Lubimy bajki”- słuchanie bajeczek czytanych przez nauczycielkę, próby w skupieniu uwagi na tekście i na ilustracjach. Ćwiczenia ortofoniczne na sylabach la, lu, li – śpiąca laleczka.
-maluje to co najbardziej lubi, co nie sprawia mu trudności, mówi o własnej pracy
-odtwarza wskazane sylaby
„Dobierz sobie parę” – zabawa ruchowa.
„Wąchamy kwiatki”- ćwiczenia oddechowe.
„Bawimy się kolorami” - malowanie farbami na temat dowolny.
„Spacer po przedszkolu”- rozmowa połączona z przyglądaniem się, poznawaniem pomieszczeń w przedszkolu, przyglądanie się innym salom, pozdrawianie innych przedszkolaków.
-maluje to co potrafi (dz.3-poznaje zasady malowania), 4-letnie to co najbardziej lubi, co nie sprawia mu trudności
- zna sale mieszczące się obok, zna zasady bezpiecznego poruszania się w przedszkolu
„Marsz dzieci”- słuchanie i zabawa ruchowa z elementem marszu i podskoków przy piosence, utrwalenie i śpiew zbiorowy piosenki pt.„Powiedz Jasiu”, zabawy ruchowo- rytmiczne przy akompaniamencie tamburyna i bębenka.
...
eluniek84