NJWS1_5_Pulpit_czyli_odpalamy_rakiete.pdf
(
50 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - 5_Pulpet_czyli_odpalamy_rakiete.doc
Temat 5.
Pulpit, czyli odpalamy rakiet
ħ
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi
Ģ
gni
ħ
cia ucznia:
– wskazuje i nazywa podstawowe elementy pulpitu komputerowego
– posługuje si
ħ
słownictwem zwi
Ģ
zanym z komputerami:
pulpit
,
przycisk
Start
,
ikony
,
okno
programu
– prawidłowo loguje si
ħ
w sieci szkolnej
– uruchamia i zamyka ró
Ň
ne programy
– samodzielnie wykonuje
ę
wiczenia na płycie „Szkoła na miar
ħ
”.
ĺ
rodki dydaktyczne
: podr
ħ
cznik z
ę
wiczeniami „Zaj
ħ
cia komputerowe” s. 12–13, CD
„Szkoła na miar
ħ
” (kl. 1 sem. 1), płyta doł
Ģ
czona do ksi
ĢŇ
ki nauczyciela; podstawowy zestaw
komputerowy.
Przebieg zaj
ħę
1
.
Przypomnienie dotychczas wy
ę
wiczonych umiej
ħ
tno
Ļ
ci i poznanych wiadomo
Ļ
ci.
• Przypomnienie zasad wł
Ģ
czania i wył
Ģ
czania komputera.
• Przypomnienie sposobu wymowy i odmiany wyrazów:
wł
Ģ
cza
ę
,
wył
Ģ
cza
ę
.
• Wł
Ģ
czenie komputerów przez dzieci.
2
.
Zalogowanie si
ħ
w szkolnej sieci.
• Wyja
Ļ
nienie znaczenia wyrazu
logowa
ę
si
ħ
.
• Demonstrowanie przez nauczyciela sposobu logowania si
ħ
.
• Zapoznanie si
ħ
z instrukcj
Ģ
logowania i wklejenie jej do podr
ħ
cznika z
ę
wiczeniami
(s. 12).
• Zalogowanie si
ħ
dzieci zgodnie z instrukcj
Ģ
i wskazówkami nauczyciela.
3
.
Czym jest pulpit? – demonstracja nauczyciela.
• Pokazanie pulpitu dzieciom zgromadzonym wokół jednego monitora.
• Rozwi
Ģ
zanie rebusu (materiał w pliku „pulpet” na płycie doł
Ģ
czonej do ksi
ĢŇ
ki
nauczyciela) w celu lepszego zapami
ħ
tania terminu
pulpit
.
• Wskazanie i nazwanie ró
Ň
nych elementów na pulpicie: ikony, pasek zada
ı
, przycisk
Start
.
• Porównanie pulpitu na ekranie komputera z rysunkiem w podr
ħ
czniku (s. 12).
4
.
Nauka uruchamiania i zamykania wybranych programów.
• Zademonstrowanie, jak nale
Ň
y uruchomi
ę
program, np. program graficzny MS Paint.
• Wskazanie okna programu i wyja
Ļ
nienie, czym ono jest. Zwrócenie uwagi na pasek zada
ı
i znaki graficzne, które si
ħ
na nim znajduj
Ģ
.
• Samodzielne uruchomienie programu (
ę
w. 2) przez ka
Ň
de dziecko.
• Demonstrowanie sposobu zamykania programu (
ę
w. 3).
• Samodzielne otwieranie i zamykanie programów wskazanych przez nauczyciela –
utrwalanie poj
ħę
:
ikona
,
przycisk
Start
,
okno
programu, pasek zada
ı
.
• Wył
Ģ
czenie komputerów we wskazany przez nauczyciela sposób (naci
Ļ
ni
ħ
cie przycisków
Start
/
zamknij
system
).
• Utrwalenie wiadomo
Ļ
ci o pasku zada
ı
(
ę
w. 4).
5
.
Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar
ħ
”
(kl. 1 sem. 1).
• Demonstracja sposobu wło
Ň
enia płyty do nap
ħ
du CD i uruchomienia jej.
• Samodzielne uruchomienie płyty (program powinien by
ę
wcze
Ļ
niej).
• Słuchanie wst
ħ
pu: opowie
Ļ
ci o Kubie i Bubie.
• Wykonanie
ę
wicze
ı
na płycie (zagadnienie 1. ekrany: 3. i 6., zagadnienie 3. ekran 5.).
• Demonstracja sposobu zamykania programu.
• Samodzielne zamkni
ħ
cie programu, wyj
ħ
cie płyty z nap
ħ
du CD i wył
Ģ
czenie komputera.
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
NJWS1_20_Przed_ostatnim_dzwonkiem.pdf
(47 KB)
NJWS1_cwiczenie_H(1).odt
(4 KB)
NJWS1_obrazki.odt
(468 KB)
NJWS1_cwiczenie_I(1).odt
(5 KB)
kompu_w_nauczaniu2006.pdf
(102 KB)
Inne foldery tego chomika:
4 pory roku
ADHD
dyplomy
dzienniki
ekologia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin