22.05.docx

(17 KB) Pobierz

22.05.12              PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE

·         Dokładne określenie treści programu zadań i układu w jakim będą realizowane podczas zajęc

·         Realizacja zadań zarówno kształtujących, poznawczych jak i w połaczeniu z pozostałymi kierunkami edukacji

·         Pomyślana celowość zastosowana poszczególnych zabaw, gier, ćwiczeń

·         Dokonanie analizy zajęc i ćwiczeń

·         Odpowiedni dobór ćwiczeń

o        Zachowanie proporcji ćwiczeń znanych i nieznanych

o        Kolejność (proste , złożone, łatwe, trudne)

o        Intensywność ćwiczeń (czas trwania, liczba powtórzeń)

·         Wybór określonego postępowania matodycznego czyli:

o        Metod

o        Środków

o        Form organizacyjnych

o        Sposoby wyzwalania aktywności percepcyjno- innowacyjnej uczniów

o        Ustalenie sposoby kontaktu miedzy nauczycielem a uczniem

Układ świadomych czynności ucznia i nauczyciela

Nauczyciel

Uczen

-przygotowawcze

Pomoc w przygotowaniu i realizacji zadań

Motywujące

Pozytywne nastawienie do optymalnego wykonania ćwiczenia

Informujące

Odbior i przetworzenie informacji w zaleznosci od preperowanego kanały sensorycznego

Naprowadzające

Współdziałanie z nauczycielem i grupa uczniów

Kontrolne

Samokontrola i samoocena

Korekcyjne

Autokreacja

Zabezpieczające

Antycypacja i samoochrona

 

PRZYGOTOWANIE OGRANIZACYJNE:

·         Określenie i przygotowanie miejsca ćwiczenia pod względem bezpieczeństwa

·         Przygotowanie odpowiedniej luczby i sprawdzenie sprzętu i przyborów od strony technicznej

·         Bezpieczne ustawienie sprzętu dostępnego w momencie potrzeby

·         Rozmieszczenie przyborow zgodnie z przewidywanym sposobem rozdania ich uczniom

·         Określenie sposobow pobierania i zmiany przyborów

·         Przewidzenie sposobow rozstawienia sprzętu do cwiczen i odnoszenia ich po zakończeniu

·         Ustalić sposób manewrowania grupa tak aby maksymalnie wykozystac kazde ustawienie

·         Sprawny instruktaż (przekaz i objaśnienie)

·         Ustalić sposób podziału na zespoły, grupy, funcje i role

·         Sposób właczenia uczniów do pomocy w organizacji lekcji

 

BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA ZAJĘĆ

Przyczyny wypadków:

·         Zła ogranizacja zajęc

·         Brak nadzoru

·         Wadliwe metody pracy

·         Niezdyscyplinowanie uczniów

CZYNNIKI ZE STRONY NAUCZYCIELA:

·         Niedostateczne przygotowanie ćwiczen do stawianych wymagan

·         Nieprzestrzeganie zasady stopniowania trudności

·         Dopuszcznie do gry brutalnej

·         Nieprzestrzeganie zasady higieny

·         Niedostateczna znajomość stanu zdrowia ćw. Np. niewydolność krążenia, wady budowy ciała

CZYNNIKI ZE STRONY UCZNIA:

·         Brak dyscypliny przy wykonywaniu ćwiczeń

·         Brak wymaganego ubioru

·         Strach i uprzedzenia do ćwiczeń

·         Niehigieniczny tryb życia

·         Brak znajomości zasad samoochrony i samokontroli

CZYNNIKI ZE STRONY WARUNKÓW BAZOWYCH SZKOŁY:

·         Zły stan boisk i urzadzen

·         Niesprawny sprzet

·         Zły stan osłon do grzejników, świateł, okien

WSKAŹNIKI DLA NAUCZYCIELA ODNOSNIE ZASAD HIGIENY ZAJĘC RUCHOWYCH:

·         Dązyc do tego, by dzieci jak najwięcej czasu spedzaly na powietrzu( bez względu na porę roku) zimą do -10*C lub niższej (chłopcy i dziewczynki ubrani w dresy), w lecie ćwiczenia dzieci w strojach gimnastycznych

·         Dbac o prawidłową postawe dzieci zwracając uwagę na nia w ciągu całego dnia pobytu dziecka w szkole

·         Stosować różnorodne rodzaje cwiczen ruchowych (zabawy, gry ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne)

·         Wietrzyć pomieszczenia

·         Dbac o czystość podłóg, sprzętów i przyborów

·         Bezwzględnie wymagać higieny osobistej- czyste kostiumy i obuwie.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin