Tomasz Karwatka – Kurs usability.pdf

(3530 KB) Pobierz
341392327 UNPDF
341392327.001.png
Tomasz Karwatka
Efektywne i intuicyjne
serwisy WWW
Darmowa publikacja , dostarczona przez
© Copyright for Polish edition by Tomasz Karwatka & ZloteMysli.pl
Data: 16.03.2006
Tytuł: Efektywne i intuicyjne serwisy WWW
Autor: Tomasz Karwatka
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
Tomasz Karwatka
Wszystkie wykorzystane ilustracje są własnością ich autorów i zostały użyte jedynie
w celach edukacyjnych.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Plebiscytowa 1
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
TABLE OF CONTENTS
WSTĘP . ..................................................................................................................7
Wstęp / Kurs polecam . ..................................................................................................7
Wstęp / Czytając kurs nauczysz się . .............................................................................8
Wstęp / Kontakt i współpraca . .....................................................................................8
WPROWADZENIE . ................................................................................................9
Wprowadzenie / Usability jako budowanie ergonomicznych i intuicyjnych w
obsłudze serwisów . .......................................................................................................9
WWW . .........................................................................................................................10
Wprowadzenie / Określenie kluczowych celów usability . ...........................................11
Wprowadzenie / Jak przeliczyć usability na gotówkę i pozyskać budżet na
zwiększanie usability serwisu . .....................................................................................12
Wprowadzenie / Case . .................................................................................................13
NAJWAŻNIEJSZE WYTYCZNE . ............................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Niepisane standardy Internetu . ........................................14
Najważniejsze wytyczne / Case . .............................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Konwencje w Internecie . ..............................................14
Najważniejsze wytyczne / Case . ..............................................................................15
Najważniejsze wytyczne / Efektywne linki . ................................................................16
Najważniejsze wytyczne / Podstawy nawigacji . ..........................................................16
Najważniejsze wytyczne / Główne zadania nawigacji . ...........................................17
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji . .................................................19
menu . .....................................................................................................................23
powrotu, ścieżka okruszków) . ................................................................................25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu . ............................................................26
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Case . .............................................27
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki . ...........................................28
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji . ...................................................29
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Dobra architektura
informacji . ..............................................................................................................30
Najważniejsze wytyczne / Budowa typowej strony . ...................................................31
Najważniejsze wytyczne / Test Kruga . ........................................................................32
Najważniejsze wytyczne / Case. . ............................................................................32
EFEKTYWNOŚĆ SERWISÓW KORPORACYJNYCH .............................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Analiza wybranych serwisów
korporacyjnych, opracowanie propozycji ulepszeń . ...................................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case . .....................................................34
serwisu korporacyjnego . .............................................................................................38
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case . .....................................................39
stronę główną . ........................................................................................................42
banner-blindness . .......................................................................................................53
EFEKTYWNOŚĆ ECOMMERCE . ...........................................................................54
Efektywność eCommerce / Usability w systemie eCommerce . ..................................54
Amazon, Empik VS Merlin . ........................................................................................54
Efektywność eCommerce / Sukces Amazon . .........................................................54
Efektywność eCommerce / Sukces Merlin . ............................................................55
Efektywność eCommerce / Czynniki sukcesu e-commerce . ..................................55
Efektywność eCommerce / Metody pomiaru efektywności eCommerce.
Współczynnik porzuceń koszyka . ...............................................................................56
procesu zamawiania . ...................................................................................................58
Efektywność eCommerce / Dobre przykłady . ........................................................58
Efektywność eCommerce / Symulacja wpływu usability na zyski sklepu
internetowego . ............................................................................................................66
DOSTĘPNOŚĆ . ....................................................................................................67
Dostępność / Kto i kiedy dyskryminuje klientów . ......................................................67
Dostępność / Grupy użytkowników oczekujące pomocy . ......................................67
Dostępność / Dostępność jako inicjatywa . ............................................................68
Dostępność / Główne zasady . ................................................................................68
niewidomych . ..............................................................................................................71
Dostępność / Case . .................................................................................................71
Dostępność / Case . .................................................................................................72
Dostępność / Case . .................................................................................................74
Dostępność / Case . .................................................................................................75
Dostępność / Case . .................................................................................................76
Dostępność / Kanały RSS jako nowy środek komunikacji . ........................................76
BADANIE USABILITY . .........................................................................................78
Badanie usability / Typy badań usability . ..................................................................78
Badanie usability / Testy funkcjonalności a testy grupowe . ..................................78
Badanie usability / Testowanie . .............................................................................78
Badanie usability / Niektóre metody i narzędzia badawcze . ......................................79
Badanie usability / Ocena heurystyczna . ...............................................................79
Badanie usability / Sortowanie kart . ......................................................................79
Badanie usability / Analiza KLM . .........................................................................79
Badanie usability / Badania eye-tracking . .............................................................80
Badanie usability / Badania user-experience . ........................................................81
Badanie usability / Projektowanie badania
user-experience . ..........................................................................................................81
Efektywność serwisów korporacyjnych / Na jakie pytania musi odpowiadać
strona główna . ........................................................................................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak przekazać cel witryny
odwiedzającemu . ....................................................................................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efekty najazdu. . ....................................44
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu /
Skuteczny w Internecie tekst . ................................................................................46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak pogodzić multimedia i Flash z
wytycznymi usability? . ................................................................................................51
Efektywność serwisów korporacyjnych / Reklama i
marketing a usability. Zjawisko
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin