Podsumowanie sprawdzianu z czasownika w klasie Vb.doc

(24 KB) Pobierz
Podsumowanie sprawdzianu z czasownika w klasie Vb

Podsumowanie sprawdzianu z czasownika

w klasie V b

1.     Zakres materiału: czasownik –  odmiana, czasy, tryby, aspekty, zastosowanie w zdaniu

2.     Wyniki:

a.     Liczba osób w klasie 17 (2 – nauczanie indywidualne)

b.     Liczba piszących 14

c.      Liczba osób z obniżonymi wymaganiami – 5

d.     Oceny:

i.  Celujący                             0

ii. Bardzo dobry              2

iii.                     Dobry                            0

iv.                     Dostateczny                            4

v.                       Dopuszczający               0

vi.                     Niedostateczny              8

3.     Średnia klasy: 2,1

4.     Zestawienie tabelaryczne:

Numer zadania

Maksymalna liczba punktów

Zdobyta liczba punktów

Procentowa liczba punktów

1.

28

12

42,8%

2.

56

13,75

24,5%

3.

56

27,5

49,1%

4.

28

17

60,7%

5.

252

74

29,3%

5.     Uwagi: sprawdzałam podstawowe umiejętności takie jak: tworzenie bezokoliczników oraz form dokonanych i niedokonanych od podanych czasowników w formie w osobowej, określanie form czasownika: osoby, liczby, rodzaju, czasu, trybu, zastosowanie czasowników w zdaniu oraz odmianę różnych czasowników w trzech trybach; umiejętności te były wielokrotnie omawiane i ćwiczone podczas lekcji, słabsi uczniowie doskonalili je w chwilach wolnych. Niestety okazało się, że uczniowie nie rozumieją poleceń, nie znają podstawowych form czasownika i przede wszystkim nie potrafią – w dalszym ciągu – odmieniać czasowników. Spora grupa uczniów nie rozpoznaje podstawowych części mowy.

6.     Wnioski:

a.     Doskonalić odmianę czasowników w trzech czasach i trybach

b.     Wzmóc pracę wyrównawczą ze wszystkimi uczniami – także tymi, którzy osiągają dostateczne i dobre wyniki w nauce

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin