czerwiec 2011.docx

(40 KB) Pobierz

Czerwiec 2011 tydzień I „Wszystkie dzieci nasze są!”

PODSTAWA PROGRAMOWA :

( I. 4) Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć , zdolność kojarzenia , umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach.

(I.6/) Stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów:

( II, 9) Umożliwianie dziecku ekspresji spostrzeżeń , przeżyć , uczuć w różnych formach działalności  (…). dokonywania wyborów i przeżywania pozytywnych efektów własnych działań.  

( III. 2) Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „ Ja” i zaspakajaniu poczucia bezpieczeństwa.

( Iv. 1/ 2 ) Wprowadzanie dziecka w świat wartości uniwersalnych, takich jak dobro, prawda, miłość poprzez  tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu i przeżywaniu tych wartości.

CELE POŚREDNIE:

- przybliżanie dzieciom problematyki Dnia Dziecka i praw dziecka;

- wzbogacanie słownictwa czynnego wokół  tematyki „  ŚWIETO WSZYSTKICH DZIECI”;

- zapoznanie z życiem dzieci w innych krajach;

- osłuchanie dzieci z nazwą własnego kraju poprzez rozmowy i naukę wiersza : „Co to jest Polska? „-Janczarskiego;

- poznawanie piosenek, wierszy, opowiadań o tematyce: „ dzieci” ;

-  grupowanie przedmiotów ze względu na przynależność do osoby, cw. w przeliczaniu,  porównywanie liczebności zbiorów: więcej o jeden, mniej o jeden;

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez systematyczny kontakt z literatura dziecięcą.

- rozwijanie sprawności manualnych palców rąk  i dłoni. poprzez  techniki plastyczne:  naklejanie, wycinanie, lepienie z  plasteliny i  plastopianki,  wydzieranki,  , rysowanie .,  zabawy z gazetą , ćw. graficzne, zabawy konstrukcyjne i dowolną działalność plastyczną;

- rozwijanie sprawności ruchowej dziecka poprzez zabawy i ćw. ruchowe.

- rozwijanie aktywności twórczej , ruchowej i słownej;

 

 

TEMAT

TREŚCI PROGRAMOWE

CELE KSZTAŁCACE

CELE OPERACYJNE

UWAGI

1.Słuchanie piosenki „Podajmy sobie ręce”.

 

- Słuchanie prostych piosenek  (…) . 34

- Dostrzeganie i rozumienie wartości koleżeństwa i przyjaźni (….) s. 18

- rozwijanie rozumienia takich wartości jak przyjaźń

- stymulowanie mowy dzieci

 

- Potrafi słuchać ze zrozumieniem ut. H. Bechlerowej Pt. „ Dwaj przyjaciele”

- wie , kto to jest przyjaciel;

- zna słowa i melodie piosenki

-odczuwa nastrój piosenki

 

2.Rysowanie na temat : „Moje marzenia”

-  Słuchanie prostych piosenek śpiewanych przez nauczycielkę lub nagranych (...). s. 34

- Uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych: (…) ilustracyjnych (…). s. 34

- rozwijanie poczucia rytmu, wrażliwości słuchowej;

-rozwijanie koordynacji słuchowo ruchowej

- zna melodię i słowa piosenki;

- potrafi ilustrować treść piosenki;

- potrafi śpiewać fragmenty piosenki;

- rysuje słońce zgodnie z treścią wierszyka.

 

 

3.Zabawy matematyczna „Co do kogo pasuje? „ – ćw. klasyfikacyjne

Grupowanie przedmiotów ze względu na przynależność do osoby (…). S. 30

- rozwijanie pamięci, logicznego myślenia

- słucha wiersza Kto gdzie mieszka ?-

- posiada wiadomości o życiu dzieci  z innych krajów

- potrafi dopasować charakterystyczne przedmioty do dzieci z różnych krajów

 

4.Co powie nam nasza księga?

Wzbudzanie zainteresowań literaturą

-słuchanie wierzy, opowiadań, (..)

-wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowych wypowiedzi

poszerzanie zasoby słownictwa

- potrafi formułować pytanie

-uważnie słucha odpowiedzi

 

5.Dzieci z różnych krajów –rysowanie i kolorowanie kredkami ludzików

- rysowanie kredkami świecowymi , ołówkowymi , pastelami  (…). S. 35

- (…) próby (..) przedstawienia ludzi (…) s. 34

-rozwijanie sprawności manualnej palców rąk;

- rozwijanie aktywności plastycznej

 

-rysuje postać ludzką i koloruje ją

-wie, że ludzie różnią się od siebie, ale wszyscy tak samo załogujemy na to co najlepsze.

 

Pozostała cześć dnia

POZNAJ SIEBIE

Słuchanie opowiadań :„ Dobra” gosposia- czy potrafię być dobrym kolega , przyjacielem,, Dobry uczynek”- czy małe uczynki są tez dobrymi uczynkami,  „ Niebieskie liście”- czy umiem dzielić się swoimi rzeczami

- wie , ze przyjaźń trzeba cenić;

- wie jak zachowuje się dobry kolega , przyjaciel.

- wie , że małe uczynki też są ważne;

- stara się robić dobre uczynki;

- wie , ze należy pomagać koledze, koleżance i dzielić się swoimi rzeczami.

1. Zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości „ Taki sam i inny”- integrowanie grupy , eliminowanie  uprzedzeń dzieci do rówieśników; cz. cz 4, s. 99/ prawo do bycia sobą

2. Zabawa „Indiańskie powitania”- - rozwijanie pamięci, uwagi, aktywności słownej i ruchowej ( cz. cz 4 , s. 106

3. Zabawy plastyczno – konstrukcyjne – rozwijanie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, aktywności twórczej.

4. Ćwiczenia graficzne: „ Rysujemy wspólnie” i „ Zręczna ręka”- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej , wyobraźni ruchowej. Cz.cz 4, s. 112

5 . Zabawy swobodne i zorganizowane w salki i w ogrodzie przedszkolnym- zaspakajanie potrzeby zabawy, ruchu, rozwijanie umiejętności organizacyjnych. / prawo do zabawy

6. Utrwalanie poznany piosenek i wierszy – rozwijanie pamięci odtwórczej, stymulowanie mowy dziecka.

7. Słuchanie literatury dziecięcej: / prawo do korzystania z dóbr kultury, prawo do rozwoju

-  opowiadanie Pt” O Sobiepanku i Samolubku” E. Szelburg – Zarembiny- ocena zachowania bohaterów opowiadania,  zachęcanie dzieci do zgodnego współżycia w grupie. Cz. cz 4, s. 110

-  wiersz Jarosława POLOCZKA Pt. „ Mam prawo do…”- zapoznawanie dzieci z ich prawami, rozwijanie pamięci odtwórczej

-  wiersz : „Co to jest Polska? Janczarskiego—określanie siebie i miejsca w świecie: Jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku.

8. Ćw. Artykulacyjne ( języka i warg, podniebienia miękkiego), oddechowe i słuchowe / prawo do rozwoju

 

Czerwiec 2011 tydzień II „Strażacy”

PODSTAWA PROGRAMOWA

1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych:

   1) przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej ( stras się współdziałać w zabawach i sytuacjach zadaniowych ) oraz w świecie dorosłych;

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

   4) uczestniczy w zajęciach ruchowych , w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym (…) , w sali gimnastycznej.

8. Wychowanie prze sztukę- muzyka i śpiew, , pląsy i taniec.

   1) śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru (…); chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie , w tańcach i muzykowaniu;

   3) tworzy muzykę korzystając z instrumentów perkusyjnych ( oraz innych przedmiotów),  a także  improwizuje ją ruchem;

9. Wychowanie przez sztukę: różne formy plastyczne.

   2) umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu ( takich jak kształt i barwa) w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych;

10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne , budzenie zainteresowań technicznych.

   1) wznosi konstrukcje z klocków i tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów ( np. przyrodniczych ) , ma poczucie sprawstwa( „ potrafię to zrobić”) i odczuwa radość z wykonywania pracy;

13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacja matematyczna.

      2) grupuje obiekty w sensowny sposób i formułuje uogólnienia  (…). S. 2

14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

   3) dysponuje sprawnością rak oraz koordynacja wzrokowo – ruchowa potrzebna do rysowania , wycinania (…);

   5) słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami;

   6) układa proste zdania , (…) , dzieli wyrazy na sylaby , wyodrębnia głoski w słowach prostej budowie fonetycznej;

15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie , patriotyczne.

   3) wie, jakiej jest narodowości , ze mieszka w Polsce, a stolica Polski jest Warszawa.

(I. 4)  Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć , zdolność kojarzenia , umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach. 

(I.13) Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości : społeczno – kulturowej (…).

( II. 8) Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka (…).

CELE POŚREDNIE:

-poznanie pracy strażaka, dostrzeganie  użyteczności pracy strażaka; wyrabianie szacunku dla pracy innych, kształtowanie kultury bycia;

- utrwalanie  znajomości własnego imienia i nazwiska oraz adresu;

- nauka piosenki

- rozwijanie słownictwa czynnego wokół tematyki tygodnia

- rozwijanie aktywności plastycznej, sprawności manualnych palców rak i dłoni poprzez działalność plastyczna i konstrukcyjną.

- rozwijanie dużej i małej motoryki

 

TEMAT

TRESCI PROGRAMOWE

CELE KSZTAŁCĄCE

CELE OPERACYJNE

UWAGI

1.Wycieczka do Straży Pożarnej

Nasza miejscowość , nasz region

* (…) poznawanie (…) ważniejszych instytucji, s. 20

* poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nie zawodów:

- poznanie czynności , jakie wykonują, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór; s. 20

- kształtowanie kultury bycia;

- wzbogacenie słownictwa czynnego o słowa: listonosz, poczta, przesyłka, skrzynka pocztowa;

 

-zna wyposażenie straży i strażaka;

- wie co znajduje się na zewnątrz , przed strażą;

- zna pracę policjantów;

- dostrzega użyteczności pracy pracowników straży

 

2. Słuchanie piosenki o strażaku

Słuchanie i śpiewanie piosenek:

* słuchanie piosenek (…)

* nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;

* śpiewanie piosenek z osoba dorosłą; s. 43

Wyrażanie muzyki ruchem:

* uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych; s. 43

- rozwijanie poczucia rytmu,

- rozwijanie wrażliwości słuchowej

podczas rozróżniania  różnych natężeń dźwięku;

-zna tekst i melodie piosenki

- umie poruszać się w rytmie muzyki;

- potrafi zaśpiewać fragmenty piosenki;

- wyszukiwanie przedmiotów , które kojarzą się z pracą strażaka

 

3. Doświadczenie z lupą

-rozwijanie myślenia logicznego poprzez zadawanie pytań i analizowanie s.36

-samodzielny przeprowadzanie doświadczeń w celu rozwiązywania aktualnie nurtujących problemów s.46

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin