KALINOWSKA 30.docx

(15 KB) Pobierz

KALINOWSKA 30.10.2012

ROLA NAUCZYCIELA W PORCESIE

1)projekt badawczy

2)Projekt działania lokalnego

Ad1) eseje, rysunki, albumy, gry, jest związany z procesami środowiska

Wybór tematu projektu

Na ogół ogranicza się do wskazania uczniom zakresu zagadnień, spośród których uczniowie wybierają szczegółowy temat, precyzując go w miare dokładnie

Przygotowanie kontraktu

Jest to zadanie realizowane wyłącznie przez nauczyciela

Zbieranie i opracowanie materiałów, wykonanie  projektu

Może służyć  uczniom jako konsultant, częściej odpowiadając na ewentualne pytania i prośby niż z własnej inicjatywy ingerujący w ich pracę

Prezentuje

Podanie czasu i formy  prezentacji oraz szczegółów  związanych z możliwym przearanżowaniem klasy na ten czas, dostępnością środków analizowanych

Ocena

Od decyzji nauczyciela zależy czy zarezerwuje on ocene do własnych kompetencji czy też właczy do tej czynności uczniów

 

RODZAJE PROJEKTÓW

·         Projekty badawcze

·         Projekty działania lokalnego

·         Projekty indywidaulne

·         Projekty grupowe

Ad a)

·         Zbieranie przez uczniów informacji dotyczących  określonego zagadnienia

·         Systematyzowanie tych informacji

·         Opracowywanie danych

·         Wysuniecie wniosków

·         Prezentacja efektów

Ad b)

·         Rozpoznanie przez uczniów potrzeb środowiska lokalnego w danej dziedzinie

·         Opracowywanie projektu

·         Realizacja działań w terenie i prezentacja efektów (zmian) społeczności lokalnej.

 

 

Jakie zagrożenia mogą wystąpić i jak im sprostać?

·         Słomiany zapał uczniów

·         Nieotrzymanie zaplanowanych środków finansowych

·         Przypadki losowe

·         Konflikty grupowe nieumiejetnośc pracy w grupie

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin