plan listopad 5latki.docx

(18 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC LISTOPAD

 

 

1.      JEST CORAZ CHŁODNIEJ, WSZYSCY PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY

2.      HULA, PSOCI, HAŁASUJE – TO JESIENNY WIATR FIGLUJE

3.      DOMY MAJĄ LUDZIE I ZWIERZĘTA

4.      ŻEGNAJCIE PRZYJACIELE

 

 

JEST CORAZ CHŁODNIEJ, WSZYSCY PRZYGOTOWUJA SIĘ DO ZIMY

 

PONIEDZIAŁEK ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY

-        oglądanie albumów przedstawiających zwierzęta leśne, wypowiedzi dzieci na temat ich wyglądu, sposobu poruszania się, zwyczajów

-        „Spiżarnia niedźwiedzia” – słuchanie wiersza H. Szyerowej, rozmowa na temat przygotowania niedźwiedzia do zimy

-        zwierzęta przygotowują się do zimy – oglądanie obrazków, rozmowa

-        nazywanie domów poszczególnych zwierząt

-        zabawy ruchowe z elementami czworakowania – „Niedźwiadki na spacerze”

-        ćwiczenia słuchowe – dzielenie wyrazów na sylaby

WTOREK JEST CORAZ CHŁODNIEJ

-        jesienne zmiany w przyrodzie – wypowiedzi przy gazetce tematycznej

-        „Zimowe futra” – słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej, udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści

-        futro niedźwiedzia – ćwiczenia graficzne; obrysowywanie szablonu niedźwiedzia, dorysowywanie oczu, nosa, pyszczka; dorysowywanie dookoła liści – posłania do spania

-        słucham i liczę – zabawa ruchowa przy muzyce

-        ubrania letnie i zimowe – wklejanie do szafy odpowiednich ubrań

ŚRODA ZAPASY WIEWIÓRKI

-        zapasy wiewiórki – ćwiczenia oddechowe

-        „Wiewiórki” – słuchanie wiersza E. Bełczewskiej; układanie wiewiórek w kolejności występującej w wierszu

-        oglądanie obrazków wiewiórek, zapoznanie z wyglądem, odżywianiem, oraz sposobem przygotowania do zimy

-        malowanie wiewiórki farbami, doklejanie orzechów

-        zapasy wiewiórek – posługiwanie się liczebnikami porządkowymi

-        ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami

CZWARTEK ROBIMY ZAPASY

-        spiżarnia – umieszczenie w kąciku przyrody różnych przetworów

-        opowiadanie o różnych sposobach przygotowywania zapasów na zimę

-        zapasy -  praca z obrazkiem; określanie rodzajów przetworów, dorysowywanie brakujących elementów

-        przetwory – wycinanie słoików, owoców, kolorowanie, przyklejanie

PIĄTEK W SPIŻARNI

-        w spiżarni – porządkowanie przetworów na półkach, przeliczanie i określanie liczby słoików na półkach

-        karta pracy – umieszczanie na półkach słoików, na haczykach cebuli, czosnku, dorysowywanie owoców w słoikach

-        „Robimy zapasy” – ćwiczenia gimnastyczne

-        sokowirówka – składanie obrazka z części

 

HULA, PSOCI, HAŁASUJE – TO JESIENNY WIATR FIGLUJE

 

PONIEDZIAŁEK W POSZUKIWANIU WIATRU

-        wietrzyk, wiatr, wicher – zabawa ruchowa

-        wieje wiatr – ćwiczenia oddechowe

-        słuchanie wiersza „Wiatr” B. Szurowskiej; rozmowa na temat treści wiersza

-        kolorowe ptaszki – wykonanie ptaszków mobili

-        siła wiatru – zabawa badawcza w ogrodzie przedszkolnym

WTOREK ŻARTY WIATRU

-        „Psotny wietrzyk” – zabawa ruchowa; ćwiczenia refleksu i spostrzegawczości

-        wyścigi piłeczek ping - pongowych – ćwiczenia oddechowe

-        Jak wywołać wiatr? – burza mózgów

-        oglądanie sprzętów wytwarzających wiatr; suszarka, wentylator, odkurzacz

-        szukanie lekkich przedmiotów, które unoszą się na wietrze

-        „Wietrzyku-psotniku” – nauka piosenki

-        chodzenie po gazetach – zabawa ruchowa

ŚRODA 11 LISTOPADA

CZWARTEK LUBIĘ JESIENNY WIATR

-        „Wietrzyku – psotniku”- utrwalenie piosenki

-        „Latawiec” – słuchanie opowiadania; oglądanie różnych latawców

-        „Jesienią” – ćwiczenia gimnastyczne wg K. Wlaźnik

-        latawiec – praca plastyczno – konstrukcyjna

-        puszczanie latawca na placu zabaw

PIĄTEK KOMU WIATR DO TAŃCA GRA?

-        tańcząca chusta – zabawa ruchowa z chustami

-        dokończ – zabawa słowna; dzieci kończą słowa wypowiedziane przez nauczycielkę

-        Co wiatr strącił z drzewa? – zabawa matematyczna

-        wichura – ćwiczenia fonacyjne powiązane z opowieścią ruchową

-        wiatrem malowane – nakładanie farby na kartkę, rozdmuchiwanie

 

DOMY MAJĄ LUDZIE I ZWIERZĘTA

 

PONIEDZIAŁEK DOMY I DOMKI

-        domy i domki – praca z obrazkiem; rozpoznawanie i nazywanie domów; dom jednorodzinny, blok, gwara, gniazdo, dziupla, ul, buda

-        „Kłopoty mieszkaniowe” – słuchanie wiersza W. Fabera

-        rozmowa na temat domów zwierząt

-        Czyj to dom? – zabawa dydaktyczna; rozpoznawanie domów i ustalanie kto w nich mieszka

-        dom – rysowanie pod dyktando; nauczycielka mówi wiersz, a dzieci rysują poszczególne elementy

WTOREK DOM RODZINNY

-        budujemy domy – zabawa konstrukcyjna; wspólne budowanie domów z klocków

-        szukam domku – zabawa ruchowa

-        przed domem – opowiadanie obrazka sytuacyjnego

-        karta pracy – kończenie rysowania domu (brakujących elementów)

-        ćwiczenia słuchowe rozpoznawanie odgłosów domu

ŚRODA OKNA, OKIENKA

-        „Mrugają okna” – słuchanie wiersza

-        porównywanie obrazków przedstawiających domy w dzień i w nocy – wyszukiwanie różnic i podobieństw

-        Którego domu brakuje?- zabawa dydaktyczna

-        omawianie wyglądu różnych domów, bloków: niskie, wysokie, z różną ilością okien, różnym kształtem okien

-        spacer dookoła przedszkola’ oglądanie domów, porównywanie ich

CZWARTEK DOM NASZYCH MARZEŃ

-        oglądanie katalogów z wystrojem mieszkań; swobodne wypowiedzi dzieci-co im się podoba, a co nie

-        nazywanie pomieszczeń na obrazkach: kuchnia, łazienka, jadalnia, przedpokój; wymienianie sprzętów które się w nich znajdują

-        Gdzie to pasuje? – zabawa dydaktyczna

-        mój wymarzony pokój – wycinanie, rysowanie, kolorowanie

PIĄTEK DOMY SĄ RÓŻNE

-        domy – opowiadanie treści obrazka; posługiwanie się zdaniami

-        wyszukiwanie różnic pomiędzy dwoma obrazkami

-        dom – wycinanie z kolorowego papieru domu; przyklejanie okien, drzwi

-        dom pełen figur – gra matematyczna według ustalonych reguł

-        domy nocą – rysowanie pastelami na czarnych kartkach

 

ŻEGNAJCIE PRZYJACIELE

 

PONIEDZIAŁEK NASI PRZYJACIELE

-        zabawa ruchowa „Spłoszone ptaszki”- dzieci przestrzegają ustalonych reguł

-        oglądanie ilustracji przedstawiających ptaki zimujące w Polsce

-        słuchanie opowiadania „Żegnajcie przyjaciele”; rozmowa na temat treści opowiadania

-        ćwiczenia graficzne – kolorowanie listków

-        ćwiczenia gimnastyczne zestaw VI

-        spacer wokół przedszkola, szukanie karmników, zawieszenie karmnika niedaleko przedszkola

WTOREK ZIMOWE ŚPIOCHY

-        zabawa muzyczno – ruchowa „Śpiące misie”

-        słuchanie opowiadania „Szpak i jeż”- samodzielne malowanie własnego zakończenia tej historii

-        oglądanie ilustracji przedstawiających zwierzęta zasypiające na zimę, opisywanie ich wyglądu

-        legowisko dla pluszaka – wykonanie z pudełek i miękkich skrawków materiału legowiska

-        układanie własnej kołysanki dla pluszaka

ŚRODA GŁODNE ZWIERZĘTA

-        zima w lesie – praca z obrazkiem; opowiadanie o tym jak ciężko jest zwierzętom w zimie zdobyć pożywienie, w jaki sposób należy im pomagać

-        zwierzęce przysmaki – zabawa dydaktyczna; nazywanie zwierząt na obrazkach, dopasowywanie pokarmów

-        karta pracy- określanie co zostało przedstawione na obrazku

-        „O zziębniętym Elemelku……” – słuchanie opowiadania; wypowiadanie imion wróbelków występujących w opowiadaniu

-        rysowanie wybranych przygód Elemelka

CZWARTEK W PTASIEJ STOŁÓWCE

-        ptaki w karmniku – obserwowanie ptaszków przylatujących do karmnika

-        w karmniku – opowiadanie; dzieci słuchają opowiadanie i układają sylwety ptaszków występujących w wierszu

-        karmnik – układanie według wzoru z figur geometrycznych

-        Którego ptaka brakuje? – chowanie sylwety ptaka; dzieci opisują wygląd ptaszka który został schowany

-        wyjście na spacer – dosypanie ziarenek do karmnika, zawieszenie słoniny

PIĄTEK BAJKA O GILU

-        oglądanie obrazków przedstawiających ptaki przylatujące do nas na zimę; omawianie ich wyglądu

-        „Bajka o gilu” – słuchanie wiersza; udzielanie odpowiedzi na pytania

-        gil – malowanie farbami

-        ptaszki w gniazdkach – zabawa ruchowa z elementami równowagi

-        ćwiczenia słuchowe – składanie wyrazów z głosek wypowiadanych przez nauczycielkę

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin