Trzecioteścik - Test (część I)
Ćwiczenie 1
Odpowiedz całym zdaniem na pytania związane z treścią tekstu.
1. Dokąd dzieci zorganizowały wycieczkę?
.............................................................................................
2. Kto towarzyszył dzieciom na wycieczce?
3. Co wziął ze sobą Marek?
4. Ile osób wzięło koce, a ile sprzęt sportowy?
.........................................................................................................
5. Co mieli przygotować rodzice?
Ćwiczenie 2
Jaka będzie wycieczka? Uzupełnij brakujące określenia przymiotnikami w odpowiednim stopniu.
1. wspaniała ....................................... ..................................
2. .................................... ciekawsza .......................................
3. ................................. ............................ najweselsza
Ćwiczenie 3
1. Jurek postanowił napisać ogłoszenie. Który z tekstów jest prawidłową formą ogłoszenia?
2. Zaznacz krzyżykiem (X) prawidłową formę ogłoszenia.
3. Uzupełnij zdania czasownikiem "pisać" w odpowiednim czasie.
Jurek ........................................................... ogłoszenie. (czas przyszły)
Jurek .......................................................... ogłoszenie. (czas teraźniejszy)
Jurek .......................................................... ogłoszenie. (czas przeszły)
Ćwiczenie 4
Jedno z ogłoszeń Jurek włożył do koperty i wysłał do chorego kolegi.
1. Zaznacz krzyżykiem (X) poprawnie zaadresowaną kopertę.
2. Przyjrzyj się obrazkom. Ułóż według kolejności i ponumeruj drogę listu od nadawcy do adresata.
3. Podpisy pod obrazkami zamień na zdania i napisz je według ustalonej kolejności.
1. ....................................................................................
2. ....................................................................................
3. ....................................................................................
4. ....................................................................................
5. ....................................................................................
6. ....................................................................................
Trzecioteścik - Test (część II)
Ćwiczenie 5
Do Jurka przyszli koledzy: Marek, Jacek i Tomek. Chłopcy postanowili przed wycieczką powtórzyć swoje wiadomości. Wymyślali sobie różne zadania. Pomóż chłopcom je rozwiązać.
1. Marek musi wypisać z tekstu o wycieczce (dołączonego do Trzecioteściku) po trzy wymienione części mowy. Pomóż mu.
rzeczowniki: ..................................,...................................,................................
czasowniki: ....................................,....................................,................................
przymiotniki: ..................................,....................................,................................
przysłówki: .....................................,....................................,.................................
2. Jurek musi ułożyć zdania i zastanowić się, jakie to rodzaje zdań.
Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej, nie zmieniając ich końcówek, i postaw odpowiedni znak na końcu każdego zdania. Nazwij rodzaj tego zdania.
Dokąd, Kasia, Jacek, Marku, idzie, drzwi, narysowała, kwiaty, zamknij
1. ...........................................................................zdanie.........................................
2. ...........................................................................zdanie..........................................
3. ...........................................................................zdanie..........................................
3. Jacek ma podzielić podane wyrazy na głoski, sylaby, litery.
4. Tomek nie potrafi uzupełnić luk w wyrazach. Uzupełnij poprawnie wyrazy z luką.
.....cielibyśmy mieć piękną pogodę.
Ma.....ymy o spotkaniu z leśnymi zwierzętami.
Wiemy, że odpoczniemy od ....ałasu.
Przewidujemy smaczny poczęst....nek.
Weźmiemy udział w różnych k......kursach.
5. Pomóż chłopcom dobrać odpowiednie przymiotniki do rzeczowników. Pomogą ciwyrazy w ramce. Określ ich rodzaj (żeński, męski, nijaki).
drzewo - ............................. ,................................... rodzaj.....................................
wiewiórka - ............................., ................................. rodzaj ....................................
grzyb - .................................., .................................... rodzaj ....................................
leśniczówka - .............................., .............................. rodzaj ...................................
las - ...................................., ....................................... rodzaj....................................
Trzecioteścik - Uwagi
Uwagi
Zadania w teście sprawdzały następujące umiejętności: czytanie ze zrozumieniem, podstawy gramatyki i poprawność ortograficzną, stosowanie wiedzy w praktyce.
Za każde zadanie uczeń otrzymywał 1 punkt. Skala ocen do testu była zgodna z systemem oceniania w naszej szkole:
100% - celujący
99-90% - bardzo dobry
89-75% - dobry
74-50% - dostateczny
49-31% - mierny
30%-0 - niedostateczny
Według tej skali można również oceniać poszczególne umiejętności.
paolka_pl