lekcja ekspozycyjna.doc

(24 KB) Pobierz
Tok lekcji „ekspozycyjnej” (wg Okonia)

                               Tok lekcji „ekspozycyjnej” (wg Okonia)

 

Ø      w ostatnich latach wzrosło zainteresowanie stroną emocjonalną kształcenia -> pierwsze              wyniki badań nad tym zagadnieniem pojawiają się głównie w nauczaniu języka ojczystego i w nauce początkowej

 

Ø      strategia ta może być zastosowana w szkole jaki i poza szkołą (np. w kołach literackich, filmowych, muzycznych czy plastycznych itd. )

 

 

Ø      jest to nauczanie przez przeżywanie -> ukazanie się strony emocjonalnej, wartości, uczuć.

 

 

 

   Oparte na toku  czwartym zajęcia dydaktyczne obejmują zazwyczaj:

 

        

·         przygotowanie klasy do pracy

·         poznanie i zrozumienie wiadomości o eksponowanym dziele i jego twórcy

·         uczestnictwo w ekspozycji dzieła niekiedy powtarzanej w całości lub we fragmentach

·         dyskusja na temat głównych wartości dzieła

·         twórcza aktywność uczniów zależna od charakteru dzieła.

 

Ø      czyli podstawową częścią zajęć jest jednorazowa lub wielokrotna ekspozycja jakichś wartości danego dzieła.

 

 

~ podmiotem ekspozycji może być np. utwór muzyczny, obraz, wiersz danego poety,

 

 

v     bardzo ważne jest: pogłębienie przeżytych wartości poprzez analizę i interpretację utworu oraz wypowiedzenie własnego stosunku młodzieży.

 

 

 

 

  Ostatni punkt (czyli twórcza aktywność …) -> podkreśla EKSPRESJE, zależną od przedmiotu nauczania i rodzaju dzieła może to być: rysunek, śpiew, ekspresja ruchowa, dodatkowa lektura, wypracowanie czy recytacja.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin