a25.docx

(15 KB) Pobierz

…......................................

      (pieczątka szkoły)

 

 

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka –

 

Rok szkolny – 2010/2011

 

Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
 

 

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.       Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

 

1.      Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :

a)     mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach,
jest lubiane przez inne dzieci.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

 

2.      Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:

a)     mocne strony dziecka –Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy
na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane. Czasami popełnia błędy przy odwzorowywaniu liter i cyfr. Czyta krótkie zdania. Zna teksty piosenek na pamięć. Ma bogatą wiedzę ogólną, którą często dzieli się na forum klasy.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

 

3.      Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:

a)     mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, szybkie, skoordynowane. Uwielbia zabawy ruchowe i gry zespołowe. Bardzo dobrze łapie i rzuca piłką. Rysowane szlaczki oraz figury geometryczne stara się odwzorowywać dokładnie i starannie.

b)     zauważone trudności – Rysunki są ubogie w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków wychodzi za linie. Nie zawsze pamięta o prawidłowym chwycie ołówka.

c)      podjęte lub potrzebne działania  wspierające potrzeby dziecka –. Zwracano uwagę na dokładność i staranność wykonywania prac oraz prawidłowy chwyt.

d)     wskazówki dla rodziców –Zwracać uwagę na prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego.

 

4.      Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

a)   mocne strony dziecka – Potrafi zorganizować sobie czas wolny w szkole. Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu. Zwykle bez upomnień osoby dorosłej odkłada zabawki na swoje miejsce i uczestniczy w pracach porządkowych. Dziecko jest bardzo samodzielne. Sprawnie i bez pomocy osoby dorosłej ubiera się i rozbiera, korzysta z toalety, spożywa posiłki.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

  

II.  Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

a)   opis – Lubi budować z klocków różne konstrukcje. Rozwinięta umiejętność logicznego myślenia. Doskonale zna bohaterów najnowszych kreskówek dla dzieci (Gormity, Bakugany itp.). Interesuje się piłką nożną.

b)  podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Zachęcano dziecko do rozwijania zainteresowań w czasie dowolnych zajęć i zabaw. Reprezentował klasę w dzielnicowych zawodach „Turniej Sześciolatka”.

c)   wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania piłkarskie dziecka.

 

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

Chłopiec spokojny, cichy. Pracuje w szybkim tempie, ale prace zawsze są staranne, dokładne. Lubi wyzwania. Duża poprawa samoobsługi, umiejętności społecznych w stosunku do miesiąca października.

 

 

 

 

 

 

….......................................                                                    ……………………………………

    ( data i podpis nauczyciela )                                                      ( pieczęć i podpis dyrektora )

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin