program rozwoju firmy.pdf

(628 KB) Pobierz
281171388 UNPDF
281171388.004.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-
© Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Marek Zabiciel
rok 2010
Data: 24.02.2010
Tytuł: Program rozwoju firmy – fragment utworu
Autor: Marek Zabiciel
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz-Podleś
Redakcja: Magda Wasilewska, Sylwia Fortuna
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-
dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie po-
noszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-
stania informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
281171388.005.png
SPIS TREŚCI
Wstęp . ........................................................................7
Czy jesteś gotowy? Odpowiedzialność . ...................................9
Podstawa . .................................................................11
Wizja . .....................................................................................11
Wizja przyszłości . .................................................................13
Najbliższe dziesięć lat . .........................................................15
Planowanie strategiczne . .....................................................15
Planowanie pokoleniowe . ....................................................16
Wizja nakreśla kierunek . .....................................................16
Umiejętność zastosowania formy opisowej . ........................16
Misja . .....................................................................................17
Po co istnieje Twoja firma? . .................................................17
Jaki jest Twój życiowy cel? Jaki jest życiowy cel Twojej
firmy? . ..................................................................................17
Im krócej, tym lepiej . ...........................................................18
Nadrzędna Ideologia . ............................................................19
Nadrzędne wartości . ...........................................................20
Nadrzędna Ideologia mówi o
tym, co zrobisz w
wątpliwych
......................21
. .................22
Ludzie . ...................................................................................23
Co stanowi o
ideologia to części jednej całości
. .............................................23
Jak dobierać odpowiednich ludzi . .......................................23
Nadrzędne reguły doboru ludzi . ..........................................24
Gdzie szukać właściwych osób i
wartości firmy?
najlepszych? . .......................................................................27
Zatrudniaj lepszych od siebie . .............................................29
Ludzie i
jak rozpoznać tych
...............................................................32
Szczeble kariery i
awansu
. ...................................................33
.....................34
Jak rozstawać się ze współpracownikami . ..........................36
sytuacjach . ...........................................................................20
Zastosowanie Nadrzędnej Ideologii w
firmie
Wizja, Misja i
Prawda i
281171388.006.png
 
Cele . ......................................................................................40
Umiejętność wyznaczania celów w
organizacji
...................40
Poziomy kompetencji w
aspekcie wyznaczonych celów
.....43
kompetencji . ........................................................................44
Jedność w
wyznaczaniu celów przez poszczególne szczeble
. ........................................................45
Przywódca . ............................................................................46
Rola przywódcy w
organizacji
. ............................................46
Utrzymanie atmosfery prawdy . ...........................................47
Ryba psuje się od głowy . .....................................................48
Przywództwo to odpowiedzialność . ....................................48
Umiejętność oceny ludzkich charakterów . .........................48
Cechy przywódcy . ................................................................49
Rola kształcenia liderów . ....................................................50
Organizacja czasu i
organizacji
pracy
. .........................................51
. ................................................51
Procesy strategiczne . ...........................................................52
Graficzny zapis procesów . ...................................................52
Procesy standardowe . ..........................................................55
Procesy pomocnicze . ...........................................................56
Ludzie i
firmie
....................................................................58
Prawa i
.......60
......................................................62
Wszystkie firmy mają tyle samo czasu . ...............................63
Planowanie i
przewidywanie czasu trwania procesów
...........................................................................64
Liczy się efektywny czas poświęcony zadaniu, czyli
„skuteczna szybkość” . ..........................................................67
Planowanie rytmu pracy . ......................................................68
Znajomość własnego ciała . ..................................................69
Świadome przerwy i
wypoczynek
........................................70
Dotrzymywanie terminów i
ustaleń
.....................................71
. ..................................72
Prowadzenie księgowości i
skutki złego planowania
. ...................................74
firmie powinien powstać dział księgowości
Swoboda w
Procesy zachodzące w
Czas i
Przyczyny i
finansów
Kiedy w
281171388.001.png 281171388.002.png
 
. ...........................................................................74
Orientacja na klienta . ...............................................77
Wszystko, co robimy, jest dla ludzi . ......................................77
Dlaczego klient jest najważniejszy? . ...................................78
Każdy z
wykorzystania empatii . .......................................................80
Pierwszy kontakt . ................................................................81
Dostarczenie tego, czego chce klient . ..................................82
Sytuacje konfliktowe . ..........................................................82
Podtrzymywanie więzi z
nabywcą
. ......................................83
........................................................84
Zwracaj uwagę na to, co mówią klienci . ..............................85
Pytaj i
......................................................................86
Stwórz klimat sprzyjający temu, żeby klient chciał się
wypowiedzieć . .....................................................................87
Stosuj ankiety . .....................................................................87
Wzmacniaj to, co jest dobre, poprawiaj to, co nie działa
najlepiej . ..............................................................................88
Staraj się dostosować własną kulturę organizacyjną do
potrzeb klientów . ..................................................................90
Bądź naturalny i
zgodny ze sobą
.........................................90
. ...............................................91
Zaproponuj więcej, niż od Ciebie oczekują . ........................92
Bądź szczególnie „silny” w
firmą klienta
„słabych” miejscach
...................93
....................95
Reklamacje . .........................................................................95
Czas obsługi . .........................................................................95
Termin dostawy ....................................................................96
Znajdź słabe miejsca swojej branży i
kontakcie z
klientem
najlepszy . .............................................................................97
Imprezy integracyjne dla klientów . ......................................98
Szkolenia . ................................................................99
Kto stoi w
stań się w
nich
. ............................................99
Rozwój w
miejscu, ten się cofa
organizacji jako kwestia nadrzędna
..................101
. ................101
Innowacja — wprowadzanie nowości . .................................102
analiza — czyli podnoszenie jakości
i finansów
nas jest klientem — czyli umiejętność
Ankiety i
Współpracuj z
Newralgiczne miejsca w
Kontrola i
281171388.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin