C++.txt

(3 KB) Pobierz
#include <string> 
#include <iostream> 
#include <conio.h> 
#include <cmath> 				// funkcje matematyczne
int main() 
{ 
 std::string strImie; 
 std::cout << "Podaj swoje imie: "; 
 std::cin >> strImie; 
 std::cout << "Twoje imie to " << strImie << "." << std::endl; 
 getch(); 
} 

======================================================================

nazwa		|	typu opis
--------------------------------------------------------------- 
int		|	liczba caウkowita (dodatnia lub ujemna) 
float		|	liczba rzeczywista (z cz龕ciケ uウamkowケ) 
bool		|	warto懈 logiczna (prawda lub faウsz) 
char		|	pojedynczy znak 
std::string	|	ウauch znak (tekst) 

======================================================================

operator	|	opis 
-------------------------------------------
+		|	dodawanie 
-		|	odejmowanie 
*		|	mnoソenie 
/		|	dzielenie 
%		|	reszta z dzielenia

======================================================================
using namespace std;			// nie trzeba wpisywa・std przed 'cout' itp.
int main() { ... }			// rozpocz鹹ie
std::string nazwa_zmiennej;		// deklaracja zmiennej
getch();				// oczekiwanie na klawisz
std::cout << "Tre懈";			// wypisz
std::endl;				// przejdz do nast麪nej lini
std::cin >> nazwa_zmiennej;		// pobiera co・od urzytkownika
const int STALA = 10;			// wprowadza STA」・ o warto彡i 10
const int BRUTTO = NETTO + NETTO * PODATEK / 100;	// staウa obliczana
return	a * b				// zwraca warto懈 i przerywa funkcje
void/int Obwod (int nBok1, int nBok2){ ... }		// deklarowanie funkcji

if (warunek) {  instrukcje  } 		// jeソeli warunek jest speウniony to instrukcja si・wykona
else { instrukcja }			// jeソeli warunek wyソej si・nie speウni ,wykona si・instrukcja

switch (zmienna)			// warunek gdzie zmienna to warto懈 ktケ b鹽ziemy pornywa・
{					//
case 1 : instrukcja			// jezeli zmienna rna si・1 to instrukcja
case 2 : instrukcja			// jeソeli zmienna rna si・2 to instrukcja 
default: instrukcja			// jeソeli zmienna nie rna si・ソadnej z powyソszych to instrukcja
}					// 

break					// gdy w ktym・case umie彡imy go to funkcja si・zakozy
do { instrukcje } while (warunek) 	// wykona si・instrukcja i sprawdzi warunek i tak w ko 
					// jeソeli warunek jest niespeウniony to si・powtzy
while (warunek) { instrukcje }		// jeソeli warunek si・speウnia to wykonuje si・instrukcja
srand ((int) time(NULL));		// komenda aby rand() losowaウ innケ liczb・za kaソdym razem
rand() % 100 + 1			// losuje liczbe od 1 do 100

for (poczケtek;warunek;cykl){instrukcje} // jezeli warunek si・speウnia to wykonuje si・instrukcja
					// poczケtek to nadanie poczケtkowej warto彡i zmiennej i = 1
					// cykl to instrukcja co robimy ze zmiennケ poczケtkowケ
unsigned int Zmienna;			// przechowuje liczby dodatnie
signed int Zmienna;			// przechowuje liczby ujemne i dodatnie
short int Zmienna			// 2 bajty 
long int Zmienna			// 4 bajty
int64 ; int32 ; int16	 		// intn, gdzie n(64;32;16) oznacza rozmiar zmiennej w bitach.
double float				// 8 bajt (15-16 cyfr) 
typedef unsigned int UINT;		// od tego momentu typ unsigned int posiada takソe dodatkowケ nazw・- UINT.
(typ) (wyraソenie)			// typ - typ danych ; wyraソenie - zmienna przekonwertowywana
static_cast<typ>(wyraソenie) 		// rnoznaczne z powyソszym poleceniem
pow(base, exponent);			// base - podstawa pot麋i ; exponent - wykウadnik pot麋i				// 
sqrt(64);				// wynikiem b鹽zie pierwiastek z 64 czyli 8
pow(x, 1 / a);				// pierwiastek "a" stopnia z "x".













Zgłoś jeśli naruszono regulamin