ANIMALS - test.doc

(131 KB) Pobierz
ANIMALS – TEST – ENGLISH ADVENTURE 3

ANIMALS – TEST – ENGLISH ADVENTURE 3

 

I. Podpisz obrazki.

                                                                                          

 

………………              …………….                            …………....                   ………………                ……………..       …………….

 

II. Uzupełnij zdania.

 

1. My favourite animal is a …………….. . It eats ………….. . It can ……………… . It’s got ………………… .

    It’s ……………… .

 

2. My favourite insect is a …………….. . It can ……………… . It’s got ………………… .

    It’s ……………… .

 

III. Dokończ zdania.

 

1. The zebras eat …………… .

2. The monkeys eat …………… .

3. The rhinos eat …………….. .

4. The crocodiles eat ……………… .

5. The frogs eat …………….. .

6. The giraffes eat …………… .

7. The fish eat ………………. .

 

IV. Odpowiedz na pytania.

 

1.      What do the giraffes eat?

 

2.      Have the birds got feathers?

 

3.      Are the flies black?

 

4.      Can the butterfly fly?

 

 

5.      Have the crocodiles got tail?

 

6.      Can the antelope jump?

 

7.      Are the hippos small?

 

8.      What do the zebras eat?

 

 

V. Wstaw eat lub eats

             

1.      The hippos …………. grass.

2.      The giraffe ………… leaves.

3.      The lion …………. meat.

4.      The birds …………. flies.

5.      The monkeys ……….. bananas.

6.      The antelope ………… grass.

 

      VI. Dokończ zdania o zwierzętach podanymi wyrazami w j. angielskim.

 

1.      The bug’s …………. (mały).

2.      The giraffe’s ………… (wysoka).

3.      The snake’ s …………. (długi).

4.      The rhino is ………….. (duży).

5.      The frog’s …………..  (zielona).

6.               The bird can …………. (śpiewać).

7.              The hippo can’t ………….. (biegać).

8.      The butterfly can ………… (latać).

9.      The crocodile can  …………. (pływać).

10.  The zebra can’t ………….. (skakać).

11.  The fish eat …………. (robaki).

12.  The lions eat …………. (mięso).

13.  The monkeys eat ………… (babany).

14.  The antelopes eat ………….. (trawę).

15.  The giraffes eat …………… (liście).

 

 

 

 

      V. Połącz pytania i odpowiedzi, aby do siebie pasowały.

 

              What insects do you like?                                                        My favourite animal’s a tiger.

              Where’s the stick insect?                                                        It can’t run.

What animals do you like?                                                        I like the lions.

What’s your favourite insect?                                          It’s behind the grasshopper.

Can fish run?                                                                                    I like the flies.

What’s your favourite animal?                                          My favourite insect’s a fly .

 

VI. Napisz 2 zagadki (o zwierzęciu i o owadzie).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. Oblicz działania.

 

sixteen  + sixty =

thirteen + nine =

twenty + twenty =

four + thirty =

fifty – fifteen =

ninety – thirteen =

eighteen – seven =

a hundred – twenty =

three * eight =

five * nine =

two * six =

ten * ten =

fifty : ten =

forty : five =

twenty : two =

thirty : ten =

 

VIII. Przetłumacz zdania.

 

1.      The antelope’s in front of the ant.

2.      The bee’s next to the flea and behind the fly.

3.      The giraffes’ re behind the birds and in front of the tigers.

4.      Has the bird got a tail?

5.      Are the ants small?

6.      Have the lions got ears?

7.      Can the dog run?

8.      Has the tiger got big teeth?

9.      What is it?

10.  My favourite insect is a bee.

11.  Krokodyle są obok żuków.

12.  Hipopotamy są za zebrami i przed żyrafami.

13.  Żaba jest przed motylem i obok pasikonika.

14.  Nosorożec jest za robakiem.

15.  Zebra nie ma rąk.

16.  Patyczak ma 6 nóg.

17.  Małpy ma ogon.

18.  Żyrafa jest wysoka.

19.  Robaki są małe.

20.  Tygrysy nie są czerwone.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin