Potęga jednego e-maila - Sebastian Schabowski.pdf

(1366 KB) Pobierz
118365843 UNPDF
118365843.001.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 04.04.2006
Tytuł: Potęga jednego e-maila
Autor: Sebastian Schabowski
Wydanie I
ISBN: 83-7494-072-7
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW: www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
118365843.002.png
 
Dedykuję Rodzicom
SPIS TREŚCI
WSTĘP ........................................................................................................5
CZEGO MOŻNA DOKONAĆ WYSYŁAJĄC E-MAILA? ..................................6
SPECYFIKA LISTU ELEKTRONICZNEGO ..................................................8
Odbiorca znajdzie dla Ciebie czas ...........................................................10
Wielka szansa autoprezentacyjna ...........................................................10
Tak niewiele, a tak wiele .........................................................................14
PISZEMY E-MAILA ....................................................................................16
Z jakiego adresu wysłać? ........................................................................18
Na jaki adres? .........................................................................................19
Temat - jak uniknąć zaklasyfikowania listu
do SPAMu i wywrzeć dobre wrażenie ....................................................21
Treść ........................................................................................................24
Rozpoczynanie listu ...........................................................................24
Jak dobrać treść do odbiorcy? ............................................................25
Dowiedz się więcej o odbiorcy - Google.com .....................................27
Emotikony i skróty - używać czy nie używać? - oto jest pytanie .......29
Dobór języka .......................................................................................32
Długość listu, układ tekstu, załączniki ...............................................34
Analiza od strony odbiorcy ................................................................37
Nie bądź ponurakiem, czyli o potędze humoru .................................39
Unikanie sabotowania własnych wypowiedzi .....................................41
Słowa zwiększające skuteczność komunikacji ...................................43
Stawianie pytań ..................................................................................50
Cytowanie cudzych wypowiedzi i opowiadanie historii .....................51
Podawanie powodów i motywów swoich działań ...............................53
Istota e-mailowego wywierania wpływu ............................................55
Istota e-mailowego wywierania wrażenia ...........................................61
Zakończenie listu ...............................................................................67
Przeczytaj zanim wyślesz! ..................................................................68
INNE WAŻNE ASPEKTY ELEKTRONICZNEJ KORESPONDENCJI ............70
Błyskawiczne udzielanie odpowiedzi - powiadomienie SMSem i WAP 70
Ponawianie e-maili .................................................................................72
Symulacja odpowiedzi ............................................................................74
Wersja optymistyczna .........................................................................74
Wersja średnia ....................................................................................75
Wersja pesymistyczna .........................................................................76
Odpowiadanie i cytowanie ......................................................................77
Przesyłanie dalej ....................................................................................80
Segregowanie poczty ...............................................................................82
STARANIE SIĘ O PRACĘ, WSPÓŁPRACĘ .................................................84
E-MAILE Z POMYSŁAMI, PROPOZYCJAMI, UWAGAMI, OPINIAMI ........88
BIBLIOGRAFIA .........................................................................................90
118365843.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin