„ W naszym przedszkolu”- uczymy się bawić i pracować w grupie.doc

(52 KB) Pobierz

„ W naszym przedszkolu”- uczymy się bawić i pracować w grupie.

 

1.Organizownie sytuacji sprzyjających wzajemnemu poznaniu się, poznaniu siebie w nowych okolicznościach, poznaniu nowego otoczenia i zasad bezpiecznego w nim przebywania.

2.Rozwijanie zainteresowań dziecięcych dotyczących  bliższego i dalszego środowiska

 

 

 

 

„Przyjaciel”

Jak miło misia wziąć do ręki!

Jest taki ciepły, taki miękki.

Miś lubi wszystko, co i wy;

śmieszne mruczanki, bajki, gry.

A z kim wieczorem zasypiacie?

Z misiem, bo to przyjaciel!

„Kolorowe znaczki”

Czy to szatnia

czy to łąka?

Bo tu motyl,

tam biedronka.

Tutaj siedzi żółty ptaszek,

czasem rzeczy dziobie nasze.

Czy to szatnia,

czy podwórko?

Bo na szafce

kaczka z kurką.

A tam znowu tygrys dziki

czasem gryzie nam buciki.

Kolorowe znaczki w naszej szatni,

żeby szalik, żeby czapkę znaleźć łatwiej.

Kolorowy znaczek, każde dziecko ma,

kolorowy znaczek mam i ja.

„Porządki”

O zabawki zawsze dbamy

po zabawie posprzątamy.

Już samochód na wirażu:

pędzi prędko do garażu.

Lalki suną raźno w rzędzie;

bałaganu dziś nie będzie!

Każdy przedszkolaczek wie

po zabawie sprząta się.

Klocki ułożymy w kątku,

Krzyś pilnuje dziś porządku.

Lalki siedzą na tapczanie,

a w garażu auto stanie.

„Zabawki” 

Gdy zabawkę chcesz zdjąć z półki

najpierw o to spytaj panią,

a pozwoli gdy zobaczy

jaką masz ochotę na nią.

Gdy sam nie potrafisz potem

jej odłożyć na półeczkę

znowu pani ci pomoże

szanuj swoją zabaweczkę.

Dbajmy więc o swe zabawki:

lalki, klocki, samochody.

Niech od dzisiaj nam półeczki

porządeczek piękny zdobi.

 

 

„Kto misiowi urwał ucho"  (wiersz do słuchania)

             

              Kto misiowi urwał ucho ?

No, kto ? Pytam ? Cicho ! Głucho !

Nikt się jakoś nie przyznaje.

Może jechał miś tramwajem ?

Może upadł biegnąc z górki ?

Może go dziobały kurki ?

Może Azor go tarmosił,

Urwał ucho, nie przeprosił ?

Igła, nitka, rączek para,

Naprawimy szkodę zaraz.

O ! Już sterczą uszka oba,

Teraz nam się miś podoba !

"Ola i liście"

              Poszła Ola na spacerek,

Na słoneczko, na wiaterek.

     A tu lecą jej na głowę

Liście złote i brązowe.

A tu lecą jej na głowę

Liście złote i brązowe.

              Myśli Ola, liści tyle,

Bukiet zrobię im za chwilę.

  La, la, la, la, la, la, la, la,

La, la, la, la, la, la, la, la,

La, la, la, la, la, la, la, la,

La, la, la, la, la, la, la, la.

 

„Jesień”

 

{Na polanie w lesie

Chodzi sobie jesień.

Sznur korali niesie}. 2*

{Koral, koral

Sznur korali,

Koral jarzębina ma. }2*

 

 

 

„Jestem sobie przedszkolaczek”

Jestem sobie przedszkolaczek

Nie grymaszę i nie płaczę

Na bębenku marsza gram

Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele

Razem bawić się weselej.

bo kolegów dobrych mam

Ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgają

Ten się do nas nie nadaje

Niechaj w domu siedzi sam

Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,

To są nasze wspólne skarby.

Bardzo dobrze tutaj nam

Ram tam tam, ram tam tam.

„Oto ja”

 

Hopsa-sa, oto ja!

Nóżki dwie, rączki dwie,

Hopsa-sa każdy wie.

Brzuszek, plecy, szyja kark,

Hopsa-sa, oto ja!

Głowa dwoje uszu ma,

Usta, oczy, czoło, nos,

No i włosów cała moc.

Hopsa-sa, oto ja.

Tytuł  bloku tematycznego  i  data „W naszym przedszkolu - uczymy się bawić i pracować w grupie.”-3.IX.2007-7.09.2007

 

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Witamy się” – wzajemne poznanie się nauczyciela z dziećmi.

Jak masz na imię?- zabawa dydaktyczna, poznawanie imion koleżanek i kolegów podczas zabawy z piłeczką.

Mój pierwszy dzień w przedszkolu- zabawy integracyjne, przydzielanie znaczków w szatni i w łazience. Omówienie zasad bezpiecznego zachowania się w przedszkolu.

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych przy muzyce (opracowanie własne). Obserwacja możliwości ruchowych dzieci.

 

 

językowa

 

społeczna

 

zdrowotna

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

-zna rozmieszczenie pomieszczeń w przedszkolu i ich przeznaczenie, zna zasady bezpiecznego zachowania się w przedszkolu i ich przestrzega

 

 

-wykonuje ćwiczenia wg pokazu nauczycielki

 

 

 

„Witaj Kasiu…”- zabawa ze śpiewem integrująca grupę.

 

 

 

 

Gdzie mieszkają zabawki?- przyglądanie się zabawkom, nazywanie ich, ustalanie ich stałych miejsc, zawieranie pierwszych umów.

-śpiewając wita koleżanki i kolegów, zna imiona dzieci nowo- przybyłych do grupy

 

-zna stałe miejsce przechowywania zabawek, zasady z nich korzystania rozumie, że inni mają takie same potrzeby 

„Bawimy się” -budowanie z różnorodnych klocków wg własnych pomysłów dzieci

„Balonik”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych

„Ulubione zabawki”- kolorowanie kredkami wybranej zabawki. Wyrabianie sprawności manualnych. (obserwacja możliwości dzieci).

 

 

 

 

plastyczna

 

 

-koloruje wybraną zabawkę, dobiera odpowiednie kolory, odpowiednio trzyma kredkę

 

„Co mi się podoba w przedszkolu?”-    informowanie się wzajemnie o swoich uczuciach.

„Kotek”, „Mało nas” – zabawy ruchowe ze śpiewem

 

-tworzy wypowiedź na temat własnych uczuć i obserwacji

 

-chętnie  bawi się przy śpiewie nauczycielki, zna zasady zabaw

„Przyjmujemy gości”- zabawy w kącikach tematycznych, zawieranie umów.

 

„Biegnij, zatrzymaj się” – zabawa ruchowa.

 

 

„Przedszkolaczek”- słuchanie i nauka piosenki , próby wyklaskiwania wraz z nauczycielką rytmu refrenu. Zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabaw w kole i przy piosenkach śpiewanych przez nauczycielkę.

Zabawy ruchowe przy muzyce

z magnetofonu.

muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

-zna melodię piosenki, wyklaskuje jej rytm, śpiewa razem z nauczycielką

 

 

-bawi się i śpiewa przy piosenkach z magnetofonu

 

„Lubimy bajki”- słuchanie bajeczek czytanych przez nauczycielkę, próby w skupieniu uwagi na tekście i na ilustracjach. Ćwiczenia ortofoniczne na sylabach la, lu, li – śpiąca laleczka.

 

 

-maluje to co najbardziej lubi, co nie sprawia mu trudności, mówi o własnej pracy

 

 

-odtwarza wskazane sylaby

 

„Dobierz sobie parę” – zabawa ruchowa.

 

„Wąchamy kwiatki”- ćwiczenia oddechowe.

 

 

„Bawimy się kolorami”  - malowanie farbami na temat dowolny.

„Spacer po przedszkolu”- rozmowa połączona z przyglądaniem się, poznawaniem pomieszczeń w przedszkolu, przyglądanie się innym salom, pozdrawianie innych przedszkolaków.

 

 

plastyczna

 

 

społeczna

 

zdrowotna

 

 

 

 

 

 

-maluje to co potrafi (dz.3-poznaje zasady malowania), 4-letnie to co najbardziej lubi, co nie sprawia mu trudności

- zna sale mieszczące się obok, zna zasady bezpiecznego poruszania się w przedszkolu

„Marsz dzieci”- słuchanie i zabawa ruchowa z elementem marszu i podskoków przy piosence, utrwalenie i śpiew zbiorowy piosenki pt.„Powiedz
Jasiu”, zabawy ruchowo- rytmiczne przy akompaniamencie tamburyna i bębenka.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin