plan wrzesień 5-latki.docx

(19 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

 

1.      MÓJ PRZEDSZKOLNY ŚWIAT

2.      WAKACJE JUŻ ZA NAMI

3.      NASZE BEZPIECZEŃSTWO

4.      MOJA RODZINA JEST RADOSNA

 

 

MÓJ PRZEDSZKOLNY ŚWIAT

 

WTOREK W NASZEJ SALI

-        zapoznanie dzieci z nową salą

-        przydzielenie indywidualnych znaczków

-        oglądanie kącików zainteresowań

-        ustalenie zasad korzystania ze wspólnych miejsc do zabawy

-        „Ode mnie do ciebie”- zabawa integrująca grupę, poznanie imion nowych kolegów i koleżanek

-        zabawy na świeżym powietrzu

ŚRODA NASZE PRZEDSZKOLE

-        zabawa ruchowa „Balonik”

-        zabawa dydaktyczna „O czym mówię?”- odnajdywanie przedmiotów opisywanych przez nauczyciela

-        spacer po budynku przedszkola- zapoznanie z poszczególnymi pomieszczeniami

-        wyjście na plac zabaw-zapoznanie ze sprzętem, ustalenie zasad bezpiecznej zabawy

CZWARTEK WSPÓLNE ZABAWY

-        zabawa ruchowa „Powitanie”

-        słuchanie wiersza „Tak czy nie”- wspólne formułowanie zasad zachowania obowiązujących w grupie- kodeks zachowania

-        „Przedszkole drugi dom” – nauka piosenki

-        drogi i dróżki- malowanie farbami na szarym papierze różnego rodzaju linii

-        zabawy w ogrodzie przedszkolnym

PIĄTEK DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

-        „Co zniknęło?- zabawa dydaktyczna

-        „Dzień w przedszkolu”- rozmowa na podstawie serii obrazków; porządkowanie obrazków według kolejności zdarzeń

-        karta pracy – dorysowywanie brakujących elementów

-        zabawy ruchowe na placu zabaw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WAKACJE JUŻ ZA NAMI

 

PONIEDZIAŁEK W GÓRACH

-        rozmowa na podstawie wiersza M. Terlikowskiej „Wakacyjne skarby”

-        wypowiadanie się na temat skarbów wakacyjnych

-        utworzenie kącika pamiątek wakacyjnych – opowiadanie o swoich pamiątkach

-        segregowanie pamiątek do poszczególnych koszyczków (pocztówki, kamyki, zabawki, itd.)

-        WAKACJE – malowanie farbami plakatowymi

-        GÓRY – opowiadanie obrazka, odkrywanie zasłoniętych fragmentów, odgadywanie co zostało zasłonięte

-        echo – ćwiczenia słuchowe

-        zabawy z elementami równowagi

WTOREK NAD MORZEM

-        Nad morzem – ćwiczenia ortofoniczne; ćwiczenia narządów mowy na zgłoskach: szu, plusk, chlap…

-        rozmowa z wykorzystaniem obrazka na temat „Nad morzem”; opowiadanie co dzieje się na obrazku (to co jest bliżej i to co jest dalej)

-        karta pracy – naklejanie brakujących fragmentów obrazka

-        podwodny świat-nazywanie zwierząt żyjących w wodnych głębinach

-        spacer dookoła przedszkola

ŚRODA NAD JEZIOREM

-        „Kto potrafi?”- zabawa ruchowa (stanie na jednej nodze, stanie z woreczkiem na głowie, itp.)

-        Mazury – praca z obrazkiem; opowiadanie co dzieje się na obrazku, przekazanie dzieciom różnych ciekawostek

-        rozmowa na temat spędzania czasu nad jeziorem

-        zapoznanie dzieci z budową żaglówki

-        „Wieje wietrzyk”- zabawa orientacyjno-porządkowa

-        wykonanie żaglówek z łupinek od orzecha, plasteliny i wykałaczek

-        pływające żaglówki – ćwiczenia oddechowe 

CZWARTEK W LESIE

-        "Słucham i pokazuję”- zabawa przy piosence „Głowa, ramiona’ pięty

-        „W lesie”- praca z obrazkiem – nadawanie imion postaciom, nazywanie roślin, zwierząt

-        Co było na obrazku?- zabawa dydaktyczna; dzieci odgadują co znajduje się na zasłoniętych fragmentach obrazka

-        LAS- malowanie farbami; zwrócenie uwagi na wykorzystanie całej powierzchni kartki

-        „Wycieczka do lasu”- zabawa naśladowcza

-        Co możemy zobaczyć w lesie? – wybieranie spośród różnych obrazków tych, które przedstawiają rzeczy znajdujące się w lesie

PIĄTEK ZDJĘCIA W ZOO

-        oglądanie albumów z egzotycznymi zwierzętami; zdobywanie wiedzy na temat ich wyglądu, sposobu poruszania się, zwyczajów i środowiska życia

-        słuchanie wiersza L. J. Kerna „Żyrafa u fotografa”; udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza

-        oglądanie aparatu fotograficznego, robienie nim zdjęć

-        zapoznanie z budową aparatu

-        składanie aparatu z tektury

-        zabawy ruchowe przy muzyce

 

NASZE BEZPIECZEŃSTWO

 

PONIEDZIAŁEK SPOTKANIE Z POLICJANTEM

-        „Kierowca” – zabawa muzyczno-ruchowa

-        oglądanie książeczek, pisemek dziecięcych dotyczących ruchu drogowego

-        wycieczka na najbliższe skrzyżowanie – nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię

-        zabawy bieżne na placu zabaw

WTOREK TAJEMNICZE ZNAKI

-        „Będę kierowcą” – nauka piosenki

-        coraz szybciej-coraz wolniej – zabawa rytmiczna

-        odgłosy ulicy – dzieci słuchają i odgadują, a także naśladują odgłosy

-        „Kolorowe znaki” – słuchanie wiersza, odpowiadanie na pytania dotyczące treści wiersza

-        „Jedziemy na wycieczkę” – ćwiczenia gimnastyczne; zestaw II wg K. Wlaźnik

ŚRODA NIEBEZPIECZNE ZABAWY

-        uwaga na drodze – zagadki słuchowe

-        wyścigi z omijaniem – zabawa ruchowa

-        wysłuchanie opowiadania „Jak wróbelek Elemelek…..; rozmowa na temat tekstu

-        zgaduj – zgadula – rozwiązywanie zagadek o ruchu drogowym

-        zebra – malowanie farbami na dużych arkuszach papieru

CZWARTEK MÓJ DOM, MOJA ULICA

-        „Mój samochód” – dzieci układają samochody z mozaiki geometrycznej

-        zatrzymaj się tak jak chcę – zabawa orientacyjno- porządkowa

-        „Bajka Antosia” – wysłuchanie opowiadania, rozmowa na temat jego treści

-        znajdziemy drogę – zabawa w parach; odszukiwanie drogi na podstawie wskazówek

-        samochodzik – zajęcia plastyczne; wykonanie samochodzików z pudełek po apałkach

-        „Co by było, gdyby…. – zabawa twórcza 

PIĄTEK MIASTO MARZEŃ

-        „W mieście ruch wielki” – zabawa przy muzyce

-        „Tajemniczy sen” – opowiadanie nauczycielki, zadawanie pytań do treści opowiadania

-        W moim mieście – ćwiczenia gimnastyczne

-        miasto marzeń – dzieci wykonują projekt miasta marzeń na szarym papierze

-        pojazd uprzywilejowany – zabawa ruchowa z elementami biegu

 

MOJA RODZINA JEST RADOSNA

 

PONIEDZIAŁEK RODZINKA

-        rodzinka – zabawa orientacyjno – porządkowa

-        „Co to jest dom?”- po uważnym wysłuchaniu opowiadania dzieci rozmawiają na temat swoich domów rodzinnych

-        portret całej rodziny – zajęcia plastyczne

-        lustro – zabawa ruchowo-naśladowcza

-        „Rodzina pięciolatka” – nauka piosenki; rytmizacja piosenki; utrwalenie nazw członków rodziny

WTOREK SIADAMY DO STOŁU

-        „Rodzina pięciolatka” – utrwalenie piosenki

-        „Pizza dla misia” – zabawa relaksacyjna; nauczycielka czyta tekst, a dzieci na plecach kolegi wykonują delikatne ruchy

-        nakrywanie do stołu – dzieci w zespołach przygotowują jedzenie dla misia

-        karta pracy – dorysowywanie brakujących elementów na stole

-        wesoła zabawa – ćwiczenia gimnastyczne wg K. Wlaźnik zestaw VII

ŚRODA W RODZINIE WSZYSCY MAJĄ OBOWIĄZKI

-        Co słychać? – ćwiczenia słuchowe; rozpoznawanie odgłosów związanych z domowymi czynnościami

-        każdy ma coś do zrobienia – wypowiedzi przy obrazkach; opowiadanie co dzieje się na kolejnych obrazkach

-        w rodzinie każdy ma swoje obowiązki – umieszczenie obok sylwetek mamy, taty i dziecka obrazków symbolizujących czynności przez nich wykonywane

-        karta pracy – rysowanie linii prostych, ukośnych, pionowych i poziomych

-        zgadnij co robię – zabawa dydaktyczna

CZWARTEK MAMA W KUCHNI

-        słuchanie piosenki „Mama w kuchni” – zapoznanie z tekstem i melodią

-        w kuchni – praca z obrazkiem – rozmowa o tym co się dzieje i co może nastąpić

-        pieczemy z mamą ciasto –zabawa naśladowcza

-        dzień i noc – zapoznanie dzieci z następstwem pór dnia

-        puzzle – układanie obrazków z poszczególnymi czynnościami wykonywanymi w dzień i w nocy

-        zabawy ruchowe na placu zabaw

PIĄTEK CO LUBIMY ROBIĆ RAZEM?

-        Ojciec Wirgiliusz – zabawa muzyczno-ruchowa ze śpiewem, naśladowanie czynności znanych dzieciom z codziennego życia

-        opowiadanie dzieci o tym co lubią robić ze swoimi rodzicami lub dziadkami

-        przyjaciel na czterech łapach – nawiązywanie rozmowy z dziećmi na temat zwierząt domowych

-        rodzinna wyprawa – dzieci projektują grę planszową, wymyślają reguły

-        rodzinna wyprawa - zabawa dramowa

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin