Trzecioteścik.doc

(72 KB) Pobierz
Trzecioteścik - Test (część I)

Trzecioteścik - Test (część I)              

 

Ćwiczenie 1

Odpowiedz całym zdaniem na pytania związane z treścią tekstu.

 

1. Dokąd dzieci zorganizowały wycieczkę?

.............................................................................................

2. Kto towarzyszył dzieciom na wycieczce?

.............................................................................................

3. Co wziął ze sobą Marek?

.............................................................................................

4. Ile osób wzięło koce, a ile sprzęt sportowy?

.........................................................................................................

5. Co mieli przygotować rodzice?

.............................................................................................

 

Ćwiczenie 2

Jaka będzie wycieczka? Uzupełnij brakujące określenia przymiotnikami w odpowiednim stopniu.

1. wspaniała ....................................... ..................................

2. .................................... ciekawsza .......................................

3. ................................. ............................ najweselsza

 

Ćwiczenie 3

1. Jurek postanowił napisać ogłoszenie. Który z tekstów jest prawidłową formą ogłoszenia?

2. Zaznacz krzyżykiem (X) prawidłową formę ogłoszenia.

 

 

 

 

3. Uzupełnij zdania czasownikiem "pisać" w odpowiednim czasie.

Jurek ........................................................... ogłoszenie. (czas przyszły)

Jurek .......................................................... ogłoszenie. (czas teraźniejszy)

Jurek .......................................................... ogłoszenie. (czas przeszły)

 

Ćwiczenie 4

Jedno z ogłoszeń Jurek włożył do koperty i wysłał do chorego kolegi.

1. Zaznacz krzyżykiem (X) poprawnie zaadresowaną kopertę.

 

 

2. Przyjrzyj się obrazkom. Ułóż według kolejności i ponumeruj drogę listu od nadawcy do adresata.

 

 

3. Podpisy pod obrazkami zamień na zdania i napisz je według ustalonej kolejności.

1. ....................................................................................

2. ....................................................................................

3. ....................................................................................

4. ....................................................................................

5. ....................................................................................

6. ....................................................................................

 

                            Trzecioteścik - Test (część II)              

 

Ćwiczenie 5

Do Jurka przyszli koledzy: Marek, Jacek i Tomek. Chłopcy postanowili przed wycieczką powtórzyć swoje wiadomości. Wymyślali sobie różne zadania. Pomóż chłopcom je rozwiązać.

 

 

1. Marek musi wypisać z tekstu o wycieczce (dołączonego do Trzecioteściku) po trzy wymienione części mowy. Pomóż mu.

rzeczowniki: ..................................,...................................,................................

czasowniki: ....................................,....................................,................................

przymiotniki: ..................................,....................................,................................

przysłówki: .....................................,....................................,.................................

 

2. Jurek musi ułożyć zdania i zastanowić się, jakie to rodzaje zdań.

Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej, nie zmieniając ich końcówek, i postaw odpowiedni znak na końcu każdego zdania. Nazwij rodzaj tego zdania.

Dokąd, Kasia, Jacek, Marku, idzie, drzwi, narysowała, kwiaty, zamknij

1. ...........................................................................zdanie.........................................

2. ...........................................................................zdanie..........................................

3. ...........................................................................zdanie..........................................

 

3. Jacek ma podzielić podane wyrazy na głoski, sylaby, litery.

 

 

 

4. Tomek nie potrafi uzupełnić luk w wyrazach. Uzupełnij poprawnie wyrazy z luką.

 

 

.....cielibyśmy mieć piękną pogodę.

 

Ma.....ymy o spotkaniu z leśnymi zwierzętami.

 

Wiemy, że odpoczniemy od ....ałasu.

 

Przewidujemy smaczny poczęst....nek.

 

Weźmiemy udział w różnych k......kursach.

 

 

 

 

5. Pomóż chłopcom dobrać odpowiednie przymiotniki do rzeczowników. Pomogą ciwyrazy w ramce. Określ ich rodzaj (żeński, męski, nijaki).

 

 

 

drzewo - ............................. ,................................... rodzaj.....................................

wiewiórka - ............................., ................................. rodzaj ....................................

grzyb - .................................., .................................... rodzaj ....................................

leśniczówka - .............................., .............................. rodzaj ...................................

las - ...................................., ....................................... rodzaj....................................

 

                            Trzecioteścik - Uwagi              

 

Uwagi

Zadania w teście sprawdzały następujące umiejętności: czytanie ze zrozumieniem, podstawy gramatyki i poprawność ortograficzną, stosowanie wiedzy w praktyce.

Za każde zadanie uczeń otrzymywał 1 punkt. Skala ocen do testu była zgodna z systemem oceniania w naszej szkole:

100% - celujący

99-90% - bardzo dobry

89-75% - dobry

74-50% - dostateczny

49-31% - mierny

30%-0 - niedostateczny

Według tej skali można również oceniać poszczególne umiejętności.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin