sposób podłączenia alarmu opel astra F.pdf
(
606 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Fabryczna centralka zamka znajduje się w prawym przednim słupku, przy nogach pasażera
to tak informacyjnie, bo nie musisz tam wcale zaglądać. Ingerujemy tylko w słupek z lewej
strony, gdzie znajdują się wszystkie potrzebne nam przewody.
Zaczynasz od demontażu plastikowej osłony słupka i progu w jednym przy fotelu kierowcy.
Posłużyłem się rysunkiem z książki, który pokazuje śruby (2), które odkręcisz kluczem T20
po wcześniejszym wyjęciu zaślepek. Zaślepki odginają się w dół, najlepiej w dolnej części
zaślepki podważyć ją cienkim śrubokrętem, wtedy ładnie odskoczy, a wkrętak nie pokaleczy
powierzchni osłony. Na rysunku, tam gdzie jest oznaczenie (1) znajduje się okrągła zaślepka,
podważ ją i zsuń, pod nią kolejna śruba, a właściwie blachowkręt torx. Ja o tej ostatniej nie
wiedziałem, myślałem że to zatrzask i wyłamałem z niej plastik, ale jakoś osłona słupka bez
tego trzyma się stabilnie.
Po zdjęciu osłony zobaczysz dziesiątki przewodów w wiązkach i w dwóch podłużnych
wtykach, nie przerażaj się, musisz odnaleźć tylko 6 z nich.
W wiązce na podłodze, tej nie owiniętej izolacją znajdziesz przewody zasilające +12
(czerwony, właściwie jeden z dwóch czerwonych), masę (gruby brązowy), a także przewody
sterowania zamkiem (cienkie w kolorach brązowo biały otwieranie i brązowo czerwony
zamykanie)
Początkowo szukałem przewodów sterowania w górnym prawym podłużnym wtyku
(bo po jego odłączeniu zamek przestawał działać), ale zmarnowałem tylko czas, przewody o
tych kolorach pełnią chyba inne funkcje, po prostu sterowanie nie działało i zbadałem masę
właśnie w wiązce przy podłodze to było to czego szukałem.
Do tych kabelków podłączysz przewody kierując się opisem z instrukcji zakupionego przez
Ciebie sterownika.
Ja z braku możliwości nie lutowałem połączeń, tylko porządnie skręcałem przewody,
a później dokładnie i szczelnie zaizolowałem.
Takie rozwiązanie nie jest profesjonalne, ani eleganckie, ale w moim Fiacie Uno przetrwało
już 4 lata.
A tak to wygląda w trakcie pracy
Trochę przewodów do podłączenia, sama centralka
do zamontowania i przydatny prosty miernik. W rzeczywistości jest to bardzo proste.
W górnym lewym wtyku znajdują się przewody kierunkowskazów (czarny z białym i czarny
z zielonym)
Do nich też podłączysz się z dwoma przewodami zgodnie z opisem producenta Twojej nowej
centralki zdalnego sterowania.
Teraz trzeba gdzieś zamontować centralkę i wszystko zmontować z powrotem.
Ja miejsce na centralkę znalazłem za podłużnymi wtykami, więc i Ty je tam znajdziesz.
Odchylając trochę wykładzinę, a zobaczysz że jest tam trochę wolnego miejsca. Tak jakby
w fabryce przewidzieli, że będziesz montował tam centralkę. Ach ten Opelœ
Plik z chomika:
szklankaxxx1234
Inne pliki z tego folderu:
Instrukcja Obsługi Opel Zafira B pl.pdf
(51680 KB)
Instrukcja obsługi CD70 DVD90.pdf
(29492 KB)
Opel Astra G - intrukcja obsługi.pdf
(45447 KB)
Instrukcja_obsługi_opel_Meriva.pdf
(2392 KB)
OPEL Agila Instrukcja Obsługi [PL].pdf
(2216 KB)
Inne foldery tego chomika:
ALFA ROMEO
BMW
Fiat
Mercedes
Peugeot
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin