CIEKAWE FORMY ZEBRAŃ
1. Pierwsze zebranie we wrześniu
Rodzice zwiedzają szkołę, poznają „zwyczaje” obowiązujące w placówce i dokonują ogólnego zapoznania się ze sobą.
2. Drugie zebranie w październiku
Nauczyciel przygotowuje model drzewka ( może przygotować na lekcji z dziećmi) i w dwóch kolorach: zielonym i czerwonym-serca, trójkąty i koła. Zebranie rozpoczynamy siedząc w kręgu. Wybieramy trójkę klasową – rodzice już się troszkę znają.
Nauczyciel wyjaśnia co znaczy to drzewko wiszące na tablicy. Otóż jest to drzewko zasadzone przez dzieci. Żeby zaczęło owocować potrzebna jest pomoc nauczyciela, szkoły i oczywiście rodziców.
Nauczyciel prezentuje owoce, które może dać on jako wychowawca i szkoła ( kolor czerwony).
SERCA- dary: serdeczność, uśmiech, kompetencja, zebrania, dni otwarte, wycieczki itp., itd.
i każdy dar zawiesza na gałązkach drzewa.
TRÓJKĄTY- potrzeby: pomoc w organizacji imprez klasowych, opieka podczas wycieczek, wystrój klasy. Każdą potrzebę zawiesza na gałązce drzewa.
KOŁA- obawy: niechęć do współpracy, oglądanie się na innych i obawy nauczyciela ( oczywiście w kolorze czerwonym) zawiesza na drzewku.
Następnie wychowawca prosi rodziców o podzielenie się na trzy równoliczne grupy. Osoby z trójki klasowej, to liderzy grup.
Każda grupa opracowuje dary, potrzeby i obawy ze strony rodziców i wpisuje na wyżej wymienione figury geometryczne, ale w kolorze zielonym.
Po krótkim czasie następuje prezentacja pomysłów rodziców.
Na każdym zebraniu drzewko „rośnie”. Dokonywana jest analiza : co zostało zrobione, co należy poprawić lub co należy dodać nowego.
Filip405