oryginal-godzina-dziennie-z-facebook-marketingiem_godzif.pdf

(6516 KB) Pobierz
664628004 UNPDF
664628004.001.png
Idź do
Godzina dziennie
z Facebook marketingiem
• Spis treści
Tłumaczenie: Aleksander Jurczak
ISBN: 978-83-246-2873-5
Format: 180×235, stron: 320
Katalog książek
Zaprzęgnij Facebooka do skutecznego promowania Twojej rmy!
• Opracuj strategię działania i na bieżąco mierz jej skuteczność
• Poznaj zasady komunikacji z klientami w mediach społecznościowych
• Wykorzystaj Facebook Connect, aplikacje, widgety i ramki fanów
Oto jedyna książka, która poprowadzi Cię przez wszystkie etapy obmyślania, wprowadzania,
optymalizowania i mierzenia postępów udanej strategii działania na Facebooku.
Brian Goldfarb, kierownik w Microsofcie
Posiadający już ponad 500 milionów użytkowników największy serwis społecznościowy świata –
Facebook – wyrósł także na potężną platformę marketingową. Pragnące kontaktu i interakcji
z klientem rmy szybko dostrzegły w nim obiecującą alternatywę dla tradycyjnych spotów
radiowych i telewizyjnych czy reklam prasowych, które już dawno przestały się sprawdzać. Tym
samym również utarta strategia nachalnego zachwalania i "wciskania" produktów musiała odejść
do lamusa. Wobec tego przenoszące się do nowego medium koncerny zaczęły uczyć się innego,
skutecznego sposobu komunikowania się z konsumentami. W końcu Facebook nie jest czarodziejską
różdżką, za dotknięciem której popularność i obroty rmy rosną same z siebie. Choć oferuje
ogromne możliwości promocyjne, nie zrobi niczego za Ciebie, nie zastąpi Twojej kreatywności,
a już na pewno sam nie porozmawia z Twoim klientem i nie zdobędzie tysiąca wiernych fanów.
Nieodpowiedni sposób prowadzenia rmowego konta na Facebooku może za to przynieść efekty
całkowicie odwrotne do zamierzonych…
Choć zdajesz sobie sprawę z tego, jaki potencjał marketingowy drzemie w tak nośnym medium
społecznościowym, zanim zaczniesz prowadzić w nim kampanię, lepiej upewnij się, że zrobisz to
dobrze! Ta niezwykła książka przeprowadzi Cię od początku do końca przez cały proces tworzenia,
wdrażania i analizowania rezultatów udanej kampanii marketingowej na Facebooku. Dowiesz się
więcej na temat zjawiska mediów społecznościowych, zrozumiesz, skąd bierze się ich siła i jaką
mają przed sobą przyszłość. Odkryjesz, jak opracować efektywną strategię działania na Facebooku
i wykorzystać wszystkie oferowane przez niego możliwości, takie jak wydarzenia, aplikacje,
reklamy CPC, statystyki czy Facebook Connect. Nauczysz się od podstaw planować i przygotowywać
kampanię marketingową oraz inicjować ocjalną obecność promowanej przez Ciebie rmy
w przestrzeni tego medium. Zobaczysz, jak wykorzystywać dostępne formy reklamowania się,
oraz okiełznasz możliwości, jakie daje tworzenie własnych aplikacji. Zagłębisz się także w systemy
pomiaru efektywności rozmaitych działań promocyjnych, które pozwolą Ci na bieżąco wprowadzać
udoskonalenia oraz szybko reagować w krytycznych sytuacjach, ale także przedstawiać rezultaty
tych działań w przejrzystej i efektownej formie.
Dzięki tej książce:
Stwórz zintegrowaną i efektywną strategię działania rmy na Facebooku!
Twój koszyk
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2010
664628004.002.png 664628004.003.png 664628004.004.png
Spis treci
Wprowadzenie ...................................................................................... 17
Rozdział 1. Marketing internetowy 1985 – 2010 ........................................................ 21
Skromne pocztki marketingu spoecznociowego ........................................................22
Media spoecznociowe w sowach i liczbach .................................................................36
Co media spoecznociowe w roku 2010 mówi nam o przyszoci marketingu .............37
Realistyczne oczekiwania wobec marketingu spoecznociowego ...................................40
Kilka sów o kontakcie z konsumentem ........................................................................42
13
Rozdział 2. Czym jest Facebook? ............................................................................... 45
Sieci i media spoecznociowe — definicje .....................................................................46
Krajobraz sieci spoecznociowych ................................................................................47
Siedem prawd o sieciach spoecznociowych ..................................................................55
Twój cel: marketing wirusowy .....................................................................................56
Inne korzyci z udziau w sieciach spoecznociowych ...................................................58
Pomysy na kampani ..................................................................................................60
Podstawy Facebooka ....................................................................................................63
Znajomi .......................................................................................................................64
Aktualnoci ..................................................................................................................66
Rozdział 3. Opracuj strategię działania na Facebooku i mierz postępy ......................... 69
Okrel form swojej obecnoci na Facebooku ................................................................70
Etapy udanej kampanii w mediach spoecznociowych .................................................73
Okrel swój „produkt” spoecznociowy ........................................................................75
Lista rzeczy do zrobienia na Facebooku .........................................................................80
Rozdział 4. Miesiąc 1. Przygotuj plan i zacznij działać ................................................. 85
Tydzie 1. Uó fundamenty ........................................................................................86
Tydzie 2. Opracuj i zaprezentuj plan ..........................................................................93
Tydzie 3. Ustanów obecno przy uyciu profilu i znajomych ...................................100
Tydzie 4. Wypromuj obecno przy uyciu innych funkcji Facebooka ......................111
Rozdział 5. Miesiąc 2. Ustanów internetową obecność swojej organizacji
za pomocą grup i stron ........................................................................... 117
Tydzie 1. Zapoznaj si ze stronami i grupami ...........................................................118
Tydzie 2. Zdefiniuj i zacznij realizowa strategi zarzdzania treci .........................132
Tydzie 3. Dodawaj zasoby i eksperymentuj z nimi ....................................................138
Tydzie 4. Nadzoruj i modyfikuj plan ........................................................................142
Rozdział 6. Miesiąc 3. Kreuj popyt za pomocą reklam na Facebooku ........................... 151
Tydzie 1. Zapoznaj si z reklam na Facebooku ........................................................152
Tydzie 2. Stwórz tabel danych ................................................................................161
Tydzie 3. Udoskonal kampani za pomoc testów A/B i wieloczynnikowych .................167
Tydzie 4. Przeanalizuj dane i dostosuj kampani ......................................................175
14
Rozdział 7. Miesiąc 4. Zaawansowana integracja taktyki z całością kampanii ............. 183
Tydzie 1. Poznaj niezbdne zaawansowane podejcia taktyczne ................................184
Tydzie 2. Zapoznaj si z Facebook Connect, widgetami i ramkami fanów ................190
Tydzie 3. Zintegruj swoje dziaania z aktywnoci marketingow
w innych obszarach .................................................................................................196
Tydzie 4. Przeprowad zaawansowan analiz ..........................................................205
Rozdział 8. Dostosowywanie treści aplikacjami Facebooka ....................................... 211
Krótka historia aplikacji facebookowych .....................................................................212
Popularne aplikacje facebookowe ...............................................................................215
Wykorzystaj aplikacje do optymalizacji strony fanowskiej ..........................................225
Czego potrzeba do stworzenia wasnej aplikacji ..........................................................228
Wycignij korzyci finansowe ze swojej aplikacji ........................................................237
Przyszo: aplikacje mobilne ......................................................................................238
Rozdział 9. Analiza Facebooka ............................................................................... 241
Monitoruj postpy wskanikami .................................................................................242
Zwrot inwestycji na Facebooku — przykad Mayo Medical School .............................250
Mierz aktywno za pomoc usugi Statystyki ............................................................254
Gdy Facebook nie wystarczy: strony docelowe ...........................................................257
Rozdział 10. Uwarunkowania organizacji ................................................................. 263
Stanowiska i obowizki ...............................................................................................264
Jak rol peni Facebook w rónych organizacjach ......................................................268
Kilka sów o wykorzystaniu Facebooka w marketingu B2B ........................................284
Dodatek A Zasoby ................................................................................................ 287
Strona pomocnicza .....................................................................................................288
Lektury ......................................................................................................................288
Praktyczne narzdzia spoecznociowe ........................................................................289
Dodatek B Przyszłość Facebooka ........................................................................... 291
Dave Kerpen ..............................................................................................................292
Scott McCaskill ..........................................................................................................294
Lauren Cooney ...........................................................................................................296
Jesse Stay ...................................................................................................................298
Nick O’Neill ..............................................................................................................301
Kevin Tate .................................................................................................................302
15
Słowniczek .......................................................................................... 305
Skorowidz ........................................................................................... 311
Zgłoś jeśli naruszono regulamin