PLAN – PRACY
do przeprowadzenia zajęć z szkolenia ogniowego
ZAGADNIENIE: Rzucanie granatami ręcznymi w marszu wg ćw. nr 3.
CZAS: reguluje kierownik grupy.
MIEJSCE: strzelnica – rzutnia granatem.
ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE:
- granat szkolny RG – 42 - …..szt.
- torba na granaty - …..szt.
- szkoleni posiadają etatowe wyposażenie i uzbrojenie
PRZEBIEG SZKOLENIA
Lp.
Zagadnienie i czas
Czynności instruktora
Czynności szkolonych
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Rzucanie granatami ręcznymi w marszu.
Czas reguluje kierownik grupy.
„Baczność” uczył was będę rzucania granatami ręcznymi w marszu.
„Spocznij”
Ma to na celu przygotowanie was do rzucania granatami bojowymi na poligonach.
Wykonuje się to na komendę: „Do ataku naprzód”
Przedstawiam warunki wykonania ćwiczenia.
WARUNKI WYKONANIA ĆWICZENIA:
RZUCANIE GRANATAMI RĘCZNYMI W MARSZU
CEL: grupa piechoty (trzy figury bojowe nr 40 lub 40a) ustawione w transzei (widoczne popiersia) wzdłuż frontu w polu długości 10m. i głębokości 5m. Pole dzieli się w głąb na
3 części :
- część środkowa ( transzeja ) o szerokości 1m.;
- część dalsza i bliższa o szerokości – 2m. każda .
ODLEGŁOŚĆ: 40m. (rzut granatem 35-25m)
LICZBA GRANATÓW: 1 ćwiczebny
POSTAWA: w marszu bez zatrzymania
CZAS: 30 sekund liczony od komendy Do ataku naprzód do komendy Stój.
OCENA: uzyskać wybuch granatu:
- „bardzo dobrze” –w transzei;
- „dobrze” - w dalszej części pola;
- „dostatecznie” - w bliższej części pola
Pokazuję – wykonuję wzorowy pokaz.
Pokazuję i objaśniam.
WSKAZÓWKI: Szkolony po otrzymaniu granatu i zapalnika w punkcie amunicyjnym, na komendę (sygnał) kierownika ćwiczenia, zajmuje stanowisko ogniowe w okopie. Pod nadzorem kierownika przygotowuje (uzbraja) granat, wkłada go do torby i melduje o gotowości do ataku. Kierownik podaje komendę (sygnał) Do ataku – naprzód, szkolony wyskakuje z okopu i atakuje cel. Po zbliżeniu się na odległość określoną warunkami, szkolony w marszu samodzielnie rzuca granatem do celu i z okrzykiem Hura atakuje cel w transzei. Po minięciu celu (transzei) na RPO na komendę kierownika Stój przyjmuje postawę leżącą, a następnie wraca na rubież wyjściową, gdzie kierownik ćwiczenia omawia i ocenia rzut.
Przystępuję do praktycznego ćwiczenia przez szkolonych. Na bieżąco koryguję popełniane błędy.
Omawiam zagadnienie, wskazuję najlepiej ćwiczących, poprawiam błędy dokonywane przez szkolonych, podaję zadania na naukę własną.
Stoją na zbiórce i słuchają
Obserwują wzorowy pokaz i słuchają objaśnień.
Przystępują do praktycznego ćwiczenia zagadnienia.
Stoją i słuchają.
OPRACOWAŁ:
…………………………………..
polhawk