Naprawa urwanego króćca zaworu dwudrożnego w Fiacie CC 700 ( Aisan).pdf

(1920 KB) Pobierz
Naprawa urwanego króćca zaworu dwudrożnego w
Fiacie CC 700 ( Aisan)
Podczas majstrowania przy gaźniku Aisan, czy też w okolicy jego, a czasem bez powodu, tak
jak u mnie było, odłamie się jeden z trzech króćców od zawora dwudrożnego. I świeży
wydatek, około 100 zł.
Napiszę tu w jaki sposób naprawiłem u siebie urwany króciec.
Otóż jest potrzebne 2 wiertła fi 3 i 4 oraz stary zużyty wkład do długopisu
kawałek drucika (około 15 cm. średn.0,5-0,8 mm.) z cewki lub starego transformatora
975217221.003.png
i klej, może być SuperGlu oraz sylikon dekarski (niekoniecznie). Nie miałem w chwili
naprawy pod ręka aparatu i nie zrobiłem zdjęć z kolejnych czynności, ale postaram się to
opisać. Najpierw odkręcić zawór kluczem 19, jest dojście z pod filtra powietrza. aby było
lepsze można odkręcić obudowę filtra. Pod auto podstawić jakąś bańkę 5 l. po wodzie
mineralnej, lub czystą po oleju z odciętym bokiem ( nie wierzchem od szyjki), położyć na
płask, bo po wykręceniu zaworu wycieknie z pół litra płynu, który po wycieku tej ilości,
zawiesi się i nie będzie wyciekał, przy założeniu, że będzie dobrze zakręcony korek na
zbiorniczku. Lub zatkać ten otwór po zaworze jakimś starym czujnikiem, albo w inny sposób.
W odłamanym króćcu od strony odłamania, wiertłem fi 3 trzymając i kręcąc palcami (ręką),
przewiercam otwór na głębokość 3 mm. i w części plastikowej zaworu, w miejscu oderwania
powiększam też otworek wiertłem 3. Następnie w powiększony otwór w króćcu usadzam na
kleju wkład do długopisu ( jego rozmiar to 3 mm. i należy uważać aby nie zakleić w nim
otworu) i wystający wkład z króćca ucinamy tak aby wystawał z króćca 2 mm. Nakładamy
klej na króciec wokół wystającej części wkładu i przyklejamy to do części plastikowej
zaworu, gdzie wcześniej ten króciec był oderwany i czekamy chwilę aż klej sklei obie części
razem.
Teraz z drutu, na wiertle fi 4, skręcamy pętelkę
975217221.004.png
i wygląda ona tak:
975217221.005.png 975217221.006.png
Teraz zakładamy tą pętelkę na króciec i owijamy na zawór oraz skręcamy z tyłu
kombinerkami, uważamy aby nie za mocno, aby się drut nie przerwał. Ma to za zadanie
trwałego docisku króćca do zaworu, aby przy zakładaniu przewodów ponownie nie odpadł od
zaworu.
Wygląda to tak:
975217221.001.png
Dodatkowo to połączenie można zasmarować sylikonem dekarskim, na szczelność, tak jak
widać na zdjęciu, jak zrobiłem to ja.
Dolać płyn do zbiorniczka, ewentualnie uzupełnić.
Teraz można zabrać dziewczynę czy żonę, na przejażdżkę i ta zaoszczędzona stówę
przeznaczyć na dobrą lampkę wina i obiad, lub też z kumplem obalić flaszeczkę.
Ale to jest przedwczesna radość bo uważam to za naprawę doraźną, bo przyjdzie
czas, że najpewniej będzie przymus ( bo odłamie się następny króciec) go wymienić i to przy
najbliższej nadarzającej się okazji.
Manual jest mego autorstwa i jest zabronione rozpowszechnianie na forach i internecie .
Tylko do użytku własnego – janpin@gazeta.pl
975217221.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin