fryzjerstwo-plan-wynikowy.pdf
(
193 KB
)
Pobierz
plan wynik poradnik metodyczny dla naucz FRYZJERSTWO.indd
Beata Wach-Mińkowska
FRYZJERSTWO
wraz z poradami kosmetycznymi
Plan wynikowy
1
2
Propozycja nauczycielskiego planu wynikowego do przedmiotu
technologia fryzjerstwa
na podstawie programu nauczania
514[01] /ZSZ/ MENIS/2004.06.03
Nr
lek-
cji
Wymagania
Temat lekcji
Podstawowe
Ponadpodstawowe
Uczeń potrafi
Podstawowe pojęcia technologiczne
– 1 h
1
Lekcja organizacyjna.
Omówienie programu na-
uczania, podręczników i za-
sad oceniania. Podstawowe
pojęcia technologiczne.
– defi niować pojęcia:
• „technologia”,
• „technika”,
• „metoda”,
• „czynność”,
• „zabieg”,
• „stanowisko”,
• „materiał”,
– rozróżniać pojęcia,
– wyjaśnić na przykładach
pojęcia „technika” i „metoda”,
– wymienić materiały, na
przykład materiały potrzebne
do mycia włosów,
Stanowisko pracy
– 5 h
1.
Stanowisko pracy fryzjera
– wymienić elementy
wyposażenia salonu
fryzjerskiego,
– nazywać składowe
stanowiska pracy,
– rozpoznawać elementy
wyposażenia,
– rozróżniać elementy
wyposażenia stanowiska pracy,
– rozpoznawać przydatność
elementów wyposażenia
stanowiska pracy,
– charakteryzować elementy
wyposażenia stanowiska pracy
z uwzględnieniem budowy
i właściwości,
– rozróżniać elementy
wyposażenia stanowiska pracy,
2.
Postawa fryzjera podczas
pracy w salonie
– wymienić zagrożenia
wynikające
z niezachowywania,
prawidłowej postawy ciała
podczas pracy w salonie,
– wymienić zasady
zachowania prawidłowej
postawy podczas pracy
w salonie,
– rozpoznawać, które z
zagrożeń są skutkiem
nieprawidłowej postawy
podczas pracy w salonie,
– określić nieprawidłowe
postawy podczas pracy
w salonie,
– dobierać do rodzaju pracy
prawidłowe postawy podczas
pracy w salonie,
– dobierać taki sposób pracy
w salonie, aby zapobiec
dolegliwościom kręgosłupa
i kończyn,
3
3.
Narzędzia fryzjerskie: ro-
dzaje i zastosowanie (kart-
kówka)
– defi niować pojęcia:
– „narzędzie”,
– „przybór”,
– wymieniać narzędzia
fryzjerskie,
– rozpoznawać zastosowanie
narzędzi fryzjerskich,
– wymieniać przybory
fryzjerskie,
– wymienić narzędzia
fryzjerskie,
– rozpoznawać zastosowanie
narzędzi fryzjerskich,
– identyfi kować zastosowanie
narzędzi tnących,
– wymienić przybory
fryzjerskie,
– określić rodzaj narzędzia
fryzjerskiego na podstawie
opisu, rysunku lub fotografi i,
– charakteryzować zastosowanie
narzędzi fryzjerskich,
– dobierać narzędzia fryzjerskie
do zabiegu,
– rozpoznawać zastosowanie
przyborów fryzjerskich na
podstawie opisu, rysunku lub
fotografi i,
– dobierać przybory fryzjerskie
odpowiednio do zabiegu,
– określać sposoby dezynfekcji
oraz sterylizacji narzędzi
i przyborów fryzjerskich,
– dobierać sposoby dezynfekcji
i sterylizacji zależnie od
rodzaju narzędzi i przyborów
fryzjerskich,
4.
Grzebienie i ich zastosowa-
nie w salonie fryzjerskim
– wymienić grzebienie
fryzjerskie,
– rozpoznawać grzebienie
profesjonalne na podstawie
opisu, rysunku lub fotografi i,
– rozróżniać grzebienie
ze względu na kształt
i przeznaczenie,
– dobierać grzebienie
odpowiednio do ich
zastosowania,
– dobierać grzebienie
odpowiednio do rodzaju
zabiegu,
– określić materiały, z jakich
(z których) są wykonane
grzebienie,
– dobierać grzebienie do
zabiegu (zgodnie z ich
przeznaczeniem),
– określić zasady dezynfekcji
i sterylizacji grzebieni,
– dobierać sposoby dezynfekcji
i sterylizacji do rodzaju
grzebieni,
5.
Aparaty stosowane we fry-
zjerstwie
– wymienić aparaty
fryzjerskie,
– defi niować pojęcie „aparat
fryzjerski”,
– charakteryzować
zastosowanie aparatów
fryzjerskich,
– wskazać zastosowanie
aparatów termicznych,
– porównywać budowę
i zastosowanie aparatów
fryzjerskich,
– dobierać aparaty fryzjerskie
pod względem możliwości
uzyskania oczekiwanego
efektu,
– określić zasady używania
aparatów fryzjerskich,
– rozróżniać zasady dezynfekcji
i konserwacji aparatów
fryzjerskich,
4
Pielęgnacją włosów
– 15 h
1.
Budowa włosów i skóry
głowy
– wymienić poszczególne części
włosów i skóry głowy,
– rozpoznawać warstwy skóry
na podstawie opisu, rysunku
lub fotografi i,
– wskazywać na schemacie czę-
ści włosa na podstawie opisu,
rysunku lub fotografi i,
– identyfi kować części włosa na
podstawie opisu, rysunku lub
fotografi i,
– charakteryzować części
włosów i skóry głowy,
– rozpoznawać nieprawidłowości
owłosionej skóry głowy,
2.
Charakterystyka włosów
normalnych i włosów z ten-
dencją do przetłuszczania
się
– wymienić cechy
charakterystyczne skóry
i włosów normalnych,
– wymienić cechy
charakterystyczne skóry
tłustej,
– określić mechanizm
przetłuszczania się włosów,
– rozpoznawać włosy normalne
na podstawie fotografi i (zdjęć)
lub podanych przykładów,
– rozpoznawać włosy z tendencja
do przetłuszczania się na
podstawie fotografi i lub
przykładów,
3.
Charakterystyka włosów
suchych i po zabiegach che-
micznych (kartkówka)
– wymienić cechy
charakterystyczne skóry
i włosów suchych,
– wymienić cechy włosów po
zabiegach chemicznych,
– rozpoznawać włosy suche na
podstawie opisu, rysunku lub
fotografi i,
– określić uszkodzenia włosów
spowodowane nieprawidłowo
wykonanymi zabiegami
chemicznymi,
– rozpoznawać uszkodzenia
włosów spowodowane
nieprawidłowo wykonanymi
zabiegami chemicznymi na
podstawie opisu, rysunku lub
fotografi i,
– rozpoznawać po
uszkodzeniu włosów rodzaj
nieprawidłowości zabiegu
chemicznego,
5
Plik z chomika:
sigon
Inne pliki z tego folderu:
egzamin tuf 5.pdf
(2428 KB)
egzamin tuf 3.pdf
(2413 KB)
egzamin tuf 1.pdf
(2925 KB)
egzamin tuf 6 rozwiązanie.pdf
(2428 KB)
egzamin tuf 6.pdf
(1057 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dach
DIY - Woodworking Plans
DLA D O M U - remont
Dokumenty
Dokumenty - meblarstwo
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin