Początek formularza
W og--rdku Mi--ała rosną ró---ne rośliny. Są k--ewy owocowe – maliny i po----eczki. Za nimi znajdują się po dwie g---ądki kalafior --w, por-- w i seler --w. Nieco dalej Mi --ał zasiał --odkiewkę i sałatę oraz mar—ewkę i pietr --szkę. Natomiast p--y płocie zasiał fasolę, pomidory i słoneczniki. Chłopiec zawsze sieje du ---o wa --yw, gdyż często dodaje je do swoi -- potraw
Rano babcia --ania i dziadzi--ś Staś postanowili zrobić wn--czkom niespodziankę. Babcia upiekła tort z o--echami, a dziadzi--ś k--pił bilet do wesołego miasteczka. Wieczorem gościli u siebie wnuczk--w. Dzieciom smakował tort i podobała się jazda na kar--zeli.
Na naszym placu zabaw są dwie r--de wiewi--rki. Jedna szybko skacze z gałązki na gałązkę. Ciągle coś znosi do swojej dzi--pli. A to o--eszka laskowego przyniesie, a to g--ybki nało--y na patyki --s--szy je na słońcu. Natomiastdr--ga wiewi--rka wcią-- gdzieśk—rs--je i wywija r--dą kitką. Dzieci l--bią pat--eć jak się --wija i zajada sw--j p--ysmak. Nigdy jej nie gonią i nie straszą. Podziwiają jejf--terko i zręczność.
Dół formularza
Rano babcia ania i dziadziś Staś postanowili zrobić wnczkom niespodziankę. Babcia upiekła tortz oechami, a dziadziś kpił bilet do wesołego miasteczka. Wieczorem gościli u siebie wnuczkw. Dzieciom smakował tort i podobała się jazda nakarzeliRano babcia ania i dziadziś Staś postanowili zrobić wnczkom niespodziankę. Babcia upiekła tortz oechami, a dziadziś kpił bilet do wesołego miasteczka. Wieczorem gościli u siebie wnuczkw. Dzieciom smakował tort i podobała się jazda nakarzeliDół formularza
Ju-- jest jesień. Z --ew liściastych spadają r----nokolorowe liście. Z nich wiatr two--y ----łto - czerwony dywan, po kt--rym spacer--ją l--dzie w parku. Pod kasztanowcami le--ątak--e brązowe kasztany. Nieco dalej widać czerwone k--leczki na sześciuja--ębinach i mal--tkie --ołędzie na dw--ch dębach. W parku jest teraz pięknie, a jesień niczym malarka mal--je dla nas kolorowy pejza--.
Nasza pani bibliotekarka zna tyle ksią--ek! --yba ju-- wszystkiep--eczytała! Ciągle coś ustawia na p--łce z nowościami. My jednak najwięcej wypo--yczamy lekt-r. Pierwszaki najczęściej czytają "Plast--siowy pamiętnik" i ksią--kę "Puc, B--rsztyn i goście". Natomiast dziewczęta i chłopcy z klasy dr—giej wypo--yczają "Szewczyka Dratewkę", legendy o wawelskim smoku i r---ne bajki, baśnie i wiersze. Za to trzecioklasiści ustawiają się w kolejkę po "Dzieci z Bullerbyn " i po "Kajtkowe przygody". eczpospolita Polska le--yw centr---- E--ropy. Ma siedmiu sąsiad--w. Od p--łnocy graniczy z Rosją, od poł--dnia: z Czechami i ze Słowacją, od wschodu: z Litwą, Białor--sią i Ukrainą, a od zachodu: z Niemcami. Godłem --eczypospolitej Polskiej jest wizer--nek białego orła w koronie w czerwonym polu. Barwami naszego kraju są kolory: biały i czerwony. Flaga Polski jest biało - czerwona. --ymnem naszej Ojczyzny jest "Maz--rek Dąbrowskiego". Stolicą Polski jest Warszawa. Najdł--ższe --eki to Wisła i Odra
Jest piękna, słoneczna pogoda. Na niebie jest kilka białych, du--ych -mur. Tylko czasem wiatr w naszą stronę lekko dmu--a. - Jednak my takiego wiet--yku się nie boimy. --ętnie wychodzimy na boisko. Wszyscy ćwiczymy i gramy w piłkę albo skaczemy na skakankach. Nie raz bawimy się w "Pająka i mu--y", w "Kolory" oraz w "Past--szka i gąski". Bardzo lubimy Ru-- na świe--ympowiet--u i dlatego, gdy jest ciepło, to często przebywamy na boisku.
Wkr--tce pojedziemy na wycieczkę. Weźmiemy samoch--d i udamy się do Słupi Nadb—e--nej. Tata będzie łowił ryby w Wiśle, a my p--jdziemy do lasu na:k--rki i borowiki. Odetchniemy świe--ym powiet--em. Jak będziemy cierpliwi, to mo--e zobaczymy sarenkę lub małego zajączka. Posłuchamy równie-- śpiewu ptak--w. P--źniej udamy się do Tarłowa, gdzie zobaczymy piękny zabytkowy kości--ł. Potem posiedzimy w parku, zjemy lody i zaplanujemy dalszy etap naszej wycieczki
Wkrótce będą wakacje. Ró--a, Je--y i Grzego-- planują, gdzie spędzą wolny czas od nauki. Ró--a i Jurek chcieli jechać nad Mo--e Bałtyckie, a G-eś pragnął wędrować po g--rskich szlakach. Nagle do pokoju weszła mama. Powiedziała im, --e w tym roku będą zwiedzaćnajęli--szą okolicę, a za rok pojadą dalej.
G--eś i K--yś bardzo l--bią piesze wędr--wki. Często --odzą z rodzicami do lasu i podczas spaceru bawią się biegając między ogromnymid--ewami. G--eś --ętnie ogląda białe b--ozy rosnące nieopodal gęstychk--ewów. Są one wysokie i mają piękne zielone listki. Na ostatnim space--eK--ysio uczył się zbierania g--ybów. Przed wyjściem do lasu oglądał z tatą atlas g--ybowy. P--źniej udało mu się znaleźć pięknego prawdziwka. --łopcy potrafią ju-- rozpoznaćr----ne d--ewa. Tu rosną b--ozy, tam niedaleko ogromne dęby i iglaste jodły. Wiedzą r—wnie-- jak wyglądame-- i gdzie mo--na znaleźć dzi--plęwiewi--rki. W lesie mieszkają piękne ptaki i interesujące zwie--ęta. Czasami mo--na usłyszeć dzięcioła ST--kającego dziobem w pień d--ewa lub zobaczyćp--ebiegającą sarenkę. OstatnioG--eś widział stado dzikówp--echodzących przez ście--kę. Były one daleko, dlatego nie m--gł im się dokładnie p—yj--eć. To już koniec wędr--wki. --łopcy z rodzicami planują kolejną wyprawę.Ju—wkr--tce wybiorą się na kolejny spacer do lasu.
W środku parku r--sł ogromny kasztanowiec. Był wysoki, miał gr---by pień i rozło--yste konary. Jesieniąp—y--odziło tu wiele starszy i młodszy—os--b. Jednak najczęściej w jego pobli--u mo--na było spotkać dzieci, kt--re l--biły pat--eć na spadające z d--ewa brązowe k--lki. Wtedy tak---e zbierały kasztany do swoich reklam--wek i do plecak--w. --ciały z nich w domu zrobić kasztanowe l--dziki. Dzieci czasem zbierałyr--wnie-- ----łte liście, kt--rep--źniej mogły zas--szyći wyko--ystać je podczas wykonywaniar----nych prac plastycznych.
G—ego-- --ętnie p—yje—d--a dow--ja Bła--eja. Wtedy razem idą do pasieki. W--j Bła--ej opowiada mu o -yciu pszcz--ł i pokazuje mu plastry miodu. Za ka--dym razem w--j przypomina --łopcu, --e pszczoły to po--yteczne owady, poniewa-- zapylają kwiatyi prod--k--ją mi--d.Obaj m--szą w--wczas uwa--ać nab--ęczące pszczoły, kt--re mogą ichu--ądlić. W--j Bła--ej --artuje sobie, --e pszczoły, to jego przyjęci--łki, kt--re go nigdy nie op--szczą, gdy-- ju-- razem się z--yli. Natomiast –ona w--jka m--wi, --e jej mą-- jest pracowity jak pszcz--łka.
Wczoraj byliśmy na wycieczce w księgarni. Poznaliśmy pracęksięga--a. Pan Ambro--y opowiadał nam o swojej pracy i pokazał namposzczeg--lne działy tematyczne. Nas jednak najbardziej interesowałyksią--ki przygodowe i podr----nicze. Mogliśmy pooglądać il--stracje. Natomiast pan Ambro--...
kinga2005