„Barwne i kolorowe stemple pocztowe”
kształtowanie kompetencji matematycznych dziecka - zapoznanie dzieci z kształtem figury przestrzennej - sześcian
Cele ogólne:
Ø zapoznanie dzieci z kształtem figury przestrzennej - sześcianu
Ø rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych
Ø rozwijanie motoryki dziecka poprzez czynne uczestnictwo w grach, ćwiczeniach oraz zabawach
Ø kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
Ø rozwijanie aktywności dziecka w grupie poprzez czynne uczestnictwo w zajęciach
Cele szczegółowe:
Dziecko:
Ø rozpoznaje figurę przestrzenną, jaką jest sześcian
Ø rozwija swoją ogólną sprawność manualną
Ø potrafi współpracować z grupą
Ø wyraża swoje zainteresowanie poprzez czynne uczestnictwo
Ø sprawnie reaguje na bodźce zewnętrzne ( dźwięk, słowo, obraz)
Metody:
Metoda aktywizująca: praca plastyczno - konstrukcyjna
Edukacja matematyczna
Formy:
Praca indywidualna i grupowa
Miejsce realizacji:
Przedszkolna sala dydaktyczna
Czas trwania: około 30 minut
Pomoce dydaktyczne:
Ziemniaki, farby plakatowe, pojemniczki na rozrobioną farbę, szablony znaczków pocztowych, gazeta do zabezpieczenia stolika, sześcian – wzorzec dla zapoznania dzieci z tą figurą
Przebieg zajęć:
1. „Przedszkolna fabryka stempli pocztowych” - wprowadzenie dzieci w tematykę dzisiejszych zajęć. Nauczyciel opowiada dzieciom, iż dziś ich sala przedszkolna zamieni się w miejsce, gdzie wykonuje się najbardziej barwne i kolorowe stemple pocztowe...
2. „Magiczna figura” – prezentacja, pogadanka - nauczyciel pokazuje dzieciom wzorzec figury przestrzennej – sześcianu – figury niezbędnej dla nas – gdyż właśnie dzięki niej powstaną nasze pieczątki (ważne, by każe dziecko mogło dotknąć wzorca).
Prowadzący zajęcia pyta dzieci co przypomina im owa figura? Czy kiedykolwiek spotkali się z podobnym kształtem? (np. kostka do gry, kostka Rubika, gąbkowe kostki w naszej sali od rytmiki itp.)
3. „Barwne i kolorowe stemple pocztowe” – praca plastyczna, nauczyciel rozdaje dzieciom ziemniaki wykrajane w kształt sześcianu oraz szablony znaczków pocztowych, zadaniem dzieci na otrzymanym szablonie znaczka pocztowego będzie stworzenie barwnej kompozycji...
4. „Wystawa filatelistyczna przedszkolaków” – podsumowanie naszej pracy – galeria prac, wystawiamy nasze prace jednocześnie każde dziecko mówi, czy zajęcia mu się podobały, co z nich najbardziej zapamięta, która z prac najbardziej się mu podoba i dlaczego... itd.
ab_cdef_88