4latek.doc

(38 KB) Pobierz
DATA 1

DATA 1...........................                                                    ..............................................................

DATA 2...........................                                                   IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA

 

                                                                                             ..............................................................

                                                                                             DATA URODZENIA

 

ARKUSZ  OBSERWACJI  DZIECKA  4 – LETNIEGO

I.  ROZWÓJ RUCHOWY

1. Sprawność ruchowa całego ciała

Ø     chodzenie: sprawne, skoordynowane, niepewne..........................................

Ø     bieganie: pewne, sprawne, powolne, nieskoordynowane............................

Ø     skoki, podskoki: obu nóż, na jednej nodze, sprawne, oczekuje pomocy, niepewne, nie podejmuje prób.....................................................................

Ø     chodzenie po schodach: prawidłowe, oczekuje pomocy, niepewne............

Ø     udział w zabawach ruchowych: chętne, sprawne, bierne, niechętne, mało sprawne.........................................................................................................

2.     Sprawność manualna

Ø     ubieranie i rozbieranie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, nie podejmuje prób.............................................................................................

Ø     jedzenie: samodzielne, prawidłowo trzyma sztućce, oczekuje pomocy, je wolno, nieprawidłowo trzyma sztućce.........................................................

Ø     mycie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, niedokładne..................

Ø    

zajęcia plastyczno-techniczne: rysunek bogaty w  szczegóły, głowonogi, rysunek ubogi w szczegóły, układa puzzle z 8 części, odwzorowuje

     i X, oczekuje zachęty, nie podejmuje prób................................................

3.     Lateralizacja

Ø     używa prawą rękę, nogę, oko

Ø     używa lewą rękę, nogę, oko

Ø     zmienia: często, czasem, rzadko, podczas....................................................

II. ROZWÓJ UMYSŁOWY

1.     Percepcja wzrokowa

Ø      podstawowe kolory: rozpoznaje, myli, nie zna.............................................

Ø      układanie wg wzoru: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.........................

Ø      odwzorowywanie: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.............................

2.     Percepcja słuchowa

Ø     czytany tekst: słucha, nie jest zainteresowane.............................................

Ø     zapamiętywanie wierszy i piosenek: szybko, chętnie, powoli, z trudem, niechętnie.....................................................................................................

3.     Mowa i myślenie

Ø     mowa: prawidłowa, zrozumiała, niepoprawna, mało zrozumiała, wada wymowy.......................................................................................................

Ø     mówi: zdaniami, wyrazami, płynnie, wyraźnie, niewyraźnie......................

Ø     związki treściowe: rozumie, odpowiada na pytania, nie rozumie................

Ø     zagadki: rozwiązuje, oczekuje pomocy, nie potrafi.....................................

Ø     działania matematyczne: chętnie bierze udział, aktywne, brak zainteresowania ...........................................................................................

III.  ROZWÓJ EMOCJONALNY

Ø     zachowanie: wesołe, pogodne, adekwatne do sytuacji, płaczliwe, zmienne, kapryśne........................................................................................

Ø     kontakty z dziećmi: koleżeńskie, lubiane przez dzieci, zgodne, konfliktowe, agresywne, wstydliwe, bierne.................................................

Ø     zachowanie w nowych sytuacjach: otwarte, spontaniczne, nieśmiałe, zalęknione, płaczliwe...................................................................................

Ø     zachowanie podczas działania: skoncentrowane przez .........minut, dokładna, doprowadza pracę do końca, nadmiernie ruchliwe, nadmiernie spokojne, konfliktowe, bierne, bez inicjatywy.............................................

IV.UWAGI DODATKOWE

Ø     znaki szczególne...........................................................................................

Ø     sytuacja rodzinna..........................................................................................

 

                                                                                                .....................................

                                                                                                     podpis nauczyciela

* podkreślić odmiennym kolorem na początku i końcu roku szkolnego

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin