NJWS1_5_Pulpit_czyli_odpalamy_rakiete.pdf

(50 KB) Pobierz
Microsoft Word - 5_Pulpet_czyli_odpalamy_rakiete.doc
Temat 5. Pulpit, czyli odpalamy rakiet ħ
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– wskazuje i nazywa podstawowe elementy pulpitu komputerowego
– posługuje si ħ słownictwem zwi Ģ zanym z komputerami: pulpit , przycisk Start , ikony , okno
programu
– prawidłowo loguje si ħ w sieci szkolnej
– uruchamia i zamyka ró Ň ne programy
– samodzielnie wykonuje ę wiczenia na płycie „Szkoła na miar ħ ”.
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 12–13, CD
„Szkoła na miar ħ ” (kl. 1 sem. 1), płyta doł Ģ czona do ksi ĢŇ ki nauczyciela; podstawowy zestaw
komputerowy.
Przebieg zaj ħę
1 . Przypomnienie dotychczas wy ę wiczonych umiej ħ tno Ļ ci i poznanych wiadomo Ļ ci.
• Przypomnienie zasad wł Ģ czania i wył Ģ czania komputera.
• Przypomnienie sposobu wymowy i odmiany wyrazów: Ģ cza ę , wył Ģ cza ę .
• Wł Ģ czenie komputerów przez dzieci.
2 . Zalogowanie si ħ w szkolnej sieci.
• Wyja Ļ nienie znaczenia wyrazu logowa ę si ħ .
• Demonstrowanie przez nauczyciela sposobu logowania si ħ .
• Zapoznanie si ħ z instrukcj Ģ logowania i wklejenie jej do podr ħ cznika z ę wiczeniami
(s. 12).
• Zalogowanie si ħ dzieci zgodnie z instrukcj Ģ i wskazówkami nauczyciela.
3 . Czym jest pulpit? – demonstracja nauczyciela.
• Pokazanie pulpitu dzieciom zgromadzonym wokół jednego monitora.
• Rozwi Ģ zanie rebusu (materiał w pliku „pulpet” na płycie doł Ģ czonej do ksi ĢŇ ki
nauczyciela) w celu lepszego zapami ħ tania terminu pulpit .
• Wskazanie i nazwanie ró Ň nych elementów na pulpicie: ikony, pasek zada ı , przycisk Start .
• Porównanie pulpitu na ekranie komputera z rysunkiem w podr ħ czniku (s. 12).
4 . Nauka uruchamiania i zamykania wybranych programów.
• Zademonstrowanie, jak nale Ň y uruchomi ę program, np. program graficzny MS Paint.
• Wskazanie okna programu i wyja Ļ nienie, czym ono jest. Zwrócenie uwagi na pasek zada ı
i znaki graficzne, które si ħ na nim znajduj Ģ .
• Samodzielne uruchomienie programu ( ę w. 2) przez ka Ň de dziecko.
• Demonstrowanie sposobu zamykania programu ( ę w. 3).
• Samodzielne otwieranie i zamykanie programów wskazanych przez nauczyciela –
utrwalanie poj ħę : ikona , przycisk Start , okno programu, pasek zada ı .
• Wył Ģ czenie komputerów we wskazany przez nauczyciela sposób (naci Ļ ni ħ cie przycisków
Start / zamknij system ).
• Utrwalenie wiadomo Ļ ci o pasku zada ı ( ę w. 4).
5 . Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar ħ (kl. 1 sem. 1).
• Demonstracja sposobu wło Ň enia płyty do nap ħ du CD i uruchomienia jej.
• Samodzielne uruchomienie płyty (program powinien by ę wcze Ļ niej).
• Słuchanie wst ħ pu: opowie Ļ ci o Kubie i Bubie.
• Wykonanie ę wicze ı na płycie (zagadnienie 1. ekrany: 3. i 6., zagadnienie 3. ekran 5.).
• Demonstracja sposobu zamykania programu.
• Samodzielne zamkni ħ cie programu, wyj ħ cie płyty z nap ħ du CD i wył Ģ czenie komputera.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin