Numb3rs.S01E06.Sabotage.txt

(39 KB) Pobierz
{1}{100}www.napiprojekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.
{74}{289}101 424 Wypadków pocišgów  2 112 Wykolejeń|29 Sabotaży  1 Niezłamany kod
{582}{711}Steruję przepustnicš i hamulcami.|Jack kontroluje pozostałe systemy.
{745}{821}Do prowadzenia pocišgu potrzebna|jest matematyka. To nie jest samochód.
{822}{926}Nie możesz dodać gazu,|a potem wcisnšć hamulec.
{930}{984}Przed nami co jest.
{985}{1059}Pojazd na przejedzie!
{1311}{1341}Co ten dzieciak tam robił?
{1342}{1408}Zadanie domowe o pracy ojca.
{1409}{1529}Dzień, w którym wzišł dzieciaka do pracy,|był jego ostatnim.
{1551}{1593}- Tato, co się dzieje?|- Jim, nie wstawaj!
{1594}{1626}Złap się czego.
{1627}{1677}- Hamulec awaryjny!|- Cholera!
{1678}{1751}Piasecznica musi być zatkana.
{1752}{1785}Do czego służy piasecznica?
{1786}{1837}Rozpyla piasek na tory|dla uzyskania lepszego tarcia.
{1838}{1873}Zatrzymać się i tak nie mogli.
{1874}{1960}Przy tej prędkoci pocišg ma energię|kinetycznš małej bomby atomowej.
{1961}{2059}Wobec tego, dlaczego otworzył piasecznicę?
{2121}{2168}Mylał o dzieciach.
{2169}{2219}Przejmij kontrolę. Spróbuję|uruchomić piasecznicę ręcznie.
{2220}{2279}- Zaraz w nich uderzymy.|- To jedyna szansa jakš te dzieci majš.
{2280}{2370}Zaprzyj się o cianę.|Zaraz wracam.
{2467}{2552}- Trzymaj się, Jimbo.|- Tato!!!
{2898}{3000}Jim, bardzo mi przykro|z powodu twojego ojca.
{3133}{3224}Czy to prawda,|że autobus był pusty?
{3275}{3397}Mój mšż zginšł, próbujšc ratować dzieci,|których tam nie było?
{3452}{3556}Kto zostawia pusty autobus szkolny|na przejedzie kolejowym?
{3557}{3602}Szeć katastrof przez trzy lata.
{3603}{3650}Wszystkie to kopie|poprzednich wypadków.
{3651}{3739}Ten jest podobny do wypadku w Utah|gdzie zginęło siedmioro dzieci.
{3740}{3794}Zawsze zostawia co takiego.
{3795}{3827}Wszystkie notatki sš takie same.
{3828}{3931}- Tylko seria numerów.|- Wyglšda na jaki kod.
{3936}{3983}Słucham, Eppes.
{3984}{4034}W porzšdku. Połšcz.
{4035}{4067}Tu agent Eppes.
{4068}{4134}{y:i}Muszę rozmawiać z agentem|{y:i}zajmujšcym się wypadkiem pocišgu.
{4135}{4175}To ja. Kto mówi?
{4176}{4228}{y:i}Masz mojš notatkę?
{4229}{4271}{y:i}Oszczęd swój czas i wysiłek.
{4272}{4368}{y:i}Wszystko czego szukasz jest w niej.
{4373}{4427}Rozłšczyło?
{4428}{4520}- Mężczyzna czy kobieta?|- Mężczyzna.
{4528}{4561}Rozumiesz co z tego?
{4562}{4614}Cóż, nasz dział kryptografii|próbuje to rozgryć od dawna.
{4615}{4705}Jeżeli to jest jaki kod,|nie można go złamać.
{4706}{4784}Nie bšd tego taki pewny.
{4917}{4965}{y:i}Wszyscy codziennie używamy matematyki.
{4966}{5016}{y:i}By przewidzieć pogodę,
{5017}{5089}{y:i}by wyznaczyć czas,
{5090}{5159}{y:i}by operować pieniędzmi.
{5160}{5261}{y:i}Używamy jej też do analizy przestępstw.
{5264}{5335}{y:i}By odkryć schemat,
{5336}{5400}{y:i}by przewidzieć zachowanie.
{5401}{5494}{y:i}Wykorzystujšc liczby możemy rozwikłać|{y:i}najtrudniejsze znane nam zagadki.
{5495}{5574}{y:b}NUMB3RS 1x06|Sabotage
{5677}{5726}Nasz sabotażysta zaatakował szeć razy,
{5727}{5789}wszystkie ataki to kopie|wczeniejszych katastrof.
{5790}{5858}To zdjęcie katastrofy w New Jersey.
{5859}{5913}Przyczynš był błšd sygnalizacji.
{5914}{5949}Skopiował go...
{5950}{5980}w okolicach Fresno.
{5981}{6057}To jest słynny wypadek w Cabot Bayou.
{6058}{6124}Barka uderzyła w most, łamišc przęsła.
{6125}{6182}System ostrzegawczy nie zdołał|zatrzymać pocišgu.
{6183}{6287}Tutaj, nasz sabotażysta,|uszkodził łomem tor kolejowy w Seattle.
{6288}{6359}Zrobił zwarcie w systemie ostrzegania.|Osiem osób zginęło.
{6360}{6388}Każda katastrofa jest kopiš innej,
{6389}{6441}która wydarzyła się przez|rażšce zaniedbania kolejowe?
{6442}{6515}- Dokładnie.|- Więc kto ma problem z kolejš.
{6516}{6561}Mylisz, że to jaki niezadowolony pracownik?
{6562}{6587}Może ofiara wypadku kolejowego?
{6588}{6611}To znaczy, wszystkie te...
{6612}{6673}Chce powiedzieć, że mamy tu|do czynienia z terroryzmem.
{6674}{6726}Co możesz nam o nim powiedzieć, Terry?
{6727}{6846}Wszystkie notatki, które zostawia sš identyczne,|to co w rodzaju jego wizytówki.
{6847}{6954}Teraz dodał rozmowy telefoniczne,|w których chce wyjanić swoje działania.
{6955}{7026}Więc, co próbuje nam powiedzieć?
{7027}{7069}- Czeć.|- Dobrze, że jeste.
{7070}{7124}Charlie...|To mój brat, jest...
{7125}{7162}Doradcš agencji.
{7163}{7258}To inspektor Sutter, z NTSB,|Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Transportu.
{7259}{7306}- To jest Amita.|- Czeć.
{7307}{7325}Ty też jeste doradcš?
{7326}{7373}O nie. Charlie jest moim opiekunem naukowym,
{7374}{7441}więc czasem pracuję z nim|i konsultujemy różne przypadki.
{7442}{7472}Hej, mogę zerknšć na ten kod?
{7473}{7541}Jasne. Siadaj tu.
{7564}{7630}Więc, jak długo studiowałe kryptografie?
{7631}{7661}Nie studiowałem.
{7662}{7709}Zajmuję się matematykš stosowanš.
{7710}{7803}Mamy tutaj do czynienia z seryjnym sabotażystš,|który zostawia nam wraki pocišgów.
{7804}{7834}Mamy dwie rzeczy zwišzane z tym.
{7835}{7894}Po pierwsze zostawia takie samš|notatki w miejscach wypadków.
{7895}{7999}Po drugie odtwarza wypadki, które zdarzyły się|na skutek zaniedbań kolejowych.
{8000}{8033}Więc... Poczekaj.
{8034}{8086}Mówisz, że notatka jest zawsze taka sama?
{8087}{8114}Dokładnie. Powiedział,
{8115}{8222}że wszystko co chcę|wiedzieć, jest w tej notatce.
{8324}{8337}Więc...
{8338}{8380}Na pierwszy rzut oka, mogę powiedzieć,|że ta notatka
{8381}{8472}zaczyna się i kończy liczbš pierwszš.
{8473}{8555}Ten wiersz i ta kolumna|majš identyczne sumy.
{8556}{8627}Grupa czterech liczb na dole|jest taka sama
{8628}{8718}jak grupa tu na górze|tylko wstecz.
{8739}{8795}Jedyna liczba, która się powtarza to 36.
{8796}{8819}Tak, 36,
{8820}{8853}raz, dwa...
{8854}{8896}Powtarza się trzy razy.
{8897}{8929}To niesamowite.
{8930}{8973}Niesamowite byłoby to gdybym|mógłbym wam powiedzieć,
{8974}{9018}dlaczego sš one rozmieszczone|w taki włanie sposób.
{9019}{9066}Poczekaj chwilę.|Charlie, nazywasz się Charles Eppes?
{9067}{9152}- Tak.|- Studiowałem elektrotechnikę na M.I.T.
{9153}{9222}Twój wykład na temat nieskończonej|kontroli systemu nieliniowego.
{9223}{9248}Poruszył mój umysł.
{9249}{9301}To zmieniło całe moje spojrzenie|na temat teorii kontroli.
{9302}{9335}Tak to był ciekawy problem.
{9336}{9375}Wiesz, że to dla mnie zaszczyt?
{9376}{9471}Zabrało nam cztery tygodnie,|żeby zauważyć, że 36 się powtarza,
{9472}{9534}uważamy, że to...|To jest co ważnego dla sabotażysty.
{9535}{9606}- Być może 36 wišże się z kluczem?|- Kluczem?
{9607}{9678}Tak, klucz jest...|Czym co pozwoli nam to rozkodować.
{9679}{9764}To może być cokolwiek,|zdanie, słowo, ksišżka.
{9765}{9831}Przytoczę znany przykład z 1820 roku.
{9832}{9941}Człowiek z Virginii o nazwisku Thomas Beale|twierdził, że schował 25 milionów w złocie.
{9942}{10018}Miejsce ukrycia skarbu zostało|zakodowane w specjalnej wiadomoci.
{10019}{10056}Wyglšdała jak wiersze z numerów.
{10057}{10121}Utworzył ten kod przez użycie klucza.
{10122}{10210}A ten klucz to Deklaracja Niepodległoci.
{10211}{10272}Trzy to pierwsza litera trzeciego słowa,
{10273}{10383}Szeć to pierwsza litera szóstego słowa|i tak dalej.
{10429}{10466}Potrzebujemy więc klucza,|żeby to rozkodować?
{10467}{10529}Znalezienie klucza to jedyna|droga, aby to rozszyfrować.
{10530}{10620}Mogę tutaj wykorzystać|całe spektrum matematyki.
{10621}{10682}Mogę zrobić statystycznš|analizę numerów,
{10683}{10764}wtedy mogę rozkodować tekst|używajšc metody Kasiskiego.
{10765}{10828}Czy to nie Kasiski zajmował się|problemami braku przestrzeni?
{10829}{10900}Jeli rozważysz wielokrotnoci|grupujšc możliwoci...
{10901}{10934}Przyszedł dróżnik.
{10935}{10982}Chce pokazać film z wypadku.
{10983}{11065}Dobrze, chcę mieć tę kasetę.
{11086}{11121}Jest pan dróżnikiem|i nagrywa pan pocišgi
{11122}{11181}- podczas swojej pracy?|- Tak.
{11182}{11238}Jestem na tym przejedzie|cztery, pięć razy w tygodniu.
{11239}{11286}Staram się uchwycić piękno|wyłaniajšce się zza zakrętu.
{11287}{11353}Daje mi to chęć do życia.
{11354}{11430}Może chciałe mieć co|bardziej ekscytujšcego?
{11431}{11502}Mylicie, że mam co wspólnego|z tym wykolejeniem?
{11503}{11543}Nie.
{11544}{11591}Moje życie to obserwacja pocišgów.
{11592}{11639}Nie w ich niszczeniu.
{11640}{11692}Nie przeczę,|że nagrywajšc ten wypadek
{11693}{11770}czułem się niesamowicie.
{11805}{11886}Mógłbym zabić tych facetów,|którzy wbiegli mi w kadr.
{11887}{11953}Jakich facetów?
{12129}{12161}Dobry samarytanin próbuje pomóc?
{12162}{12195}Kradnš ładunek?
{12196}{12221}Nie sšdzę.
{12222}{12351}Cofnij to do tego momentu jak pierwszy|facet wyskakuje z furgonetki.
{12376}{12447}Stój, stój, zatrzymaj.
{12448}{12545}Dla mnie to palnik acetylenowy, więc wiemy,|że przyszli otworzyć wagony.
{12546}{12593}Musieli wiedzieć o wypadku wczeniej.
{12594}{12660}Przewiń do przodu,|do tablic rejestracyjnych.
{12661}{12740}Do momentu jak odjeżdżajš.
{12783}{12811}Ok, zatrzymaj.
{12812}{12854}Zrób zbliżenie.
{12855}{12919}Mamy ich.|Wyled to.
{12920}{13013}Mamy jego dane.|to niejaki Matt McDonald.
{13014}{13085}To jego furgonetka została użyta|podczas kradzieży z pocišgu.
{13086}{13125}Pojedziemy w pobliże jego domu.
{13126}{13173}Jeli tam będzie,|spróbujemy wywabić go na zewnštrz.
{13174}{13212}Nikt się nie rusza, chyba, że powiem.
{13213}{13252}Czy David ma co odnonie|rozmowy telefonicznej?
{13253}{13286}Ustalili budkę, z której dzwonił.
{13287}{13366}Sprawdzajš odciski palców.
{13469}{13559}Profesorze Fleinhardt!|Co pan robi?
{13577}{13636}Ja tylko... Nic szczególnego.
{13637}{13713}Chciałem tylko zobaczyć,|co tu kombinujecie...
{13714}{13758}Jaki rodzaj teorii numerów?|Zagadka?
{13759}{13816}Może mógłbym zaoferować|jaki...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin