Wyzwania współczesnego zarządzania.pdf

(2147 KB) Pobierz
Wiesław Gonciarski
1032667457.005.png
M. Barabel, O. Meier, Manageor. Les mailleures pratiques du management, Dunod, Paris 2010.
J. Brilman, J. Herard, Management. Concepts et meilleures pratiques, Éditions d’organisation,
Paris 2011.
B. Glinka i M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Wolters Kluwer Polska,
Warszawa 2012.
S. Denning, Radykalna rewolucja w zarządzaniu, Wyd. Helion, Gliwice 2012.
Z. Dworzecki, B. Nogalski (red.), Przełomy w zarządzaniu. Kontekst strategiczny, Wyd. „Dom
Organizatora”, Toruń 2011.
W. Gonciarski (red.), Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej,, Wyd. WAT, Warszawa
2010.
G. Hamel, B. Breeen, Zarządzanie jutra, Red Horse, Warszawa 2008.
Ph. Kotler, H. Kartajana, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.
Ph. Kotler, J.A. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes,
Warszawa 2009.
R. Mead, T.G. Andrews, Zarządzanie międzynarodowe, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
H. Mintzberg, Zarządzanie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
R. Norman, Przeformułowanie w biznesie, GWP, Gdańsk 2012.
P.M. Senge, Piąta dyscyplina, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
H. Simon, Tajemniczy mistrzowie XXI wieku, Difin, Warszawa 2009.
D. Tapscott, A. D. Williams, Makrowikinomia. Reset świata i biznesu, Wyd. Studio Emka,
Warszawa 2011.
Artykuły z „Harvard Business Rewiew Polska”
1032667457.006.png 1032667457.007.png
1032667457.008.png
Świat w ostatnim stuleciu zmienił się bardziej niż kiedykolwiek
wcześniej.
konwergencja technik informacyjnych (Informationand
Communications Technologies – ICT),
Problemem jest to, że kształtująca się nowa infrastruktura -
wykorzystująca wzrost mocy obliczeniowej, pojemności pamięci i
przepustowości łączy –ciągle się zmienia.
Nowe zjawiska:
- upowszechnienie się Internetu w skali całego świata;
- rozwój technologii Web 2.0;
- rozwoj technologii mobilnej;
- nowatorskie oprogramowanie;
- nowe podejście do samej technologii (np. przetwarzanie w
chmurach).
1032667457.001.png 1032667457.002.png
- Na rynku business-to-business(B2B) zawarto transakcji za ponad
120 mld zł, co stanowi 5% wszystkich transakcji między firmami.
Obrót ten jest jednocześnie 8 razy większy od transakcji z
konsumentami, zrealizowanymi na rynku business-to-consumer
(B2C).
Niestety tylko niespełna 30% MSP korzysta z zaawansowanych
narzędzi umożliwiających automatyczne zarządzanie zapasami
online, przeprowadzanie szkoleń na odległość lub śledzenie
przesyłek.
Jeszcze gorsza sytuacja jest w zakresie sprzedaży oraz zakupów
towarów i usług. Zaledwie 8% firm sektora MSP zatrudniających
ponad 10 osób udostępnia swoją ofertę onlinei jedynie 12%
zaopatruje się przez sieć.
Na podobnie niskim poziomie jest wykorzystywanie systemów ERP,
co w tym zakresie plasuje Polskę na 21. miejscu w rankingu państw
Unii Europejskiej.
G. Cimochowski, F. Hutten-Czapski, M. Rał, W. Sass, Polska internetowa. Jak internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki, BCG, Warszawa 2011, s.
36-37.
1032667457.003.png 1032667457.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin