No dobrze już. W głównym oknie programu wchodzisz do pierwszego od góry po lewej przycisku Select, zobacz tu: http://www.ross-tech.com/...ain_screen.html ukaże się to: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/scm_screen.html Następnie wchodzisz do 09 Central Electronics http://www.ross-tech.com/...pen_screen.html I klikasz 07 Coding. Ukaże się okienko, w którym klikasz Long Coding helper. Wtedy to pojawią się screeny z pierwszej strony tego postu. Aby zrobić to, co chcesz mieć potrzebujesz: 1. Przy zaciągniętym ręcznym gasną dzienne Wchodzisz w bit 11 i zmieniasz wartość na taką jaką miałeś + 1 2. Tylna wycieraczka przy cofaniu nie działa: Wchodzisz w bit 21 i odznaczasz baity 2, 3 i 6 możesz sobie zostawić tak jak powyżej wtedy tylna wycieraczka włączy się tylko wtedy, kiedy wycieraczki przednie będą działać w trybie ciągłym. W innym przypadku będzie nieaktywna przy wstecznym. 3. Cornery: Wchodzisz w bajt 14 i zaznaczasz bit 7
Doświetlanie zakrętów - szybkość włączania09 Centralna elektryka -> 10 adaptacja i z listy wybieramy Cornering Light: Dimming duration (Activation) (czym mniejsza liczba, tym szybszy start halogenu, standardowo było chyba 500). Ja ustawiłem 1500 i uzyskałem płynny start.
Doświetlanie zakrętów - szybkość wyłączaniaDla mnie osobiście wyłączenie doświetlania trwało za długo (standard 4000ms)Wybieramy z listy Cornering Light: Dimming duration (Deactivation) i wpisujemy nową wartość. Czas zależy od upodobań
A następnie w bajcie 17 zaznaczasz bit 0 Następnie wychodzisz z tego okienka za pomocą ESC I naciskasz przycisk Do It !
w sterowniku centralnej elektryki 09, jest tam dodatkowe światło pmgielne i dodatkowe stopy w przeciwmgielnych. Aktywacja obu tylnych swiateł przeciwmgielnych Byte 4 bit 4 tylne swiatła przeciwmgielne jako dodatkowe stopy Byte 21 bit 4
Z tym naciskaniem sprzęgła przy odpalaniu można sobie chyba poradzić - Bajt 20 Bit 4 powinien być odznaczony
Tutaj można sobie ustawić przetarcie dodatkowe przedniej szyby po umyciu (dodatkowy ruch wycieraczką)
Dzienne przez halogeny
bajt 14 bit 1 active - trzeba to włączyć, żeby było ok, no chyba, że ktoś ma wersję z halogenami bez dziennych, wtedy można użyć leaving / coming home / automatyczne światła z czujnikiem deszczu/zmierzchu: bajt 17 bit 4 active - wtedy ożywa czujnik zmierzchu i przełącznik z funkcją Auto.
W FL i nowym Tourze, bajt 24
Bajt 11 to przyciemnianie przednich postojówek Bajt 12 to przyciemnianie tylnych postojowek Choć z tyłem to jest bardziej skomplikowane bo w bajcie 9 masz funkcje świateł stopu jako postoje na 17% ustawione a światła przeciwmgielne tylne masz ustawione w 13% jako postojowe U ciebie bym ustawił jeszcze np: Bajt 2 bit 4 na 1 i CH będzie z czujnika światła sterowane a nie przez pociąganie manetki czy ustawienie włącznika świateł. Można też aktywować drugi przeciwmgielny by po obu stronach świecił ale możesz nie mieć do tego opisów Bajt 3 bit 1 na 0 Bajt 4 bit 4 na 1
Bajt 17 bit 4 przełącza dzienne z mijania ma przeciwmgielne
Jak ustawić, aby lusterka można było ustawiać niezależnie, a nie tak jak teraz, jak ustawiam lewe to również prawe.
byte 9 bit 6 w sterowniku komfortu.
Czy udało się komuś zmienić w adaptacjach ilość komfortowych mrugnięć kierunkowskazów? Standardowo jest to 3, zmieniłem na 4,5,2 - zero efektu Jest jakiś myk na tą adaptację? (Teraz mam zapisaną wartość 4, a dalej mruga tylko 3 razy )
w nowszych sterownikach (rok modelowy 2011 i młodsze) po zmianie adaptacji ilości mrugnięć, nową wartość należy zapisać. Następnie należy przejść do menu MaxiDota podmenu "światła" (czy coś podobnego) i przywrócić wartości fabryczne. Dopiero po tym zabiegu (adaptacja) zmiana wartości w kanale będzie brana pod uwagę i zacznie mrugać ile razy chcemy (od 1 do 5). Ot taki kaprys nowych sterowników
do daje zaznaczenie w bajcie 17 Bit O: Emergency Brake Flash Light active? Bajt 21 Bit4 Rear Fog Light as Brake Light powoduje przy hamowaniu włączanie się przeciwmgielnego automatycznie ?
Domykanie szyb:
Bit 5: zablokowuje funkcje komfortu z pilota - trzeba go odznaczyæ/wyzerowaæ Bit 6: automatyczne zamykanie okien - zaznaczenie tego powoduje, ¿e nie trzeba trzymaæ przycisku pilota przy zamykaniu (nie ma takiej opcji dla otwierania)
LC,12,1, DRL nieaktywne podczas migania dlugimi swiatlami (flashing) LC,25,1, DRL aktywne gdy wlacznik swiatel ustawiony na swiatla postojowe LC,25,4, Swiatla postojowe (oba na raz) aktywowane kierunkowskazami (normalnie zapala sie tylko swiatlo z tej strony, na ktora ustawiony jest kierunkowskaz) LC,27,0, Rozna pozycja parkowania wycieraczek przednich w celu wydluzenia ich żywotności
Właśnie stwierdziłem że wrzucę go na chomika i będę spokojnie aktualizował. Jego adres: http://chomikuj.pl/lusob/VCDS [ Dodano: Nie 19 Lut, 12 16:25 ] Co do listy możliwych kodowań ze strony poprzedniej: http://forum.octaviaclub....p=879293#879293 To pozycje z opisem SK35x to będą Skody Octavie. Ale liczby na końcu trzeba jeszcze przeliczyć na HEX by w VCDSie kodować.
Czy ryglowanie drzwi powyżej 15km/h można ustawić tak, żeby powdówjne pociągnięcie klamki nie otworzyło ich, czy pozostaje tylko ręczne zablokowanie drzwi i otwieranie pasażerom z tyłu, jak na szofera przystało od zewnątrz ?
To będzie chyba w komforcie bajt 0 bit 6 jeśli dobrze kojarzę, w kodowaniu ma taki opis "Central Locking Lock/Unlock-Switch Rear Doors total locking
opcja, aby po zamknięciu z pilota, okna się same zamykały, bez przytrzymania przycisku na pilocie
Jest taka prawie taka opcja to jest w komforcie ale w zależności od wersji komfortu różny bajt, może to być bajt 3 lub bajt 6 i dalej bit 6, w każdym razie będzie opis "Comfort Function automatic Closing" jak zaczniesz z pilota zamykać to już nie musisz do końca przytrzymać guzika na pilocie i samo domknie je całkiem
Latino87