coreldraw 11. vademecum profesjonalisty. tom 2 pełna wersja.pdf

(14374 KB) Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
CorelDRAW 11. Vademecum
profesjonalisty. Tom 2
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Steve Bain, Nick Wilkinson
T³umaczenie: Zenon Zab³ocki
ISBN: 83-7361-005-7
Format: B5, stron: 332
Przyk³ady na ftp: 179 kB
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
CorelDraw to jedna z najd³u¿ej rozwijanych i najpopularniejszych aplikacji graficznych.
Ka¿da kolejna wersja wprowadza ulepszenia i nowe mo¿liwoci. Po piêtnastu latach
od pojawienia siê pierwszej wersji programu, wprowadzono na rynek jedenast¹ edycjê
CorelDRAW.
Ksi¹¿ka „CorelDraw 11. Vademecum profesjonalisty” jest pozycj¹ przeznaczon¹ dla
grafików i ilustratorów, którzy chc¹ wykorzystaæ potê¿ne mo¿liwoci tego programu
w swojej codziennej pracy. Dziêki dowiadczeniu Steve'a Baina dok³adnie poznasz
aplikacjê i i bêdziesz móg³ wykorzystaæ setki wskazówek, które naucz¹ Ciê uzyskiwaæ
wspania³e rezultaty.
W drugim tomie ksi¹¿ki zawarto informacje o zaawansowanych mo¿liwociach
programu CorelDraw:
• Dok³adny opis zmian i ulepszeñ wprowadzonych w najnowszej wersji programu
• Omówienie efektów specjalnych: obwiedni, deformacji, metamorfozy, obrysu,
cieni, soczewek i efektów przezroczystoci
• Tworzenie obrazów trójwymiarowych; perspektywa
• Obs³uga obiektów bitmapowych
• Drukowanie w CorelDraw, tworzenie rozbarwieñ
• Tworzenie elementów stron WWW
• Animacje w Corel R.A.V.E 2.0
• Rozbudowa mo¿liwoci Corela za pomoc¹ VisualBasic for Applications,
makropolecenia
• Dodatek podsumowuj¹cy skróty klawiaturowe
Materia³ zawarty w niniejszej ksi¹¿ce zosta³ opracowany w taki sposób, by opisywane
funkcje programu CorelDRAW sta³y siê zrozumia³e dla wszystkich u¿ytkowników, bez
wzglêdu na zakres posiadanej wiedzy: od pocz¹tkuj¹cych po zaawansowanych. Tom
drugi jest skierowany w pierwszym rzêdzie do tej drugiej grupy. Jeli profesjonalnie
zajmujesz siê grafik¹ komputerow¹, uczestniczysz w procesie przygotowania publikacji
do druku i chcesz wykorzystaæ w tym celu potencja³ CorelDraw — „CorelDraw 11.
Vademecum profesjonalisty. Tom II” stanowi dla Ciebie lekturê obowi¹zkow¹.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
782770442.018.png 782770442.019.png 782770442.020.png 782770442.021.png 782770442.001.png 782770442.002.png 782770442.003.png 782770442.004.png 782770442.005.png 782770442.006.png 782770442.007.png 782770442.008.png 782770442.009.png 782770442.010.png 782770442.011.png 782770442.012.png 782770442.013.png 782770442.014.png 782770442.015.png 782770442.016.png 782770442.017.png
 
! "
Lepsza produktywno i wydajno.............................................................................21
Równoległe wersje dla Macintosha i Windows........................................................21
Zapisywanie ustawie" domylnych za jednym klikni$ciem.......................................22
Zarz%dzanie obiektami................................................................................................22
Symbole..............................................................................................................22
Nowe właciwoci kształtowania...........................................................................23
Poprawiona kontrola przyci%gania obiektów............................................................24
Wyrównywanie i rozmieszczanie...........................................................................24
Zamiana tekstu akapitowego na krzywe..................................................................25
Zestaw nowych narz$dzi.............................................................................................25
Narz$dzie Smudge................................................................................................25
Narz$dzie Roughen Brush.....................................................................................26
Narz$dzie Polyline................................................................................................26
Narz$dzie Pen......................................................................................................27
Narz$dzie 3-Point Rectangle..................................................................................27
Narz$dzie 3-Point Ellipse......................................................................................27
Narz$dzie 3-Point Curve.......................................................................................28
Importowanie i eksportowanie.....................................................................................28
Zgodno importowanych i eksportowanych plików................................................29
Filtr eksportu do formatu SVG...............................................................................29
Obiekty na warstwach przy eksporcie do formatów Photoshopa lub PHOTO-PAINT-a.....29
Lepsza obsługa Adobe Portable Document Format (PDF)........................................29
Lepsza obsługa AutoCAD DXF/DWG...................................................................30
Zachowywanie lub pomijanie formatowania tekstu podczas importowania lub wklejania..30
"
#$
Teoria działania obwiedni...........................................................................................33
Tworzenie efektów obwiedni.......................................................................................34
Wykorzystanie narz$dzia Interactive Envelope oraz paska właciwoci.....................34
Doker Envelope....................................................................................................35
Stany kursora narz$dzia Envelope..........................................................................36
Tryby obwiedni....................................................................................................37
Predefiniowane obwiednie.....................................................................................38
6
CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2
Zapisywanie i przypisywanie predefiniowanych obwiedni obiektom.........................39
Opcje mapowania obwiedni...................................................................................40
Ograniczanie działania obwiedni.................................................................................42
Stosowanie obwiedni dla wielu obiektów.....................................................................43
Kopiowanie właciwoci obwiedni.........................................................................43
Tworzenie obwiedni z obiektu...............................................................................43
Usuwanie obwiedni...............................................................................................44
Efekty zniekształcenia................................................................................................45
Narz$dzie Interactive Distortion i pasek właciwoci.....................................................45
Tryby zniekształcania............................................................................................46
Zniekształcenie Push and Pull................................................................................46
Zniekształcenie Zipper..........................................................................................47
Zniekształcenie Twister.........................................................................................49
Korzystanie ze znaczników zniekształcenia.............................................................50
Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia typu Push and Pull...............................50
Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia Zipper................................................51
Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia Twister...............................................51
Predefiniowane zniekształcenia...................................................................................52
Zarz%dzanie predefiniowanymi zniekształceniami....................................................52
Korzystanie z nowego narz$dzia Roughen Brush..........................................................53
Działanie narz$dzia Roughen Brush.......................................................................53
Pasek właciwoci narz$dzia Roughen Brush..........................................................54
%$#& '
Porównanie metamorfozy i obrysu...............................................................................57
Metamorfoza w Corelu...............................................................................................57
Przykłady metamorfozy..............................................................................................58
Narz$dzie Interactive Blend i pasek właciwoci...........................................................59
Tworzenie typowej metamorfozy................................................................................60
Anatomia metamorfozy..............................................................................................60
Edycja efektu metamorfozy........................................................................................62
Opcje metamorfozy..............................................................................................62
Zaawansowane efekty metamorfozy.......................................................................67
Okrelanie cieGki przebiegu metamorfozy.............................................................70
Metamorfoza pomi$dzy wieloma obiektami............................................................73
Kopiowanie i klonowanie metamorfozy..................................................................75
Doker Blend..............................................................................................................75
Na czym polega efekt obrysu?.....................................................................................76
Zastosowania efektu obrysu........................................................................................76
Narz$dzie Interactive Contour i pasek właciwoci........................................................78
Tworzenie efektu obrysu.......................................................................................78
Interakcyjna edycja obrysów.................................................................................79
Wybór kierunku tworzenia obrysu..........................................................................80
Kolory obrysu......................................................................................................82
Przyspieszenie obrysu.................................................................................................84
Predefiniowane obrysy...............................................................................................85
Doker Contour...........................................................................................................86
(
)*$*&& +,
Jak działa soczewka?..................................................................................................89
Doker Lens................................................................................................................89
Efekty soczewki.........................................................................................................90
Soczewka Brighten...............................................................................................91
Soczewka Color Add............................................................................................91
Soczewka Color Limit...........................................................................................92
Spis treci
7
Soczewka Custom Color Map................................................................................93
Soczewka Fish Eye...............................................................................................94
Soczewka Heat Map.............................................................................................94
Soczewka Invert...................................................................................................95
Soczewka Magnify...............................................................................................95
Soczewka Tinted Grayscale...................................................................................96
Soczewka Transparency........................................................................................96
Soczewka Wireframe............................................................................................98
Opcje soczewki..........................................................................................................98
Opcja Frozen.......................................................................................................98
Opcja Viewpoint...................................................................................................99
Opcja Remove Face............................................................................................101
Przezroczysto w Corelu.........................................................................................101
Narz$dzie Interactive Transparency i pasek właciwoci..............................................101
Właciwoci efektu przezroczystoci..........................................................................103
Typy przezroczystoci.........................................................................................103
Tryby mieszania efektu przezroczystoci....................................................................106
Przezroczysto konturów i wypełnie".......................................................................109
Blokowanie efektu przezroczystoci...........................................................................110
Kopiowanie efektu przezroczystoci..........................................................................110
Przykłady efektów przezroczystoci...........................................................................111
-& *&*.$*/#
Cienie w Corelu.......................................................................................................113
Narz$dzie Interactive Drop Shadow i pasek właciwoci..............................................114
Anatomia cienia.......................................................................................................115
Opcje płaskich cieni.................................................................................................116
Kierunek rozmycia — opcje Feathering Direction..................................................117
Kraw$dzie rozmycia — opcje Feathering Edges....................................................119
Cienie perspektywiczne............................................................................................120
Kolor i rozdzielczo cienia.................................................................................122
Predefiniowane cienie...............................................................................................124
Triki zwi%zane z rzucaniem cieni...............................................................................125
Cienie jako powiata...........................................................................................125
Jak unikn% nakładania si$ cieni?.........................................................................125
0
)&#** "'
Szybkie kadrowanie w Corelu...................................................................................127
Umieszczanie obiektu w kadrze.................................................................................128
Automatyczne wyrodkowanie zawartoci kadru.........................................................130
Edycja zawartoci kadru...........................................................................................131
Opcje blokowania.....................................................................................................133
Ograniczenia szybkiego kadrowania..........................................................................133
'
1 /#2$**&& '
Jak działa efekt perspektywy?...................................................................................137
Tworzenie efektu gł$bi perspektywy....................................................................137
Symulacja perspektywy w programie CorelDRAW................................................138
Przypisywanie efektu perspektywy............................................................................139
Edycja efektu perspektywy.......................................................................................140
Wł%czenie trybu edycji efektu perspektywy..........................................................141
Zmiana połoGenia punktów zbiegu i uchwytów kontrolnych...................................141
8
CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2
Wzmocnienie efektu perspektywy.............................................................................142
Ograniczenia programu w stosowaniu efektu perspektywy...........................................144
Kopiowanie i usuwanie efektu perspektywy...............................................................144
+
&#*3*&4 ('
Jak działa efekt gł$bi wektorowej?.............................................................................147
Wybór i zastosowanie gł$bi wektorowej.....................................................................148
Anatomia gł$bi wektorowej.......................................................................................149
Narz$dzie Interactive Extrude i pasek właciwoci......................................................150
Stany aktywnoci narz$dzia Interactive Extrude....................................................150
Rodzaje kształtów efektu gł$bi.............................................................................150
Obrót w przestrzeni trójwymiarowej.....................................................................154
Dodatkowe owietlenie.......................................................................................157
Ustawienia koloru efektu gł$bi.............................................................................159
Fazowanie efektu gł$bi wektorowej......................................................................162
Zastosowanie predefiniowanych ustawie" gł$bi wektorowej........................................163
Doker Extrude.........................................................................................................164
Kontrola złoGonoci efektu gł$bi................................................................................165
!"#$
, 5&# 0,
Obsługa bitmap w Corelu..........................................................................................169
Importowanie map bitowych do dokumentu..........................................................169
Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmapy................................................172
Transformacja bitmap...............................................................................................175
Skalowanie i pochylanie bitmapy.........................................................................175
Kadrowanie bitmapy...........................................................................................175
NajwaGniejsze polecenia słuG%ce do edycji bitmap.......................................................177
Edycja obrazu — polecenie Edit Bitmap...............................................................177
Kadrowanie — polecenie Crop Bitmap.................................................................178
Wektoryzacja — polecenie Trace Bitmap.............................................................178
Zmiana rozmiaru lub rozdzielczoci — polecenie Resample...................................179
Jasno, kontrast, nasycenie.................................................................................180
RównowaGenie kolorów......................................................................................181
Dobór współczynnika gamma..............................................................................181
Barwa, nasycenie, jasno...................................................................................182
Doker Bitmap Color Mask........................................................................................183
Tworzenie maski kolorów...................................................................................183
Opcje dokera Bitmap Color Mask........................................................................184
Ł%cza do plików zewn$trznych..................................................................................185
Tworzenie ł%cza.................................................................................................185
Polecenia dokera Link Manager...........................................................................186
Poszerzanie bitmap...................................................................................................188
Obsługa okien filtrów...............................................................................................189
Przewijanie i powi$kszanie widoku podgl%du........................................................192
6 &** ,
Drukowanie dokumentu............................................................................................193
Opcje wydruku........................................................................................................195
Ustawienia ogólne — zakładka General................................................................195
Style drukowania................................................................................................196
Drukowanie do pliku...........................................................................................196
Układ strony — zakładka Layout.........................................................................198
Separacje barwne — zakładka Separations............................................................199
Zgłoś jeśli naruszono regulamin