Andrew Bradbury nlp. wpływ na siebie i innych scan.pdf

(5104 KB) Pobierz
891093000.002.png
4
NLP. W PŁYW NA SIEBIE I INNYCH
Jak wygl,da, brzmi i jaki jest w dotyku sukces?..........................37
D,sa9 si, czy si nie d,sa9 — oto jest pytanie............................38
Przejmowanie kontroli..................................................................39
6. Budowanie relacji 41
Niezbdna wi?................................................................................41
Nie jestem numerem…...................................................................41
Jestem wolnym człowiekiem!........................................................42
Zawrócenie fali................................................................................43
Czas i miejsce...................................................................................44
7. Porozmawiajmy j-zykiem ciała 47
Pod,-aj za prowadz,cym...............................................................47
Ton i tempo.....................................................................................48
Znajome tempo...............................................................................48
Jest co1 w twoim sposobie poruszania si....................................49
Prosz patrze9 na moje dłonie......................................................50
8. Id1 za prowadzcym 53
Tdy droga........................................................................................53
Prowadzenie do zwycistwa...........................................................54
Krzyczysz na mnie? ........................................................................54
9. Zmiana etykiety 57
U-yj kotwicy!...................................................................................57
Im wy-ej, tym mniej.......................................................................57
Ró-a pod innym imieniem...........................................................58
Niezamierzona hipnoza................................................................59
Nie my1l o niebieskim słoniu.......................................................60
10. Jeli ujmujesz to w ten sposób 61
Liczy si sposób, w jaki to mówisz.................................................61
Co inni usłysz, w twoich słowach? ..............................................62
Na osłod..........................................................................................63
Z drugiej strony…..........................................................................64
Problemem jest stan umysłu......................................................... 65
11. Chłodna kalkulacja czy przeczucie? 67
Sznurki do poci,gania...................................................................67
Percepcja, my1li i emocje...............................................................67
Tylko my1l to sprawia....................................................................68
S PIS TRECI
5
12. Przekazywanie informacji ma sens 71
Istota rzeczy i widok z lotu ptaka..................................................71
Id,c w gór schodami w dół..........................................................72
Plus minus dwa...............................................................................73
Wybór wła1ciwego poziomu.........................................................73
Dlaczego mened-erowie 1redniego szczebla s, wa-ni?..............75
13. Unikanie oporu 77
Pozwól, -e opowiem ci pewn, histori........................................77
Sedno sprawy...................................................................................78
Wojna to piekło ..............................................................................78
14. Kierowanie własnym działaniem 81
Czy masz na my1li to, co mówisz?.................................................81
Warto1ci i przekonania..................................................................82
Suma cz1ci......................................................................................83
Rozmowa z cz1ciami....................................................................83
Zarz,dzanie metod, „Je1li musisz wiedzie9”.............................84
15. U9ywanie preferowanych systemów reprezentacji 87
Medium jest komunikatem...........................................................87
Osoby o wzrokowym systemie reprezentacji..............................88
Osoby o słuchowym systemie reprezentacji...............................90
Osoby o kinestetycznym systemie reprezentacji........................93
Wszyscy si zmieniamy!.................................................................95
16. Prezentacje 97
Do kogo mówisz?............................................................................97
17. Dyscyplina 101
X, Y i NLP........................................................................................101
Problemy i cele.............................................................................. 102
Szukanie problemów.................................................................... 102
Cele, które pomagaj, osi,gn,9 rezultat......................................103
Ukryte polecenia............................................................................105
Lk przed spadaniem ....................................................................105
18. Oceny 107
Jaki to ma cel?................................................................................ 107
Percepcja i oczekiwania................................................................ 107
Do przodu i w gór....................................................................... 108
6
NLP. W PŁYW NA SIEBIE I INNYCH
19. Motywacja 111
Tam, gdzie jest sposób...................................................................111
Łagodna perswazja.........................................................................117
Operatory modalne.......................................................................117
Firmowe metaprogramy...............................................................118
20. Negocjacje 119
Dokładnie po1rodku.....................................................................119
Przygotowania............................................................................... 120
W cudzej skórze ............................................................................ 120
Idealne dopasowanie celów......................................................... 120
Spójno19 i inne sposoby na przedstawienie argumentów........121
Metafory......................................................................................... 122
Wyja1nianie przez wyszczególnianie......................................... 122
21. Sprzeda9 127
Liczy si sposób, w jaki to robisz................................................ 127
Powiedzie9, czy nie powiedzie9................................................... 128
Cechy i korzy1ci............................................................................ 128
Klienci o dominuj,cym wzrokowym systemie reprezentacji....129
Klienci o dominuj,cym słuchowym systemie reprezentacji...130
Klienci o dominuj,cym kinestetycznym
systemie reprezentacji.....................................................................130
Sprzedawanie grupom ..................................................................131
22. Spotkania 133
Po co tu jeste1my?..........................................................................133
Kwestionuj, by pod,-a9 za tematem...........................................135
23. Uczciwo& 137
Uczciwo19 to w dalszym ci,gu najlepsza strategia....................137
Szok kulturowy..............................................................................137
Kto musi wiedzie9?........................................................................138
Prawda to ulica dwukierunkowa.................................................139
Zmniejszanie luki w szczero1ci....................................................139
A Słowniczek podstawowych terminów NLP
u9ytych w ksi9ce
141
B Wybrana bibliografia
147
Wprowadzenie do NLP
Sposoby na zwycistwo
NLP — programowanie neurolingwistyczne — to jedno z najpo-
tniejszych narzdzi dostpnych w rodowisku biznesu. Termin
„neurolingwistyczny” został wprowadzony przez Alfreda Ko-
rzybskiego (załoyciela ruchu semantyki ogólnej) kilka dekad
temu, jednak NLP — rozwinite m.in. przez Bandlera i Grindera
— znacznie wykroczyło poza pierwotne załoenia Korzybskiego,
aby sta. si bodaj najpełniejsz/ syntez/ nowoczesnej wiedzy psy-
chologicznej w naszych czasach.
Nazwa programowanie neurolingwistyczne składa si z trzech
czci:
Neuro
obejmuje procesy zachodzce w mózgu i systemie
nerwowym.
Linguistic
odnosi si do sposobu, w jaki uywamy słów, i jak
wpływa to na nasze relacje ze wiatem zewntrznym
i jego postrzeganie.
Programming
interaktywny proces pozwalajcy nam na dokonywanie
bardzo precyzyjnych wyborów dotyczcych naszego
sposobu mylenia, mówienia i odczuwania.
Mona by powiedzie., e standardowa teoria zarz/dzania jest
troch jak naukowiec, który odkrył, e pszczoły „nie mog/” lata.
(ich skrzydła s/ za małe, ich ciała to aerodynamiczny koszmar i tak
891093000.003.png 891093000.004.png 891093000.005.png 891093000.001.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin