{1}{100}www.napiprojekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu. {74}{289}101 424 Wypadków pocišgów 2 112 Wykolejeń|29 Sabotaży 1 Niezłamany kod {582}{711}Steruję przepustnicš i hamulcami.|Jack kontroluje pozostałe systemy. {745}{821}Do prowadzenia pocišgu potrzebna|jest matematyka. To nie jest samochód. {822}{926}Nie możesz dodać gazu,|a potem wcisnšć hamulec. {930}{984}Przed nami co jest. {985}{1059}Pojazd na przejedzie! {1311}{1341}Co ten dzieciak tam robił? {1342}{1408}Zadanie domowe o pracy ojca. {1409}{1529}Dzień, w którym wzišł dzieciaka do pracy,|był jego ostatnim. {1551}{1593}- Tato, co się dzieje?|- Jim, nie wstawaj! {1594}{1626}Złap się czego. {1627}{1677}- Hamulec awaryjny!|- Cholera! {1678}{1751}Piasecznica musi być zatkana. {1752}{1785}Do czego służy piasecznica? {1786}{1837}Rozpyla piasek na tory|dla uzyskania lepszego tarcia. {1838}{1873}Zatrzymać się i tak nie mogli. {1874}{1960}Przy tej prędkoci pocišg ma energię|kinetycznš małej bomby atomowej. {1961}{2059}Wobec tego, dlaczego otworzył piasecznicę? {2121}{2168}Mylał o dzieciach. {2169}{2219}Przejmij kontrolę. Spróbuję|uruchomić piasecznicę ręcznie. {2220}{2279}- Zaraz w nich uderzymy.|- To jedyna szansa jakš te dzieci majš. {2280}{2370}Zaprzyj się o cianę.|Zaraz wracam. {2467}{2552}- Trzymaj się, Jimbo.|- Tato!!! {2898}{3000}Jim, bardzo mi przykro|z powodu twojego ojca. {3133}{3224}Czy to prawda,|że autobus był pusty? {3275}{3397}Mój mšż zginšł, próbujšc ratować dzieci,|których tam nie było? {3452}{3556}Kto zostawia pusty autobus szkolny|na przejedzie kolejowym? {3557}{3602}Szeć katastrof przez trzy lata. {3603}{3650}Wszystkie to kopie|poprzednich wypadków. {3651}{3739}Ten jest podobny do wypadku w Utah|gdzie zginęło siedmioro dzieci. {3740}{3794}Zawsze zostawia co takiego. {3795}{3827}Wszystkie notatki sš takie same. {3828}{3931}- Tylko seria numerów.|- Wyglšda na jaki kod. {3936}{3983}Słucham, Eppes. {3984}{4034}W porzšdku. Połšcz. {4035}{4067}Tu agent Eppes. {4068}{4134}{y:i}Muszę rozmawiać z agentem|{y:i}zajmujšcym się wypadkiem pocišgu. {4135}{4175}To ja. Kto mówi? {4176}{4228}{y:i}Masz mojš notatkę? {4229}{4271}{y:i}Oszczęd swój czas i wysiłek. {4272}{4368}{y:i}Wszystko czego szukasz jest w niej. {4373}{4427}Rozłšczyło? {4428}{4520}- Mężczyzna czy kobieta?|- Mężczyzna. {4528}{4561}Rozumiesz co z tego? {4562}{4614}Cóż, nasz dział kryptografii|próbuje to rozgryć od dawna. {4615}{4705}Jeżeli to jest jaki kod,|nie można go złamać. {4706}{4784}Nie bšd tego taki pewny. {4917}{4965}{y:i}Wszyscy codziennie używamy matematyki. {4966}{5016}{y:i}By przewidzieć pogodę, {5017}{5089}{y:i}by wyznaczyć czas, {5090}{5159}{y:i}by operować pieniędzmi. {5160}{5261}{y:i}Używamy jej też do analizy przestępstw. {5264}{5335}{y:i}By odkryć schemat, {5336}{5400}{y:i}by przewidzieć zachowanie. {5401}{5494}{y:i}Wykorzystujšc liczby możemy rozwikłać|{y:i}najtrudniejsze znane nam zagadki. {5495}{5574}{y:b}NUMB3RS 1x06|Sabotage {5677}{5726}Nasz sabotażysta zaatakował szeć razy, {5727}{5789}wszystkie ataki to kopie|wczeniejszych katastrof. {5790}{5858}To zdjęcie katastrofy w New Jersey. {5859}{5913}Przyczynš był błšd sygnalizacji. {5914}{5949}Skopiował go... {5950}{5980}w okolicach Fresno. {5981}{6057}To jest słynny wypadek w Cabot Bayou. {6058}{6124}Barka uderzyła w most, łamišc przęsła. {6125}{6182}System ostrzegawczy nie zdołał|zatrzymać pocišgu. {6183}{6287}Tutaj, nasz sabotażysta,|uszkodził łomem tor kolejowy w Seattle. {6288}{6359}Zrobił zwarcie w systemie ostrzegania.|Osiem osób zginęło. {6360}{6388}Każda katastrofa jest kopiš innej, {6389}{6441}która wydarzyła się przez|rażšce zaniedbania kolejowe? {6442}{6515}- Dokładnie.|- Więc kto ma problem z kolejš. {6516}{6561}Mylisz, że to jaki niezadowolony pracownik? {6562}{6587}Może ofiara wypadku kolejowego? {6588}{6611}To znaczy, wszystkie te... {6612}{6673}Chce powiedzieć, że mamy tu|do czynienia z terroryzmem. {6674}{6726}Co możesz nam o nim powiedzieć, Terry? {6727}{6846}Wszystkie notatki, które zostawia sš identyczne,|to co w rodzaju jego wizytówki. {6847}{6954}Teraz dodał rozmowy telefoniczne,|w których chce wyjanić swoje działania. {6955}{7026}Więc, co próbuje nam powiedzieć? {7027}{7069}- Czeć.|- Dobrze, że jeste. {7070}{7124}Charlie...|To mój brat, jest... {7125}{7162}Doradcš agencji. {7163}{7258}To inspektor Sutter, z NTSB,|Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Transportu. {7259}{7306}- To jest Amita.|- Czeć. {7307}{7325}Ty też jeste doradcš? {7326}{7373}O nie. Charlie jest moim opiekunem naukowym, {7374}{7441}więc czasem pracuję z nim|i konsultujemy różne przypadki. {7442}{7472}Hej, mogę zerknšć na ten kod? {7473}{7541}Jasne. Siadaj tu. {7564}{7630}Więc, jak długo studiowałe kryptografie? {7631}{7661}Nie studiowałem. {7662}{7709}Zajmuję się matematykš stosowanš. {7710}{7803}Mamy tutaj do czynienia z seryjnym sabotażystš,|który zostawia nam wraki pocišgów. {7804}{7834}Mamy dwie rzeczy zwišzane z tym. {7835}{7894}Po pierwsze zostawia takie samš|notatki w miejscach wypadków. {7895}{7999}Po drugie odtwarza wypadki, które zdarzyły się|na skutek zaniedbań kolejowych. {8000}{8033}Więc... Poczekaj. {8034}{8086}Mówisz, że notatka jest zawsze taka sama? {8087}{8114}Dokładnie. Powiedział, {8115}{8222}że wszystko co chcę|wiedzieć, jest w tej notatce. {8324}{8337}Więc... {8338}{8380}Na pierwszy rzut oka, mogę powiedzieć,|że ta notatka {8381}{8472}zaczyna się i kończy liczbš pierwszš. {8473}{8555}Ten wiersz i ta kolumna|majš identyczne sumy. {8556}{8627}Grupa czterech liczb na dole|jest taka sama {8628}{8718}jak grupa tu na górze|tylko wstecz. {8739}{8795}Jedyna liczba, która się powtarza to 36. {8796}{8819}Tak, 36, {8820}{8853}raz, dwa... {8854}{8896}Powtarza się trzy razy. {8897}{8929}To niesamowite. {8930}{8973}Niesamowite byłoby to gdybym|mógłbym wam powiedzieć, {8974}{9018}dlaczego sš one rozmieszczone|w taki włanie sposób. {9019}{9066}Poczekaj chwilę.|Charlie, nazywasz się Charles Eppes? {9067}{9152}- Tak.|- Studiowałem elektrotechnikę na M.I.T. {9153}{9222}Twój wykład na temat nieskończonej|kontroli systemu nieliniowego. {9223}{9248}Poruszył mój umysł. {9249}{9301}To zmieniło całe moje spojrzenie|na temat teorii kontroli. {9302}{9335}Tak to był ciekawy problem. {9336}{9375}Wiesz, że to dla mnie zaszczyt? {9376}{9471}Zabrało nam cztery tygodnie,|żeby zauważyć, że 36 się powtarza, {9472}{9534}uważamy, że to...|To jest co ważnego dla sabotażysty. {9535}{9606}- Być może 36 wišże się z kluczem?|- Kluczem? {9607}{9678}Tak, klucz jest...|Czym co pozwoli nam to rozkodować. {9679}{9764}To może być cokolwiek,|zdanie, słowo, ksišżka. {9765}{9831}Przytoczę znany przykład z 1820 roku. {9832}{9941}Człowiek z Virginii o nazwisku Thomas Beale|twierdził, że schował 25 milionów w złocie. {9942}{10018}Miejsce ukrycia skarbu zostało|zakodowane w specjalnej wiadomoci. {10019}{10056}Wyglšdała jak wiersze z numerów. {10057}{10121}Utworzył ten kod przez użycie klucza. {10122}{10210}A ten klucz to Deklaracja Niepodległoci. {10211}{10272}Trzy to pierwsza litera trzeciego słowa, {10273}{10383}Szeć to pierwsza litera szóstego słowa|i tak dalej. {10429}{10466}Potrzebujemy więc klucza,|żeby to rozkodować? {10467}{10529}Znalezienie klucza to jedyna|droga, aby to rozszyfrować. {10530}{10620}Mogę tutaj wykorzystać|całe spektrum matematyki. {10621}{10682}Mogę zrobić statystycznš|analizę numerów, {10683}{10764}wtedy mogę rozkodować tekst|używajšc metody Kasiskiego. {10765}{10828}Czy to nie Kasiski zajmował się|problemami braku przestrzeni? {10829}{10900}Jeli rozważysz wielokrotnoci|grupujšc możliwoci... {10901}{10934}Przyszedł dróżnik. {10935}{10982}Chce pokazać film z wypadku. {10983}{11065}Dobrze, chcę mieć tę kasetę. {11086}{11121}Jest pan dróżnikiem|i nagrywa pan pocišgi {11122}{11181}- podczas swojej pracy?|- Tak. {11182}{11238}Jestem na tym przejedzie|cztery, pięć razy w tygodniu. {11239}{11286}Staram się uchwycić piękno|wyłaniajšce się zza zakrętu. {11287}{11353}Daje mi to chęć do życia. {11354}{11430}Może chciałe mieć co|bardziej ekscytujšcego? {11431}{11502}Mylicie, że mam co wspólnego|z tym wykolejeniem? {11503}{11543}Nie. {11544}{11591}Moje życie to obserwacja pocišgów. {11592}{11639}Nie w ich niszczeniu. {11640}{11692}Nie przeczę,|że nagrywajšc ten wypadek {11693}{11770}czułem się niesamowicie. {11805}{11886}Mógłbym zabić tych facetów,|którzy wbiegli mi w kadr. {11887}{11953}Jakich facetów? {12129}{12161}Dobry samarytanin próbuje pomóc? {12162}{12195}Kradnš ładunek? {12196}{12221}Nie sšdzę. {12222}{12351}Cofnij to do tego momentu jak pierwszy|facet wyskakuje z furgonetki. {12376}{12447}Stój, stój, zatrzymaj. {12448}{12545}Dla mnie to palnik acetylenowy, więc wiemy,|że przyszli otworzyć wagony. {12546}{12593}Musieli wiedzieć o wypadku wczeniej. {12594}{12660}Przewiń do przodu,|do tablic rejestracyjnych. {12661}{12740}Do momentu jak odjeżdżajš. {12783}{12811}Ok, zatrzymaj. {12812}{12854}Zrób zbliżenie. {12855}{12919}Mamy ich.|Wyled to. {12920}{13013}Mamy jego dane.|to niejaki Matt McDonald. {13014}{13085}To jego furgonetka została użyta|podczas kradzieży z pocišgu. {13086}{13125}Pojedziemy w pobliże jego domu. {13126}{13173}Jeli tam będzie,|spróbujemy wywabić go na zewnštrz. {13174}{13212}Nikt się nie rusza, chyba, że powiem. {13213}{13252}Czy David ma co odnonie|rozmowy telefonicznej? {13253}{13286}Ustalili budkę, z której dzwonił. {13287}{13366}Sprawdzajš odciski palców. {13469}{13559}Profesorze Fleinhardt!|Co pan robi? {13577}{13636}Ja tylko... Nic szczególnego. {13637}{13713}Chciałem tylko zobaczyć,|co tu kombinujecie... {13714}{13758}Jaki rodzaj teorii numerów?|Zagadka? {13759}{13816}Może mógłbym zaoferować|jaki...
madziul1