NauPocz1Rozklad3.pdf

(95 KB) Pobierz
ScenNP kl1s2cz1/1-112
1. Rozk∏ad treÊci kszta∏cenia zintegrowanego
(tematy dni od 1. do 27.)
Kràg
Temat
Ârodki
Przewidywane efekty
tematy-
Zintegrowane treÊci kszta∏cenia oraz dzia∏ania uczniów
dydaktyczno-
dnia
dydaktyczne
czny
-wychowawcze
1
2
3
4
5
Znowu
w szkole
1. Wspólnie
uczymy si´
i pracujemy
1. Wielozdaniowe wypowiedzi na temat pierwszego dnia
w szkole po feriach i opowiadania „Spotkanie po feriach”.
2. åwiczenia dramowe – rozmowa z nowym kolegà;
przedstawianie ró˝nych stanów emocjonalnych.
3. OkreÊlanie emocji – uzupe∏nianie ilustracji.
4. Redagowanie i pisanie zdaƒ o wspólnej zabawie i nauce.
5. Zabawy ruchowe ze Êpiewem „Ma∏o nas”.
6. Praktyczne stosowanie przemiennoÊci dodawania,
dodawanie kilku sk∏adników. Obliczenia w zakresie 10.
7. OkreÊlanie stanów emocjonalnych – wycinanie
i uk∏adanie puzzli przedstawiajàcych ró˝ne twarze.
8. Podsumowanie dnia – Jak b´dziemy wspólnie sp´dzaç
czas w szkole?
9. Zabawa integracyjna „W´ze∏ przyjaêni”.
P. s. 4, 5
W. s. 3 –
ró˝ne miny
kredki
liczmany ze
„Skarbca
matematycz-
nego”, np.
patyczki,
spinacze
oraz inne
liczmany
wykorzysty-
wane w kla-
sie
Uczeƒ:
– uwa˝nie s∏ucha tekstu
czytanego przez
nauczyciela,
– ocenia zachowanie boha-
terów, uzasadnia swojà
opini´, podaje przyk∏ady
z ˝ycia codziennego,
– zna, przedstawia
swoje emocje,
– redaguje i pisze pod
kierunkiem nauczyciela
zdania o kole˝eƒstwie,
– sprawnie liczy w zakresie
10, stosuje w praktyce
przemiennoÊç dodawania,
– wie, ˝e zadanie tekstowe
mo˝e mieç czasami
ró˝ne rozwiàzania,
– wycina i uk∏ada
elementy puzzli,
– Êpiewa, bawi si´ przy
muzyce, wspó∏pracuje
z innymi.
97762762.002.png
2. ˚yjemy z innymi
w przyjaêni
1. Wypowiedzi na temat przyjaêni i jej znaczenia w ˝yciu
na podstawie w∏asnych doÊwiadczeƒ oraz wiersza
Ewy Szelburg-Zarembiny „Mamy kochaç” czytanego
przez nauczyciela.
2. Indywidualne czytanie wiersza z naturalnà intonacjà.
3. Wypowiedzi na temat: „Co u∏atwia, a co utrudnia nam
˝ycie z innymi w przyjaêni?”. Popieranie przyk∏adami
swoich wypowiedzi.
4. Interpretacja plastyczna has∏a: „Kto si´ do przyjació∏
Êmieje, temu uÊmiech nie rdzewieje”.
5. Zabawy i çwiczenia bie˝ne.
6. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, przemiennoÊç
dodawania, rozwiàzywanie zadaƒ tekstowych.
7. Zabawa integracyjna „Tworzymy kràg”.
8. U∏o˝enie i przepisywanie zdaƒ o przyjaêni. Wyrazy
z „˝” i „rz”.
9. Odgrywanie scenek o przyjaêni.
10. Podsumowanie dnia w kr´gu.
P. s. 6
åw. 4 s. 6, 7
kredki,
klocki
szeÊcienne
ze „Skarbca
matematycz-
nego” jako
liczmany
Uczeƒ:
– rozumie, na czym polega
przyjaêƒ i kole˝eƒstwo,
– wykazuje ch´ç niesienia
pomocy, zgodnej
zabawy z innymi,
– czyta wiersz ze zrozu-
mieniem i prowadzi roz-
mow´ na jego podstawie,
– odgrywa scenki o przyjaêni,
– za pomocà ekspresji
plastycznej interpretuje
podane has∏o,
– sprawnie wykonuje
çwiczenia gimnastyczne,
biega, skacze,
wspó∏pracuje z grupà,
– stosuje przemiennoÊç
dodawania
w rozwiàzywaniu zadaƒ,
– zna kilka wyrazów
z „˝” i „rz”,
– przepisuje tekst
z tablicy, rozmieszcza-
jàc go poprawnie na
stronie w zeszycie.
3. Wspominamy
ferie
1. „Jak sp´dziliÊmy ferie? Gdzie byliÊmy?” – rozmowa
z dzieçmi.
2. Zabawy i zaj´cia zimowe – improwizacje ruchowe,
naÊladowanie ró˝nych czynnoÊci.
3. Dope∏nianie do 10, przekszta∏canie zadaƒ tekstowych.
4. Rozwiàzanie wiersza-zagadki Haliny Szayerowej
„Zagadka”. Wyszukiwanie nazw czynnoÊci w tekÊcie.
P. s. 7
åw. 4
s. 8–11
p´dzle,
tusz, bloki
rysunkowe,
woreczek
Uczeƒ:
– barwnie, z ekspresjà
opowiada o swoich
feriach, prze˝yciach,
pamiàtkach,
– naÊladuje zabawy,
sporty, zaj´cia zimowe,
97762762.003.png
1
2
3
4
5
5. Porzàdkowanie i pisanie zdaƒ o feriach.
6. Opowiadanie historyjki obrazkowej „Âniadanie zajàca”,
pisanie tytu∏ów obrazków.
7. åwiczenia ruchowe – naÊladowanie ró˝nych rodzajów
skoków.
8. Malowanie tuszem postaci zajàca po jednym zamoczeniu
p´dzla w tuszu.
9. Wystawa prac dzieci.
i kamyki ze
„Skarbca
matematycz-
nego” lub in-
ne liczmany,
liczby
w kolorach
z wycinanki
– rozpoznaje nazwy
czynnoÊci wÊród
innych wyrazów,
– czyta ze zrozumieniem
krótkie teksty,
– opowiada historyjk´
obrazkowà i uk∏ada
tytu∏y do obrazków,
– porzàdkuje i pisze zda-
nia o feriach zimowych,
– dope∏nia do 10, uk∏ada
treÊç zadaƒ do ilustracji,
przekszta∏ca zadania
tekstowe,
– maluje postaç zajàca
po jednorazowym
zamoczeniu p´dzla
w tuszu,
– porównuje prace
plastyczne i ocenia,
komu uda∏o si´ wi´cej
namalowaç.
4. W Êwiecie liter
bez tajemnic
1. „W jakim celu uczymy si´ czytaç i pisaç?” – rozmowa
z dzieçmi.
2. Czytanie wiersza Juliana Tuwima „Abecad∏o”
z humorem, zdziwieniem, przera˝eniem.
3. Druga dziesiàtka – rozszerzenie zakresu liczbowego,
przeliczanie przedmiotów i osób.
4. WyjaÊnienie poj´cia alfabet .
5. åwiczenia w kszta∏tnym pisaniu liter alfabetu,
rozwiàzywanie zagadek o literach, wyró˝nianie
samog∏osek i spó∏g∏osek wÊród liter.
P. s. 8, 9
åw. 4
s. 12–14
CD (sem. I) –
30, 31
kredki, bloki
rysunkowe,
pi∏ki, rozsy-
panka syla-
bowa,
Uczeƒ:
– rozumie cel i sens
podejmowania
aktywnej pracy
i nauki w szkole,
– czyta ten sam wiersz
z ró˝nà intonacjà,
– dostrzega elementy
humorystyczne
w tekÊcie,
97762762.004.png
6. Zabawa rysunkowa – komponowanie obrazków
z wykorzystaniem liter jako elementów postaci lub
przedmiotów.
7. åwiczenia gimnastyczne – biegi, rzuty pi∏kami
do partnera, uk∏adanie w∏asnego cia∏a i cia∏a kolegi
w kszta∏cie liter alfabetu.
liczmany ze
„Skarbca
matematycz-
nego”
i wycinanki
– pisze kszta∏tnie
i czytelnie litery,
wyrazy, zdania,
– zna poj´cie alfabet ,
– rozró˝nia poj´cia: litery,
g∏oski, samog∏oski
i spó∏g∏oski,
– twórczo eksperymentuje
w pracach plastycznych,
– przelicza elementy
zbiorów w zakresie 20
i wi´cej, porównuje, po-
rzàdkuje zbiory wed∏ug
wzrastajàcej liczby
elementów i odwrotnie,
– aktywnie uczestniczy
w zaj´ciach ruchowych,
– eksperymentuje z w∏a-
snym cia∏em – „tworzy”
litery alfabetu, przyjmu-
jàc ró˝ne pozycje.
Jeszcze
zima
trzyma
5. Hu, hu, ha
– zima z∏a
1. Rozmowa na temat warunków ˝ycia zwierzàt
w czasie zimy.
2. Wys∏uchanie opowiadania Jerzego Kiersta
„Maciek i sarny” czytanego przez nauczyciela.
3. Wypowiedzi zwiàzane z tekstem, ocena zachowania
Maçka.
4. Czytanie z podzia∏em na role fragmentu tekstu
z podr´cznika.
5. Odgrywanie scenki „Maciek i sarny”.
6. Porzàdkowanie wyrazów w zdaniach; podzia∏ wyrazów
na g∏oski, litery, sylaby.
7. Wprowadzenie liczby 11.
P. s. 10, 11
åw. 4
s. 15–17
CD – 22, 23
patyczki,
liczyd∏o
koralikowe
ze „Skarbca
matematycz-
nego”
Uczeƒ:
– zna warunki ˝ycia
zwierzàt w czasie zimy,
– wie, w jaki sposób
im pomóc, proponuje
ró˝ne formy pomocy,
– czyta z podzia∏em na role
wybrane fragmenty tekstu,
– odgrywa scenki
dramowe,
– rozpoznaje g∏oski, litery,
dwuznaki w wyrazach,
97762762.005.png
1
2
3
4
5
8. Rytmiczne czytanie krótkich tekstów, gra na
instrumentach perkusyjnych, rozpoznawanie ró˝nych
dêwi´ków (g∏oÊne – ciche, d∏ugie – krótkie).
9. Nauka piosenki „Przygody ba∏wanków”.
10. Inscenizacja ruchowa „Zima”.
11. Zabawy ruchowe na Êniegu – toczenie kul, rzuty
Ênie˝kami.
– zapisuje liczb´ 11,
wyodr´bnia dziesiàtk´
i jednoÊç,
– rozpoznaje instrumenty
perkusyjne i potrafi na
nich zagraç w∏asne rytmy,
– czyta rytmicznie
rymowanki,
– rozpoznaje ró˝ne
dêwi´ki i okreÊla je,
– Êpiewa w grupie
fragment nowej piosenki
i porusza si´ w jej rytmie,
– ch´tnie bawi si´ na
Êwie˝ym powietrzu,
lepi kule Ênie˝ne
i rzuca nimi do celu.
6. Co s∏ychaç
w lesie?
1. Oglàdanie ilustracji (lub filmu) przedstawiajàcych
˝ycie lasu zimà.
2. Czytanie przez nauczyciela wiersza Wies∏awa Czermaka
„Zimowa sto∏ówka”.
3. „Jak dokarmiamy zwierz´ta?” – wypowiedzi uczniów
poparte czytaniem wybranych fragmentów wiersza.
4. „Jak zwierz´ta sp´dzajà zim´ w lesie?” – wyszukiwanie na
ilustracjach w zeszycie çwiczeƒ zwierzàt, które
przesypiajà zim´, i tych, które potrzebujà pomocy.
5. Uk∏adanie i pisanie zdaƒ o dokarmianiu zwierzàt.
6. Wyró˝nianie spó∏g∏osek mi´kkich oznaczonych
kreskà nad literà.
7. Wprowadzenie liczby 12, dodawanie i odejmowanie
w zakresie 12.
8. Scenki improwizowane „Zwierz´ta w lesie”.
P. s. 12
åw. 4
s. 18, 20, 21
no˝yczki,
klej,
liczyd∏a,
patyczki,
banknoty
i monety
z wycinanki
Uczeƒ:
– uk∏ada kilkuzdaniowà
wypowiedê dotyczàcà
warunków ˝ycia zwie-
rzàt w zimie, proponuje
ró˝ne sposoby pomocy,
– zna kilka zwierzàt zapa-
dajàcych w sen zimowy,
– modeluje, zagina,
klei, wycina zgodnie
z instrukcjà nauczyciela,
– odgrywa scenki z ˝ycia
zwierzàt w czasie zimy,
– rozró˝nia spó∏g∏oski mi´k-
kie oznaczone kreskà,
97762762.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin