PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - wychowawczy na KWIECIEń.doc

(76 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

W GRUPIE 3 – 4 – 5 LATKÓW

 

KWIECIEŃ – TYDZIEŃ PIERWSZY

 

TEMAT TYGODNIA: WIOSNA NA WSI. 

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr XIV.

Zabawa muzyczno - ruchowa Roboty.

Zabawa ruchowo - naśladowcza Mój piesek.

Zabawa orientacyjno – porządkowa Kogut i kury.

 

 

 

Aktywność i działalność dziecka

Cele

operacyjne

5 - latki

3 – 4 latki

 

▪ Słuchanie opowiadania A. Usakiewicz  O kurczaku, który był wyjątkowo puchaty

 

Moje kurczątko – orgiami płaskie z koła

 

 

▪ Słuchanie opowiadania A. Sójki Kogut i kukuryku

 

 

 

 

 

Ćwiczenia ortofoniczne połączone z zagadkami

 

 

▪ Zabawa przy piosence Opera w kurniku

 

 

▪ Ćwiczenia klasyfikacyjne Zwierzęta i ich dzieci

 

▪ Wiosenne zabawy według programu Poranny krąg

 

 

Akompaniament na bębenku do piosenki Wiosna

 

▪ Słuchanie opowiadania T. Stempkowicza Przyjaciele

 

 

 

 

▪ Słuchanie piosenki Piesek mój i ja

 

- wypowiada się na temat opowiadania

- wie, gdzie mieszkają kurczęta

 

- układa sylwetkę kurczaka z kół i  nakleja na płaszczyznę kartki

 

- poznaje zwyczaje życia zwierząt na wiejskim podwórku

- rozpoznaje i nazywa miejsca, gdzie mieszkają: świnie, kury, krowy

 

- naśladuje odgłosy wybranych zwierząt hodowanych na wsi

 

- śpiewa na zgłoskach melodię piosenki, zespołowo i indywidualnie

 

- klasyfikuje sylwety zwierząt według gatunków

 

- wymienia atrybuty wiosny (kolor, smak, zapach, żywioł)

 

-wystukuje rytm piosenki na bębenku

 

 

- ma świadomość znaczenia przyjaźni w życiu człowieka

- wymienia przyjacielskie gesty i formy zachowania

 

- śpiewa wyraźnie i melodyjnie poznaną piosenkę

 

 

- wie, o jakim puchatym zwierzątku była mowa w opowiadaniu

 

 

- nadaje imię swojemu kurczakowi

 

 

- opowiada, co wydarzyło się na wiejskim podwórku

 

 

 

 

 

- dobiera odpowiednie obrazki do rozwiązania zagadki

 

- naśladuje odgłosy zwierząt występujących w piosence

 

 

- sprawnie porusza się w takt muzyki

 

- wybiera obrazki związane z wiosną

 

 

 

 

 

 

- wie, jak zachowuje się prawdziwy przyjaciel

 

 

 

 

- zachowuje ciszę podczas nauki piosenki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KWIECIEŃ – TYDZIEŃ DRUGI

 

TEMAT TYGODNIA – JESTEŚMY POLAKAMI

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr XV.

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Bazyliszek jest, Bazyliszka nie ma.

Zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni Kciuciubabka.

Zabawa koordynacyjno - ruchowa Pieski.

 

 

 

Aktywność i działalność dziecka

Cele

operacyjne

5 - latki

3 – 4 latki

 

Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego Co to jest Polska?

 

▪ Flaga Polski – ćwiczenia plastyczne

 

▪ Słuchanie wiersza T. Kubiaka Wiślana Syrenka

 

▪ Ćwiczenia plastyczne – naklejanie gotowych (wyciętych przez nauczycielkę) elementów Syrenki na karton

 

▪ Słuchanie legendy Legenda o Bazyliszku

 

 

 

 

▪ Układamy Bazyliszka układanka

 

▪ Teatrzyk cieni na podstawie opowiadania S. Szuchowej Baśń o smoku i Krakusie

 

Zabawa plastyczna twórcza Jaskinia smoka wawelskiego

 

 

Segregowanie widokówek do pętli według tego co przedstawiają

 

▪ Wykonanie obrazka z widokówki

 

- nazywa ludzi mieszkających w Polsce

- rozpoznaje naszą flagę

 

- stosuje w pracy różne techniki plastyczne

 

- uważnie słucha wiersza

- nazywa stolicę Polski

 

- starannie wykonuje postać Syrenki, naklejając gotowe elementy na kartkę według wzoru

 

 

- poznaje legendę związaną z naszym krajem

- wymienia skutki niesłuchania dorosłych przez dzieci

 

- stara się samodzielnie ułożyć puzzle

 

- poznaje baśń o smoku wawelskim

- wypowiada się na temat baśni

 

- wykleja rysunek jaskini smoka wybranymi materiałami plastycznymi o zróżnicowanej fakturze

 

- segreguje widokówki według tego, co przedstawiają

 

- ozdabia ramkę gotowymi elementami

 

- zapamiętuje nazwę naszego kraju

 

 

- zna barwy flagi narodowej

 

 

- omawia wygląd warszawskiej Syrenki

 

- starannie koloruje postać Syrenki

 

 

 

 

- opowiada o zachowaniu się dzieci występujących w legendzie

 

 

 

- nie przeszkadza kolegom w układaniu puzzli

 

- wie, kto zabił smoka i gdzie mieszka smok wawelski

 

 

- pracuje w zgodzie z innymi dziećmi

 

 

 

- opowiada, co widzi na widokówkach

 

 

- ozdabia kolorowymi papierami ramkę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KWIECIEŃ – TYDZIEŃ TRZECI

 

TEMAT TYGODNIA – BAŚNIE Z RÓŻNYCH KRAJÓW EUROPY

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr XVI.

Zabawa ruchowa przy piosence Gdy muzyka gra.

Zabawa ruchowo - naśladowcza Jestem Jan.

Zabawy orientacyjno – porządkowa: Kwiatki na rabatki.

 

Aktywność i działalność dziecka

Cele

operacyjne

5 - latki

3 – 4 latki

 

Opowiadanie G. Szadkowskiej Podróże wróbelka Feliksa

 

 

 

 

▪ Byczek – malowanie plasteliną rysunku byka

 

▪ Opowiadanie M. Różyckiej O żółtym tulipanie

 

 

Sadzenie cebulek tulipanów do pojemników po jogurtach

 

▪ Słuchanie węgierskiej baśni G. Illyèsa Próżny król

 

 

Degustacja ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin