A to_WZÓR_pisania planu śródrocznego.doc

(209 KB) Pobierz

WZÓR - Plan pracy gromady zuchowej/drużyny harcerskiej

 

1.      KARTA INFORMACYJNA GROMADY/DRUŻYNY: (ORGANIZATOR)

Na podstawie „Zasady zatwierdzania jednostek w Hufcu np. Warszawa Żoliborz”.

1.1.    Numer i nazwa: Dane środowiska (numer, nazwa, gdzie działa środowisko, numer szkoły, ulica, miejscowość, dzień i godziny od – do trwania zbiórki)]

Godzina i miejsce zbiórek:  np.  piątki w godzinach 17.30-19.00.

Drużynowy: imię, nazwisko, stopień instruktorski, stopień harcerski, adres poczty e-mailowej, tel. (22) 600-00-18 lub 000-000-000.

Przyboczni: imię, nazwisko, stopień harcerski, tel. (22) 600-00-18 lub 000-000-000.

2.      CHARAKTERYSTYKA GROMADY/DRUŻYNY (w tym informacja o dotychczasowej działalności)

2.1.    Sposób działania gromady/drużyny:

2.1.1. Obrzędowość:

2.1.2. Rada drużyny:

2.1.3. Praca z bohaterem:

2.1.4. Praca systemem małych grup:

2.1.5. Szczegółowy opis pracy z instrumentami metodycznymi (gwiazdki, stopnie, sprawności, znaki służb     itd.),

2.2.    Informacja o kadrze i podziale obowiązków pomiędzy kadrą.

Drużynowa/y:

Imię i nazwisko:

Stopień instruktorski:

Stopień harcerski:

Posiadane uprawnienia/ukończone kursy:

 

Przyboczna/y:

Imię i nazwisko:

Stopień instruktorski:

Stopień harcerski:

Posiadane uprawnienia/ukończone kursy:

 

Podział obowiązków kadry:

Drużynowa/y: np. odpowiada za gromadę/drużynę i kadrę gromady/drużyny, ma głos decydujący przy podejmowaniu decyzji w ważnych sprawach gromady/drużyny: np. dopuszczanie do obietnicy/przyrzeczenia, przyznawanie gwiazdek i sprawności poszczególnym zuchom/otwieranie
i zamykanie prób na stopnie i sprawności, przyznawanie, koordynuje współpracę z gromadą zuchową/drużyną harcerską, współpracuje ze szkołą i rodzicami.

Przyboczna/y: np. przygotowuje zbiórki i materiały do nich potrzebne, nadzoruje pracę zuchów/harcerzy z sprawnościami indywidualnymi i gwiazdkami oraz kroniką gromady/z kartami prób na stopnie harcerskie i sprawności oraz kroniką drużyny.

Kadra po każdej zbiórce wspólnie ją omawia (gdy harcerze pomagają to wspólnie z ich drużynowym lub gdy harcerze pomagają to wspólnie z drużynowym zuchowym) i przygotowuje zbiórkę na następny tydzień. Plany wycieczek, rajdów i kolonii/obozów przygotowywane są wspólnie a podział prac do realizacji uzgadniany jest na bieżąco.

 

2.3.    Plan rozwoju poszczególnych członków kadry.

Drużynowa/y:

·          Otwarcie i realizacja próby na stopień Harcerza Rzeczypospolitej;

·          Otwarcie próby na stopień instruktorski i realizacja zadań;

·          Udział w kursie krótkofalarskim i zdobycie licencji;

·          Wzięcie udziału i zaliczenie kursu na drużynowych zuchowych/harcerskich/starszoharcerskich.

Przyboczna/y:

·          Otwarcie i realizacja próby na stopień (wpisać jaki);

·          Wzięcie udziału i zaliczenie kursu na przybocznych lub drużynowych zuchowych/harcerskich/starszoharcerskich.

 

2.4.    Analiza i ocena realizacji celów z poprzedniego roku harcerskiego.

Przykład: W roku harcerskim 2007/2008 planowane było zimowisko i zostało zrealizowane tak jak
i kolonia letnia. Na końcu planu pracy jest notatka z wizyty policji na kolonii i obozie. Na rok harcerski 2008/2009 również jest planowany wyjazd zuchów na zimowisko a w czasie lata
na kolonię zuchową. Tak jak było zaplanowane zuchy brały udział w wycieczkach i rajdach
w ciągu roku harcerskiego. W czasie tegorocznej pracy również dalej będziemy realizować różne wyjścia z zuchami tak po Warszawie jak i poza miasto.

Dh. przyboczna zrealizowała zaplanowaną w 2006 roku próbę na stopień samarytanki i otworzyła próbę na stopień Harcerki Orlej, który to stopień zamknęła w 2007 roku oraz wzięła udział i ukończyła kurs drużynowych zuchowych z wynikiem pozytywnym.

W 2006/2007 roku gromada realizowała obrzędowość „Podróżnika”. Zuchy podróżowały po różnych kulturach, starożytnych i dawnych cywilizacjach. W roku 2007/2008 ze względu na odejście drużynowej w środku roku harcerskiego i przejęcie gromady przez przyboczną nie udało się w pełni zrealizować zadań postawionych w planie pracy. Wnioski zostały wyciągnięte i na rok 2008/2009 plan został przygotowany wspólnie z nową drużynową co powinno pozwolić nam zrealizować postawione w nim zadania.

Dh. drużynowa zrealizowała wymagania próby na stopień harcerski - Harcerka Orla jak również wzięła udział i ukończyła z wynikiem pozytywnym kurs wychowawców kolonijnych organizowany przez MEN.

 

2.5.    Cele pracy gromady/drużyny na rok harcerski.

W roku harcerskim 2000/2000 „nazwa gromady/drużyny” postawiła sobie następujące cele:

Cele gromady/drużyny:

Przykład Gromady:

CEL

SPOSOBY REALIZACJI

Wprowadzenie nowej obrzędowości – Wataha

-Chrzest zuchów nagrodzony wilczą łapą na chuście

-Praca z obrzędowością podczas każdej zbiórki

Zdobycie minimum dwóch sprawności przez każdego zucha

-Propozycje sprawności indywidualnych pokrewnych ze zdobywanymi sprawnościami zespołowymi

-Przygotowanie ciekawych kart prób

Poprawa pracy z gwiazdkami zuchowymi- każdy zuch do końca roku szkolnego zdobędzie gwiazdkę odpowiadającą jego poziomowi

-Przeprowadzenie zajęć dotyczących gwiazdek zuchowych

-Organizacja biegu gwiazdkowego

Integracja z innymi pionami, zapoznanie z historią środowiska.

-Organizacja spotkania wielopokoleniowego. W tym roku harcerskim środowisko obchodzić będzie dziesięciolecie. Będzie to okazja do spotkania się wielu pokoleń zuchów, harcerzy, instruktorów którzy obecnie już nie działają w naszym środowisku lub odeszli od harcerstwa. Być może spotkanie to zaowocuje jakimiś formami współpracy.

Współpraca z rodzicami

-Przeprowadzenie dwóch zebrań z rodzicami

-Organizacja zbiórek okolicznościowych z udziałem rodziców

Wychowanie przez odpowiedzialność i pracę na rzecz innych;

-Przydzielanie zadań i rozliczanie z nich (zadania międzyzbiórkowe, praca na zbiórkach, sprawności indywidualne)

-Wspólne szukanie okazji do pomocy innym

-Kształtowanie wizerunku gromady w zuchach i w otoczeniu;

-Udział w festiwalu zuchowym (np. Kakofonia), a także w imprezach organizowanych przez inne środowiska

-Poprawienie dyscypliny zuchów;

-Punktacja szóstek

-Podniesienie poziomu tolerancji,

-Zabawy ukazujące, jak bardzo się różnimy i co dzięki temu zyskujemy

-Ukazanie zuchom wartości przedmiotów, nauka starannego wykonywania zadań

-Założenie archiwum prac plastycznych zuchów;

-Punktacja szóstek

 

Przykład Drużyny:

CEL

SPOSOBY REALIZACJI

Akcja nabór;

-Plakaty na terenie szkoły zapraszające na zbiórki, dzień mundurowy w szkole;

-Przyjęcie zuchów trzeciej gwiazdki do harcerzy w czasie rajdu gromady i drużyny;

-Podniesienie poziomu integracji i tolerancji;

-Zabawy integrujące, rajdy;

-Zapoznanie nowych harcerzy z ideą próby harcerza;

-Realizacja zadań próby;

Zdobycie minimum dwóch sprawności przez każdego harcerza;

-Propozycje sprawności indywidualnych  Zapoznanie z zasadami i kartami prób;

Poprawa pracy z stopniami harcerskimi;

-Przeprowadzenie zajęć dotyczących wyższych stopni harcerskich i wymagań na nie oraz sposobu budowania karty próby;

-Organizacja biegu po stopniach zapoznająca z ich rodzajami i wymaganiami;

Integracja z innymi pionami, zapoznanie z historią środowiska;

-Organizacja spotkania ze starymi harcerzami, którzy już nie są w drużynie. Być może spotkanie to zaowocuje jakimiś formami współpracy;

Współpraca z rodzicami;

-Przeprowadzenie dwóch zebrań z rodzicami;

-Organizacja zbiórek okolicznościowych z udziałem rodziców;

Wychowanie przez odpowiedzialność i pracę na rzecz innych;

-Przydzielanie zadań i rozliczanie z nich (zadania dla zastępów, praca na zbiórkach, sprawności indywidualne);

-Wspólne szukanie okazji do pomocy innym;

-Kształtowanie wizerunku drużyny w otoczeniu;

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin