NJWS1_18_Miedzy_nami_warzywami(1).pdf

(58 KB) Pobierz
Microsoft Word - 18_Miedzy_nami_warzywami.doc
Temat 18. Mi ħ dzy nami, warzywami
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– słucha ze zrozumieniem tekstu czytanego przez nauczyciela
– posługuje si ħ narz ħ dziem Linia
– samodzielnie formatuje tekst (pogrubia, pochyla, zmienia kolor liter)
– samodzielnie wykonuje ę wiczenia na płycie „Szkoła na miar ħ
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 38–39,
podstawowy zestaw komputerowy, program graficzny, np. MS Paint, edytor tekstu, np. MS
Word, CD-ROM „Szkoła na miar ħ ” (kl. 1 sem. 2), pliki: na_straganie , cwiczenie_M ,
ogrodnik , cwiczenie_N .
Uwaga! Przed zaj ħ ciami nauczyciel powinien zadba ę , by na wszystkich komputerach, na
których pracuj Ģ uczniowie, był łatwy dost ħ p do plików: cwiczenie_M , cwiczenie_N .
Przebieg zaj ħę :
1.
Wprowadzenie do tematu zaj ħę ( ę w. 1 s. 38).
Wysłuchanie wiersza „Na straganie” czytanego przez nauczyciela (tekst wiersza w
pliku na_straganie ).
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza: O czym był wiersz?, Jakie warzywa
wyst ħ powały w wierszu?
2.
Praca w programie graficznym ( ę w. 2 s. 38).
Otworzenie pliku cwiczenie_M.
Prezentacja narz ħ dzia Linia i sposobu ustawiania grubo Ļ ci linii.
Poł Ģ czenie nazw warzyw z ilustracjami.
3. Praca z tekstem w edytorze tekstu ( ę w. 3 s. 38-39)
Uło Ň enie nazw warzyw z rozsypanek literowych i sylabowych.
Przepisanie nazw warzyw w edytorze tekstu, np. MS Word. Zwrócenie uwagi uczniów
na to, gdzie nale Ň y zrobi ę odst ħ p (po przecinku, a nie przed nim).
Prezentacja sposobu zmiany koloru tekstu (zaznaczenie fragmentu tekstu, klikni ħ cie
przycisku „A” na pasku narz ħ dzi, klikni ħ cie wybranego koloru).
Samodzielna zmiana koloru nazw warzyw.
Samodzielne formatowanie tekstu (ustawienie ka Ň dej nazwy w nowej linii,
pogrubienie nazw du Ň ych warzyw, pochylenie nazw małych warzyw).
Samodzielne zapisanie pracy.
4. Praca w programie graficznym ( ę w. 4 s. 39)
Prezentacja obrazu Giuseppe Archimboldo „Ogrodnik” (ilustracja znajduje si ħ w pliku
ogrodnik ). Zwrócenie uwagi na sposób wymawiania nazwiska autora obrazu.
Rozmowa na temat tego, co wida ę na obrazie, tak Ň e po odwróceniu go „do góry
nogami”.
Otworzenie pliku cwiczenie_N . Uło Ň enie z ilustracji warzyw postaci według wzoru.
Pokolorowanie i zapisanie ilustracji.
5.
Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar ħ (kl. 1 sem. 2) i samodzielne
wykonanie ę wicze ı z zagadnienia 5. (ekrany: 3., 5. i 6.).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin