1.OPIS TECHNICZNY.doc

(154 KB) Pobierz
AKADEMIA TECHNICZNO-ROLNICZA W BYDGOSZCZY

Uniwersytet Techniczno Przyrodniczy W BYDGOSZCZY

Wydział Inżynierii Mechanicznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie projektowe

 

z przedmiotu

 

Projekt Infrastruktury Drogowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                               Karol Barczyński Grupa: A

Transport

                                                                                               Semestr: VI

                                                                                               Rok akad. 2010/2011

1. Opis techniczny drogi.

 

 

1.1. Podstawa obliczeń drogi.

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 2marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430) .

 

 

1.2. Opis terenu istniejącego.

 

Na  podstawie  mapy  warstwicowej  określono  rozpatrywany  teren  jako  płaski. Na  danym obszarze znajdują  się  pola  uprawne  i  lasy, występuje ciek wodny, oraz droga polna.

Nie stwierdzono  występowania zabudowań , linii wysokiego napięcia , czy uzbrojenia terenu.

 

 

1.3. Opis projektowanej drogi.

 

·         dane wejściowe:

-          droga klasy Z

-          prędkość projektowa  Vp = 50 km/h  (zgodnie z §12 ust.1)

-          grubość nawierzchni 39 cm (Rysunek nr1)

 

 

Rysunek nr1.

 

 

             

 

 

 

 

 

 

·         przekrój normalny

 

-              przyjęto szerokość pasa ruchu dla drogi klasy Z równą 3,00m;

-              pobocza gruntowe o minimalnej szerokości dla klasy Z równej 1,50m

-              na odcinku prostym pochylenie poprzeczne jezdni wynosi 2,0%, natomiast na łuku 4,0%, pochylenie poboczy 6,0% na odcinku prostym i  6,0% (wewnętrzne), 6,0% (zewnętrzne) na łuku kołowym;

-              po obu stronach drogi zaprojektowano rowy trójkątne (na odcinkach na których są konieczne) o pochyleniu skarp 1:3.

 

·         odwodnienie

 

-          w celu odwodnienia drogi zaprojektowano rów obustronny trójkątny o pochyleniu skarp 1:3;

 

 

2. Obliczenia.

 

3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin