Plan działań wspierających opracowywany dla grupy uczniów posiadających podobne (jednorodne) potrzeby edukacyjne w zakresie uczenia się matematyki
1. Adresaci: Uczniowie klasy V z rozpoznanymi niepowodzeniami edukacyjnymi w zakresie uczenia się matematyki:
Imię i nazwisko ucznia
klasa
1. Jacek Andrzejak
V
2. Krystian Rybak
3. Damian Światłowski
2. Okres obejmowania wsparciem – rok szkolny 2012/13.
3.
Cele do osiągnięcia w zakresie, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Wyrównanie umiejętności i utrwalenie bieżącego materiału tak, aby uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w lekcjach matematyki,
-Kształtowanie umiejętności myślenia i jasnego formułowania wniosków,
- Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego.
-Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu matematycznego,
-Posługiwanie się językiem matematycznym,
- Kształtowanie wyobraźni przestrzennej,
-Kształtowanie i utrwalanie poprawnego zapisu zadań tekstowych, równań itd.,
-Rozwijanie umiejętności formułowania precyzyjnych odpowiedzi,
-Zdobycie umiejętności przydatnych w życiu codziennym
Działania realizowane z uczniem w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Liczby naturalne
a) Rachunki pamięciowe
b) Rachunki pisemne
c) Zadania tekstowe
d) Liczby pierwsze i liczby złożone
e) Rozkład liczby na czynniki pierwsze
f) Największy wspólny dzielnik
g) Najmniejsza wspólna wielokrotność
2) Ułamki zwykłe
a) Rozszerzanie i skracanie ułamków
b) Porównywanie ułamków
c) Dodawanie i odejmowanie ułamków
d) Mnożenie i dzielenie ułamków
3) Figury na płaszczyźnie
a) Kąty, mierzenie kątów
b) Rodzaje trójkątów, miary kątów w
trójkątach
c) Prostokąty i kwadraty
d) Równoległoboki i romby, miary kątów w
równoległobokach
e) Trapezy, miary kątów w trapezach
4) Ułamki dziesiętne
a) Zapisywanie i porównywanie ułamków
dziesiętnych
b) Dodawanie i odejmowanie ułamków
c) Mnożenie i dzielenie ułamków
d) Działania na ułamkach zwykłych i
5) Pola figur
a) Pole prostokąta i kwadratu
b) Zależności między jednostkami pola
c) Pola wielokątów
6) Liczby całkowite
a) Liczby ujemne
b) Dodawanie i odejmowanie liczb
całkowitych
7) Graniastosłupy
a) Modele i siatki graniastosłupów prostych
b) Pola powierzchni graniastosłupa
c) Objętość graniastosłupa
d) Praktyczne zadania tekstowe na obliczanie
pola powierzchni i objętości poznanych
graniastosłupów
Metody pracy z uczniem
- praca kartami pracy,
- praca z zeszytami ćwiczeń,
- praca indywidualna,
- gry i zabawy logiczne,
- wykonywanie brył,
-zadania z Internetu
Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, o którym mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych z matematyki
Działania wspierające rodziców ucznia
- porady,
- konsultacje,
- rozmowy,
- kontakty z instytucjami wspierającymi
W zależności od potrzeb zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
- konsultacje z PPP,
- ORE,
- Urząd Gminy,
- GOPS,
- PCPR,
- Policja,
- ośrodki doskonalenia nauczycieli
Podpisy
Osób przygotowujących plan działań
Dyrektora
eyek