Pierwsza Zbiórka.doc

(31 KB) Pobierz

Pierwsza Zbiórka


Propozycja pierwszej zbiórki ma ułatwić rozpoczęcie podróży przez Ocean Marzeń, jest zbiórką, po której w Kręgu Rady zuchy podejmą decyzję o tym jaką sprawność będą zdobywać. Mogą również tę decyzję podjąć dopiero na początku następnej zbiórki, pierwszej z cyklu sprawnościowego.
Proponowana zbiórka może też być „wstępem” do zbiórek pierwszego miesiąca lub pierwszą zbiórką w GZ w Roku Harcerskim 2002/2003, na którą zapraszane są „nowe” zuchy, chcące do gromady wstąpić.

TEMAT: Marzenia – te duże i te maleńkie.
Uwagi do zbiórki:
Wszystkie zuchy przychodzące na zbiórkę wchodząc do zuchówki witane są przez uśmiechniętą druhnę/druha w mundurze oraz napis nad wejściem „WYSPA SAMYCH PRZYJEMNOŚCI”.
Wystrój zuchówki zależy od inwencji drużynowego i przybocznych oraz planów na zbiórkę (ewentualnie kolejne zbiórki) ale musi być przytulny i przyjazny.

Przebieg zbiórki:
1. Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki.
Po tradycyjnym powitaniu drużynowy wita „stare” i „nowe” zuchy i sprawdza obecność.
Zuchy maczają kciuk prawej ręki w rozpuszczonej czekoladzie i stawiają stempel
na pierwszej stronie kroniki gromady rozpoczynającej kolejny Rok Harcerski. Przyboczny
podpisuje stemple imionami zuchów, „nowe” zuchy mają imiona w innym kolorze.
Brudne kciuki zuchy oblizują do czysta.
2. Gawęda.
Drużynowy prosi zuchy, aby opowiedziały jakie miłe i przyjemne rzeczy spotkały Je
w czasie wakacji, nawet jeśli nigdzie nie wyjeżdżały.
3. Gry i ćwiczenia.
Po zakończeniu rozmowy drużynowy proponuje wspólne rozwiązanie krzyżówki
i wszystkie odgadnięte hasła kolejno tłumaczy i objaśnia „nowym” zuchom,
przybliżając im odrobinę charakter gromady oraz cel zbiórek, zachęcając w ten sposób do
uczestnictwa w nich.
Hasło krzyżówki sugeruje między innymi, że marzymy o tym, by być prawdziwymi zuchami.
4. Piosenka (lub pląs).
Np. Mundur, chusta, pas zuchowy lub inna o tematyce zuchowej.
5. Majsterka.
W nawiązaniu do gawędy zuchy wybraną techniką plastyczną (na kartkach) przedstawiają
swoją wymarzoną „przyjemność”, którą chciałyby przeżyć. Po zakończeniu wieszają swoje
prace w jednym miejscu na ścianie.
6. Zwiad.
Teraz zuchy idą się dowiedzieć, o jakiej „przyjemności” marzą dorośli w ich otoczeniu,
jeśliby znaleźli się choć przez chwilkę na „Wyspie Samych Przyjemności”.
Po przyjściu zuchy zauważają, że ich prace plastyczne o „przyjemnościach” zniknęły,
a w tym samym miejscu wisi tajemnicza (trochę zamazana i z białymi plamami) mapa
OCEANU MARZEŃ.
Zuchy dochodzą do wniosku, że tych marzeń o rzeczach miłych i przyjemnych na świecie
jest tak dużo, iż jest ich cały ocean. Bo przecież marzą i dzieci dorośli, o czym dowiedzieli
się na zwiadzie.
7. Krąg Rady.
Zuchy decydują o tym, iż chcą wyruszyć na OCEAN MARZEŃ, aby go zwiedzić, poszukać
na nim swoich marzeń i przeżyć nowe zuchowe przygody, a przede wszystkim uzupełnić
mapę tego oceanu.
8. Obrzędowe zakończenie zbiórki.
Uwagi do zbiórki:
Zuchy nie wiedzą, że po przyjściu na następną zbiórkę na mapie oceanu sam pojawi się kolejny jej element (np. wyspa, zatoka, cieśnina itp.), sugerujący temat tej zbiórki.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin