Podsumowanie sprawdzianu z czasownika
w klasie V b
1. Zakres materiału: czasownik – odmiana, czasy, tryby, aspekty, zastosowanie w zdaniu
2. Wyniki:
a. Liczba osób w klasie 17 (2 – nauczanie indywidualne)
b. Liczba piszących 14
c. Liczba osób z obniżonymi wymaganiami – 5
d. Oceny:
i. Celujący 0
ii. Bardzo dobry 2
iii. Dobry 0
iv. Dostateczny 4
v. Dopuszczający 0
vi. Niedostateczny 8
3. Średnia klasy: 2,1
4. Zestawienie tabelaryczne:
Numer zadania
Maksymalna liczba punktów
Zdobyta liczba punktów
Procentowa liczba punktów
1.
28
12
42,8%
2.
56
13,75
24,5%
3.
27,5
49,1%
4.
17
60,7%
5.
252
74
29,3%
5. Uwagi: sprawdzałam podstawowe umiejętności takie jak: tworzenie bezokoliczników oraz form dokonanych i niedokonanych od podanych czasowników w formie w osobowej, określanie form czasownika: osoby, liczby, rodzaju, czasu, trybu, zastosowanie czasowników w zdaniu oraz odmianę różnych czasowników w trzech trybach; umiejętności te były wielokrotnie omawiane i ćwiczone podczas lekcji, słabsi uczniowie doskonalili je w chwilach wolnych. Niestety okazało się, że uczniowie nie rozumieją poleceń, nie znają podstawowych form czasownika i przede wszystkim nie potrafią – w dalszym ciągu – odmieniać czasowników. Spora grupa uczniów nie rozpoznaje podstawowych części mowy.
6. Wnioski:
a. Doskonalić odmianę czasowników w trzech czasach i trybach
b. Wzmóc pracę wyrównawczą ze wszystkimi uczniami – także tymi, którzy osiągają dostateczne i dobre wyniki w nauce
konycynka