zarządzanie projektem szkoleniowym helion.pdf

(11338 KB) Pobierz
889723447.007.png
4 Zarządzanie projektem szkoleniowym
2. Organizacja różnych typów szkoleń ....................... 89
Warsztaty i treningi zamknięte .................................................... 89
Określ precyzyjny cel szkolenia ............................................. 90
Przeprowadź analizę potrzeb i sytuacji .................................. 93
Zaplanuj szkolenie w odpowiednim momencie ..................... 94
Stwórz program, który odzwierciedla cele szkolenia ............. 95
Wybierz atrakcyjną metodologię ........................................... 96
Wybierz doświadczonego trenera praktyka ........................... 99
Zorganizuj trening w profesjonalnie
przygotowanym miejscu ..................................................... 100
Zorganizuj wsparcie poszkoleniowe .................................... 101
Szkolenia otwarte ...................................................................... 103
Studia podyplomowe i programy MBA ..................................... 109
Programy MBA ......................................................................... 113
E-learning .................................................................................. 119
Warsztaty doradcze i facilitowane ............................................. 125
Uświadomienie .................................................................... 127
Zainspirowanie .................................................................... 128
Wsparcie w wypracowywaniu rozwiązań ............................. 129
Zaplanowanie wdrożenia ..................................................... 131
Rozrysowanie mapy wdrożenia ............................................ 131
Coaching i wsparcie w bieżącej pracy .................................. 132
Ocena i adaptacja ................................................................ 133
Wyjazdy outdoor ....................................................................... 138
6 ważnych kryteriów ............................................................ 140
Cele szkoleń i wyjazdów outdoor ........................................ 141
Forma wyjazdu .................................................................... 143
Dobór trenerów ................................................................... 147
Logistyka i organizacja ......................................................... 149
Projekty outdoor dla dużych grup ....................................... 151
Gry symulacyjne ........................................................................ 158
Zakres tematyczny symulacji ............................................... 163
Metodyka symulacji ............................................................. 165
Przebieg symulacji ............................................................... 167
889723447.008.png 889723447.009.png
5
Spis treści
3. Cykle szkoleniowe dla głównych grup zawodowych .....171
Cykle szkoleniowe dla menedżerów .......................................... 171
Analiza sytuacji wyjściowej i potrzeb firmy .......................... 172
Dobór uczestników szkoleń ................................................. 175
Budowanie schematu cyklu ................................................. 177
Modyfikacje i uzupełnienia .................................................. 179
Wdrażanie narzędzi i rezultatów ......................................... 181
Cykle szkoleniowe dla specjalistów ........................................... 183
Cykle szkoleniowe dla handlowców .......................................... 195
Właściwy człowiek na właściwym miejscu ........................... 196
Pierwszy etap szkolenia ....................................................... 198
Wyjazdowo, w biurze, w domu ............................................ 202
Coaching dla handlowców ................................................... 204
Według procedur czy indywidualnie .................................... 205
Standardy coachingu ........................................................... 208
Indywidualne sesje doradcze ............................................... 210
Zaawansowane elementy rozwoju ....................................... 212
Przeciwdziałanie rutynie ...................................................... 214
Kompetencje handlowców ................................................... 217
Wzmacnianie rezultatu szkoleń ........................................... 222
Kim jest dobry trener handlowców ...................................... 223
Cykle szkoleniowe dla brygadzistów i kierowników
zespołów produkcyjnych ......................................................... 224
Kierowanie zespołem ........................................................... 225
Budowanie autorytetu lidera ............................................... 229
Motywowanie finansowe i pozafinansowe ........................... 231
Organizacja pracy w dziale produkcji .................................. 233
Optymalizacja procesów i minimalizacja
kosztów produkcji ............................................................. 236
Proponowanie i efektywne wdrażanie
innowacji i usprawnień ...................................................... 238
Coaching w dziale produkcji ............................................... 240
889723447.010.png 889723447.001.png
6 Zarządzanie projektem szkoleniowym
4. Studia przypadków konkretnych projektów .............243
Program rozwojowy dla wyższych rangą menedżerów
w koncernie energetycznym ................................................... 243
Cykl szkoleniowy dla menedżerów w ogólnopolskiej
firmie handlowej ..................................................................... 250
Szkolenia dla sprzedawców w firmie produkcyjno-handlowej ....... 259
Cykl szkoleniowy dla specjalistów i menedżerów
ogólnopolskiej firmy handlowej .............................................. 271
Cykl szkoleń dla handlowców i szefów sprzedaży
firmy farmaceutycznej ............................................................ 279
Program rozwojowy dla opiekunów klienta w dużej
hurtowni farmaceutycznej ...................................................... 289
Cykl szkoleń menedżerskich dla brygadzistów
w firmie produkcyjnej ............................................................. 297
Szkolenia dla sprzedawców w sklepach kosmetycznych ........... 307
Development center w dziale obsługi klienta
koncernu energetycznego ....................................................... 312
Cykl wyjazdów outdoor dla pracowników oddziałów
dużego banku ......................................................................... 320
Szkolenie outdoor dla menedżerów dużej firmy FMCG .......... 325
Gra symulacyjna w programie rozwoju
przyszłej kadry menedżerskiej ................................................ 329
Skorowidz ..........................................................335
889723447.002.png 889723447.003.png 889723447.004.png
1
Projekt szkoleniowy — krok po kroku
Lista zadań w projekcie
Każdy projekt szkoleniowy jest typowym przedsięwzięciem podjętym
w celu zaspokojenia określonej potrzeby. Ma wyznaczony w czasie
początek i koniec, ma cele, mierniki, a także grupy odbiorców. W tym
przypadku są to najczęściej:
zarząd,
uczestnicy szkoleń,
dział personalny,
bezpośredni przełożeni szkolonych osób.
Projekt szkoleniowy ma na celu zaspokojenie potrzeb rozwojowych,
wyłonionych na etapie ich badania. Realizacja projektu szkole-
niowego powinna wspierać osiągnięcie założonych celów firmy, ta-
kich jak: wypromowanie nowego produktu, rekrutacja osób do
nowo tworzonego działu lub zwiększenie efektywności prowadzonych
zebrań.
Specjaliści z działu personalnego, którzy pierwszy raz muszą
zmierzyć się z realizacją dużego projektu szkoleniowego, mają czę-
sto wrażenie, że projekty są podobne do zwykłych procesów ka-
drowych, z którymi mają do czynienia na co dzień, w ramach obo-
wiązków. Różnica między projektem szkoleniowym a codzienną pracą
wydziałów personalnych polega na tym, że procesy kadrowe są ciągłe,
889723447.005.png 889723447.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin