super plan matma TABELA.doc

(119 KB) Pobierz
Plan rozwoju zawodowego

 

Plan rozwoju zawodowego

nauczyciela kontraktowego

w Publicznej Szkole Podstawowej

im. I Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego w Mogielnicy

ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego

 

 

 

Imię i nazwisko: mgr Ewelina Kołtunowicz

Pełniona funkcja: nauczyciel matematyki

Czas trwania stażu: 01.09.2008r. – 31.05.20011r.

Opiekun stażu: ............................

 

 

Cel główny: zdobycie stopnia zawodowego nauczyciela mianowanego

 

 

 

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

SPOSÓB

DOKUMENTO-

WANIA

§7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.(*)

1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły.

 

 

 

 

 

Ø      Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.

Ø      Współpraca z Samorządem Uczniowskim (m.in. pełnienie roli opiekuna w trakcie ogólnoszkolnych dyskotek).

Ø      Współudział w tworzeniu programu wychowawczego szkoły.

Ø      Czynny udział w pracach komisji przygotowujących szkolne plany lekcyjne.

 

Wg harmonogramu

 

Wg terminarza

 

VIII-IX 2008

Cały okres stażu

 

 

Potwierdzenie obecności

Potwierdzenia

 

 

 

 

 

2. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych.

 

 

 

 

 

Ø      Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych.

Ø      Uczestnictwo w obrzędach i świętach narodowych, religijnych i szkolnych.

Ø      Organizacja i współorganizacja akademii i uroczystości szkolnych oraz środowiskowych.

Cały okres stażu

Potwierdzenia

§7 ust.1, pkt 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.(*)

1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.

 

Ø      Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych.

Ø      Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności.

Cały okres stażu

Zaświadczenia, potwierdzenia

2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej.

 

Ø      Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych.

Ø      Tworzenie własnego warsztatu pracy (budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.)

Cały okres stażu

Spis przyswojonych pozycji

 

Spis zebranych pozycji

§7 ust.1, pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.(*)

 

1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły.

Ø      Analiza ustaw i rozporządzeń.

 

Ø      Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.

 

Cały okres stażu

Potwierdzenie opiekuna stażu

2. Bieżąca analiza dokumentacji dotyczącej organizacji pracy szkoły.

 

Ø      Zapoznanie programów wychowawczych szkoły na lata szkolne 2008/2009, 2009/2010 i 2010/2011.

Ø      Analizowanie dokumentacji: statutu, WSO, planów, regulaminów, programów itp.

IX każdego roku

szkolnego

Cały okres stażu

Potwierdzenie opiekuna stażu

 

3. Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka.

 

Ø      Analiza Praw Ucznia, Karty Praw Dziecka i Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.

Rok szkolny 2008/2009

Potwierdzenie opiekuna stażu

§7 ust.2, pkt 1.  Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.(*)

 

1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.

 

Ø      Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego.

Ø      Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego.

Ø      Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.

      

 

Cały okres stażu   

 

VIII - IX 2008

 

VI 2011

 

Potwierdzenie opiekuna stażu

 

Wniosek, plan rozwoju

 

Wniosek

 

2. Współpraca z opiekunem stażu.

 

Ø      Zawarcie kontraktu, omówienie zasad współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć.

Ø      Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (wnioski z obserwacji).

Ø      Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (konsultacja, analiza).

 

IX 2008

 

Cały okres stażu

 

 

 

Kontrakt

 

Potwierdzenia

Wnioski

 

3. Analiza i określenie mocnych i słabych stron swojej działalności.

 

Ø      Ocena skuteczności własnych działań.

Ø      Dokonywanie, w razie potrzeby, modyfikacji, korekt planów i metod pracy.

Ø      Analiza zgromadzonej przez siebie dokumentacji oraz stopnia zrealizowania wyznaczonych w Planie Rozwoju celów.

Ø      Przygotowanie sprawozdania na temat swojej pracy w okresie

       stażu.

 

 

Cały okres stażu

 

 

VI 2011

 

Wnioski

Korekty w programach nauczania

 

Sprawozdanie ze stażu

 

4. Rozbudowa  własnego warsztatu pracy

 

Ø      Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej.

Ø      Opieka nad pracownią przedmiotową.

Ø      Przygotowywanie materiałów wzbogacających pracownię matematyczną.

Ø      Gromadzenie prac uczniów.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin