Plan działań wspierających klasa5.docx

(15 KB) Pobierz

Plan działań wspierających opracowywany dla  grupy uczniów posiadających podobne (jednorodne) potrzeby edukacyjne w zakresie uczenia się matematyki

1.       Adresaci:  Uczniowie  klasy V z rozpoznanymi niepowodzeniami edukacyjnymi  w zakresie uczenia się matematyki:

Imię i nazwisko ucznia

klasa

1.       Jacek Andrzejak

V

2.       Krystian Rybak

V

3.       Damian Światłowski

V

 

2.       Okres obejmowania wsparciem – rok szkolny 2012/13.

3.        

Cele do osiągnięcia w zakresie, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej

- Wyrównanie umiejętności i utrwalenie bieżącego materiału tak, aby uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w lekcjach matematyki,

-Kształtowanie umiejętności myślenia i jasnego formułowania wniosków,

- Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego.

-Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu matematycznego,

-Posługiwanie się językiem matematycznym,

- Kształtowanie wyobraźni przestrzennej,

-Kształtowanie i utrwalanie poprawnego zapisu zadań tekstowych, równań itd.,

-Rozwijanie umiejętności formułowania precyzyjnych odpowiedzi,

-Zdobycie umiejętności przydatnych w życiu codziennym

Działania realizowane z uczniem w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

 

Liczby naturalne

a) Rachunki pamięciowe

b) Rachunki pisemne

c) Zadania tekstowe

d) Liczby pierwsze i liczby złożone

e) Rozkład liczby na czynniki pierwsze

f) Największy wspólny dzielnik

g) Najmniejsza wspólna wielokrotność

2) Ułamki zwykłe

a) Rozszerzanie i skracanie ułamków

b) Porównywanie ułamków

c) Dodawanie i odejmowanie ułamków

d) Mnożenie i dzielenie ułamków

3) Figury na płaszczyźnie

a) Kąty, mierzenie kątów

b) Rodzaje trójkątów, miary kątów w

trójkątach

c) Prostokąty i kwadraty

d) Równoległoboki i romby, miary kątów w

równoległobokach

e) Trapezy, miary kątów w trapezach

4) Ułamki dziesiętne

a) Zapisywanie i porównywanie ułamków

dziesiętnych

b) Dodawanie i odejmowanie ułamków

dziesiętnych

c) Mnożenie i dzielenie ułamków

dziesiętnych

d) Działania na ułamkach zwykłych i

dziesiętnych

5) Pola figur

a) Pole prostokąta i kwadratu

b) Zależności między jednostkami pola

c) Pola wielokątów

6) Liczby całkowite

a) Liczby ujemne

b) Dodawanie i odejmowanie liczb

całkowitych

7) Graniastosłupy

a) Modele i siatki graniastosłupów prostych

b) Pola powierzchni graniastosłupa

c) Objętość graniastosłupa

d) Praktyczne zadania tekstowe na obliczanie

pola powierzchni i objętości poznanych

graniastosłupów

Metody pracy z uczniem

- praca kartami pracy,

- praca z zeszytami ćwiczeń,

- praca indywidualna,

- gry i zabawy logiczne,

- wykonywanie brył,

-zadania z Internetu

 

Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, o którym mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych z matematyki

Działania wspierające rodziców ucznia

- porady,

- konsultacje,

- rozmowy,

- kontakty z instytucjami wspierającymi

W zależności od potrzeb zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży

- konsultacje z PPP,

- ORE,

- Urząd Gminy,

- GOPS,

- PCPR,

- Policja,

- ośrodki doskonalenia nauczycieli

Podpisy

Osób przygotowujących plan działań

Dyrektora

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin