NauPocz2Rozklad1.pdf

(138 KB) Pobierz
239520515 UNPDF
1. Rozk∏ad treÊci kszta∏cenia zintegrowanego
(tematy dni od 1. do 39.)
Kràg
Temat
Ârodki
Przewidywane efekty
tematy-
Zintegrowane treÊci kszta∏cenia oraz dzia∏ania uczniów
dnia
dydaktyczne
dydaktyczno-wychowawcze
czny
1
2
3
4
5
Ju˝ w
szkole
1. Witaj druga
klaso!
Pierwszy dzieƒ:
Uroczyste rozpocz´cie roku szkolnego.
P. s. 3
åw. 1 s. 3–5
M. 1 s. 3–7
papier kolo-
rowy, blok
techniczny,
klej, no˝yczki
Uczeƒ:
– wypowiada si´ swobodnie
na ró˝ne tematy zwiàzane
z prze˝yciami wakacyjnymi,
podr´cznikami, planami
i marzeniami zwiàzanymi
z nowym rokiem
szkolnym,
– zna tytu∏y i autorów podr´czni-
ków,
– pisze wielkà literà tytu∏y,
imiona i nazwiska,
– uzupe∏nia zdania z lukami,
– rozwiàzuje krzy˝ówk´,
– wyodr´bnia zbiory i pod-
zbiory spe∏niajàce podane
warunki,
– przelicza swobodnie elementy
zbiorów,
– rozumie poj´cia: „zbiór”, „pod-
zbiór”, „element zbioru”,
– Êpiewa, bawi si´ twórczo przy
muzyce,
– projektuje zak∏adk´ do ksià˝ki,
wykonuje jà i ozdabia wed∏ug
w∏asnego pomys∏u.
Drugi dzieƒ:
1. Zabawy i çwiczenia integracyjne „Witaj wÊród nas”.
2. Co nam przyniesie druga klasa? – rozmowa z uczniami.
3. Jakie sà nasze podr´czniki i zeszyty çwiczeƒ? – swobodne
wypowiedzi uczniów, przeglàdanie ksià˝ek; uzupe∏nianie
metryczki – wielka litera w pisowni tytu∏ów, imion i na-
zwisk.
4. åwiczenia w g∏oÊnym czytaniu – powitanie Alka i Agatki.
5. Odgrywanie scenek dramowych inspirowanych powita-
niem Alka i Agatki – çwiczenia w parach.
6. Zabawy ruchowe ze Êpiewem inspirowane piosenkami
z wakacji.
7. Wyodr´bnianie zbiorów i podzbiorów ró˝nych przedmio-
tów i osób. Praktyczne tworzenie zbiorów spe∏niajàcych
okreÊlone warunki.
8. Wykonanie zak∏adki do ksià˝ki – ci´cie, zaginanie i ozda-
bianie kartonu.
9. Samodzielne rozwiàzywanie krzy˝ówki w zeszycie çwi-
czeƒ. WyjaÊnienie has∏a.
10. Podsumowanie dnia – nasze marzenia i plany na nowy
rok szkolny; „∏aƒcuszek dobrych myÊli”.
239520515.002.png
2. ˚egnamy
wakacje
1. Jakie pamiàtki przywieêliÊmy z wakacji? – wystawa pa-
miàtek wakacyjnych, prezentacja zbiorów przez uczniów.
2. Czym podró˝owa∏y dzieci w czasie wakacji? – ∏àczenie
zbiorów i szukanie cz´Êci wspólnej.
3. S∏uchanie wiersza Ewy Skar˝yƒskiej „Powrót z wakacji”.
Wypowiedzi nt. treÊci wiersza, pamiàtek wakacyjnych.
G∏oÊne czytanie wybranych fragmentów wiersza.
4. Zabawy ruchowe – rzuty pi∏ek w parach, toczenie, rzuty
do celu.
5. Co przywieêliÊmy z wakacji? Czego nie mo˝na przy-
wieêç? – uzupe∏nianie i pisanie zdaƒ. Wielka litera na
poczàtku zdania i kropka na koƒcu, przecinek przy wyli-
czaniu.
6. Swobodne wielozdaniowe wypowiedzi uczniów o waka-
cjach z wykorzystaniem zgromadzonego s∏ownictwa
w zeszycie çwiczeƒ.
7. Znaki pisma i dêwi´ki mowy – liczenie liter i g∏osek
w wyrazach.
8. Nauka piosenki „Bardzo zielona piosenka”. Rozpoznawa-
nie nut – nazwy solmizacyjne i wartoÊci nut. åwiczenia
w taktowaniu na dwa i trzy.
9. Wykonanie skrzyni na wakacyjne skarby z wycinanki,
zgodnie z instrukcjà.
10.Podsumowanie dnia: Dlaczego warto gromadziç ró˝ne
pamiàtki i skarby?
P. s. 4, 5
åw. 1 s. 6–8
M. 1 s. 8, 9
W. s. 3
klej, no˝ycz-
ki, pamiàtki
z wakacji,
kaseta –
lekcja
pierwsza
„Zielona
lekcja
muzyki”,
piosenka
„Bardzo
zielona
piosenka”,
strona A
Uczeƒ:
– prezentuje swoje wakacyjne
pamiàtki,
– opowiada, w jaki sposób sp´-
dzi∏ wakacje,
– buduje spójne kilkuzdaniowe
wypowiedzi, poprawne pod
wzgl´dem gramatycznym
i logicznym,
– uwa˝nie s∏ucha wypowiedzi
innych i utworu poetyckiego
czytanego przez Nauczyciela,
– czyta g∏oÊno fragmenty wier-
sza na poparcie swoich wy-
powiedzi,
– pisze i uk∏ada zdania, stosujàc
poprawnie wielkà liter´ na po-
czàtku oraz kropk´ na koƒcu
zdania, a tak˝e przecinek przy
wyliczaniu,
– wie, co oznaczajà terminy: „g∏o-
ska”, „litera”; liczy je w wyrazach,
– grupuje przedmioty w zbiory,
∏àczy zbiory wed∏ug danego
warunku, wyodr´bnia cz´Êç
wspólnà zbiorów,
– swobodnie bawi si´ i wykonuje
proste çwiczenia z partnerem,
wykorzystujàc pi∏k´,
– Êpiewa w grupie i indywidual-
nie fragment nowej piosenki,
– zna gam´, nazwy solmizacyjne
nut,
– taktuje do danej melodii,
– zna wartoÊci nut,
– wie, w jaki sposób nale˝y prze-
chowywaç wakacyjne skarby,
239520515.003.png
1
2
3
4
5
– samodzielnie wykonuje skrzyni´
na wakacyjne skarby zgodnie
z instrukcjà i objaÊnieniami
Nauczyciela.
3. Lato, nie
odchodê!
1. Gdzie sp´dziliÊmy wakacje? – „spotkanie” z mapà: nazwy
miejscowoÊci, wyszukiwanie ich na mapie Polski, opisy-
wanie uroków miejsc i krajobrazów widzianych podczas
wakacji. Znaki i kolory na mapie. Jak „czytaç” map´?
2. Kto i gdzie sp´dzi∏ wakacje? – porównywanie liczb w za-
kresie 10. Rozwiàzywanie zadaƒ w zeszycie çwiczeƒ.
Znaki: =, <, >.
3. G∏oÊne indywidualne czytanie wiersza Józefa Baranow-
skiego „Lato, nie odchodê!” z podr´cznika.
4. Odgrywanie scenek inspirowanych wierszem – dialog
z latem.
5. Porzàdkowanie wyrazów w zdaniach i pisanie zdaƒ.
Znaki przestankowe, rodzaje zdaƒ.
6. Poznajemy ró˝ne typy krajobrazów – opisywanie krajo-
brazów na podstawie w∏asnych obserwacji i zdj´ç. Ele-
menty krajobrazu.
7. Letnie krajobrazy. Przedstawienie miejsc letniego wypo-
czynku – rysunek kredkami Êwiecowymi.
8. åwiczenia gimnastyczne – zaj´cia na boisku szkolnym.
Gry i zabawy bie˝ne. Gra zespo∏owa „zbijany”.
9. „Jeszcze troch´ lata wokó∏ nas” – obserwacje przyrodni-
cze w pobli˝u szko∏y.
P. s. 6, 7
åw. 1 s. 9, 10
M. 1 s. 10, 11
mapa Polski,
albumy, zdj´-
cia – krajo-
brazy Polski,
pi∏ki, kredki
Êwiecowe,
bloki rysun-
kowe
Uczeƒ:
– porównuje liczby w zakresie 10,
stosuje znaki: =, <, >,
– swobodnie wypowiada si´ na te-
mat miejsc letniego wypoczyn-
ku, opisuje krajobrazy,
– zna ró˝ne typy krajobrazów i ich
elementy,
– wie, gdzie w Polsce mo˝e je zo-
baczyç,
– odszukuje ró˝ne miejscowoÊci
na mapie – samodzielnie lub
pod kierunkiem Nauczyciela,
– wie, co oznaczajà znaki i kolory
na mapie,
– przedstawia ró˝ne typy krajobra-
zów za pomocà ekspresji
plastycznej,
w swojej pracy wykorzystuje ca-
∏à powierzchni´ kartonu, odwa˝-
nie eksperymentuje z kolorem,
– czyta wiersz g∏oÊno i z naturalnà
intonacjà,
– uk∏ada dialog inspirowany utwo-
rem poetyckim i odgrywa scenki,
– porzàdkuje wyrazy w zdaniu
i pisze je – poprawnie roz-
mieszcza tekst na stronicy ze-
szytu,
– rozpoznaje i stosuje znaki prze-
stankowe,
239520515.004.png
– rozpoznaje rodzaje zdaƒ,
czyta je, z odpowiednià
intonacjà,
– wykonuje sprawnie proste çwi-
czenia gimnastyczne,
– uczestniczy w grach zespo∏o-
wych, przestrzega zasad gier,
– rzuca pi∏k´ do partnera i ∏apie,
– z radoÊcià korzysta z zabaw
na Êwie˝ym powietrzu,
– dostrzega uroki przyrody
w najbli˝szym otoczeniu.
Mi´dzy
nami
uczniami
4. WrzeÊniowie
obietnice,
wrzeÊniowe
˝yczenia
1. Rozmowa wprowadzajàca: Co to sà ˝yczenia? Co to sà
obietnice? Jakie obietnice, ˝yczenia sk∏adamy w no-
wym roku szkolnym i dlaczego?
2. Wypowiedzi uczniów inspirowane wierszem „List od
WrzeÊnia” czytanym przez Nauczyciela. Czego ˝yczy
nam Wrzesieƒ? Jakie obietnice mo˝emy mu z∏o˝yç?
Czytanie wybranych fragmentów na poparcie w∏asnych
wypowiedzi.
3. Uk∏adanie i pisanie zdaƒ z rozsypanek: obietnic,
˝yczeƒ od WrzeÊnia.
4. Dary WrzeÊnia – çwiczenia w odró˝nianiu samog∏osek
i spó∏g∏osek.
5. Zabawa ruchowa – naÊladowanie ró˝nych czynnoÊci,
zbieranie darów WrzeÊnia.
6. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 10.
Dodawanie i odejmowanie jako dzia∏ania wzajemnie
odwrotne.
7. „Kolorowe listy i ˝yczenia wrzeÊniowe” – malowanie
farbami plakatowymi na du˝ych arkuszach papieru;
praca w grupach.
8. Utrwalenie piosenki „Bardzo zielona piosenka” –
wspólne Êpiewanie piosenki przy akompaniamencie
nagrania.
P s. 8, 9
åw. 1 s. 11,
12
M. 1 s. 12, 13
arkusze sza-
rego papieru,
p´dzle, farby
plakatowe,
kaseta –
piosenka
„Bardzo
zielona
piosenka”,
strona A
Uczeƒ:
– dostrzega istotne ró˝nice mi´-
dzy ˝yczeniami a obietnicami,
– próbuje okreÊliç, które sà istot-
ne i wa˝ne, które sà mniej
wa˝ne w ˝yciu ludzi,
– potrafi swobodnie mówiç
o swoich marzeniach i ˝ycze-
niach zwiàzanych z naukà, sto-
sunkami kole˝eƒskimi w klasie,
– sk∏ada obietnice, wyra˝a ˝y-
czenia w formie ustnych i pi-
semnych wypowiedzi,
– uk∏ada zdania z rozsypanek
wyrazowych,
– rozró˝nia wÊród g∏osek samo-
g∏oski i spó∏g∏oski, prawid∏owo
je wymawia,
– wie, jakie inne dary niesie
wrzesieƒ (dary przyrody),
– dodaje i odejmuje w zakresie
10,
– samodzielnie rozwiàzuje
i uk∏ada proste zadania tekstowe,
239520515.005.png
1
2
3
4
5
9. WrzeÊniowa poczta w naszej klasie – „Czytanie malowa-
nych listów i ˝yczeƒ” – przek∏adanie ilustracji, symboli
i znaków graficzno-plastycznych na s∏owa i gesty.
10. Zabawy ruchowe i çwiczenia ogólnorozwojowe.
– koloruje ilustracje zgodnie
z wynikami dzia∏aƒ i kodem,
– uzupe∏nia liczby w dzia∏a-
niach,
– Êpiewa indywidualnie i w grupie
poznanà piosenk´,
– twórczo wspó∏pracuje w ze-
spole, rozwiàzujàc problem
plastyczny,
– planuje z kolegami w zespole,
co b´dzie przedstawia∏a praca,
jak b´dzie wykonana,
– potrafi „przeczytaç” treÊç malo-
wanych listów – rozumie ich
symbole i znaki graficzne,
– ch´tnie uczestniczy w zaba-
wach ruchowych, sprawnie
wykonuje proste çwiczenia,
– przestrzega ustalonych zasad
i regu∏.
5. Wspólnie
uczymy si´
i pracujemy
1. Rozmowa Nauczyciela z dzieçmi na temat zaj´ç i zabaw
szkolnych.
2. Zabawa ruchowa „Zgadnij, co robià”. NaÊladowanie ru-
chów kolegów, odgadywanie nazw czynnoÊci.
3. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, liczenie pieni´-
dzy.
– Rozwiàzywanie dzia∏aƒ i uk∏adanie has∏a – porzàdko-
wanie wyników wed∏ug kodu.
– Planowanie wydatków – kupowanie zabawek i przybo-
rów szkolnych; rozwiàzywanie zadaƒ tekstowych.
4. S∏uchanie opowiadania „Piórnik” (na podstawie tekstu
Anny Kowalskiej) czytanego przez Nauczyciela.
– Wypowiedzi dzieci na temat kole˝eƒstwa i przyjaêni,
ocena zachowania bohaterek tekstu. Uk∏adanie i pisa-
nie rad dla dzieci.
P. s. 10, 11
åw. 1
s. 13–15
M. 1 s. 14, 15
kredki, bloki
rysunkowe,
reprodukcje
ró˝nych por-
tretów,
W. s. 49, 51
– monety
i banknoty
10-z∏otowe,
pude∏ka
i opakowania
Uczeƒ:
– zna wartoÊç kole˝eƒstwa
i przyjaêni w ˝yciu ka˝dego
cz∏owieka,
– podaje przyk∏ady zachowaƒ
kole˝eƒskich,
– s∏ucha z uwagà tekstu czytane-
go przez Nauczyciela,
– prowadzi swobodnie rozmow´
na temat opowiadania, post´-
powania bohaterów, czyta frag-
menty tekstu na poparcie swo-
ich wypowiedzi,
– okreÊla cechy dobrego przyja-
ciela,
239520515.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin