Zaliczenie Ratownictwo Medyczne.doc

(56 KB) Pobierz

TEST EGZAMINACYJNY Z PEDAGOGIKI

 

Imię i nazwisko .................................................................... grupa ........................      B

 

1. Wymień co najmniej pięć sfer wychowania holistycznego (wszechstronnego):

a)      ................................................................................................................................

b)      ................................................................................................................................

c)       ................................................................................................................................

d)      ................................................................................................................................

e)      ................................................................................................................................

 

2. Celem wychowania moralnego jest:

a)      wyrobienie wrażliwości estetycznej,

b)      wdrożenie do przestrzegania wartości etycznych,

c)       przygotowanie do całożyciowej dbałości o zdrowie.

 

3. Do metod opartych na słowie zaliczamy:

a)      obserwację,

b)      pracę z książką,

c)       eksperyment pedagogiczny.

 

4. Dokonaj klasyfikacji przyczyn niepowodzeń szkolnych (wstaw X w odpowiednich miejscach tabeli):

 

biopsychiczne

społeczno-ekonomiczne

pedagogiczne

alkoholizm w rodzinie

 

 

 

brak pomocy dydaktycznych

 

 

 

nadpobudliwość psychoruchowa

 

 

 

 

5. Wybierz trzy zadania bezpośrednie wychowania fizycznego:

a)      poprawienie sprawności fizycznej,

b)      przygotowanie do życia w społeczeństwie,

c)       wyposażenie w wiadomości i umiejętności,

d)      dbałość o wszechstronny rozwój fizyczny,

e)      dążenie do mistrzostwa sportowego.

 

6. Do metod wpływu osobistego nie należy:

a)      wysuwanie sugestii,

b)      perswazja,

c)       ćwiczenie

 

7. Wychowanie obejmuje:

a)      całe życie człowieka,

b)      życie do momentu osiągnięcia pełnoletności,

c)       okres pobierania nauki w szkołach różnych typów i szczebli.

 

8. Zasady nauczania to ................................................................. postępowania dydaktycznego nauczyciela , a metody to .....................................................................

 

9. Podaj 2 sposoby kontroli pracy ucznia.

......................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

10. Zasada stopniowania trudności polega na:

a)      wykorzystywaniu pokazu w procesie dydaktycznym,

b)      wykorzystywaniu środków dydaktycznych,

c)       przechodzeniu od treści łatwiejszych do trudniejszych.

 

11. Eksperyment pedagogiczny to:

a)    określenie aspektu konkretnej dziedziny zachowania się uczniów, odbywającej się w ciągu niedługich jednostek czasu

b)    osobliwy sposób postrzegania, gromadzenia, interpretowania poznawanych danych w naturalnym ich przebiegu i pozostających w bezpośrednim zasięgu widzenia i słyszenia

c)    metoda badania zjawisk pedagogicznych wywołanych specjalnie przez osobę badającą w kontrolowanych przez nią warunkach, celem ich poznania

 

12. Narzędzia badawcze służą do:

a)      realizacji odpowiedniej techniki badawczej,

b)      realizacji odpowiedniej metody badawczej,

c)       określenia problemów i weryfikacji hipotez badawczych.

 

13. Która z zasad nauczania w największym stopniu ogranicza werbalizm w dydaktyce?

...........................................................................................................................................

 

14. Opisz na czym polega ocenianie wspierające.

 

15. Terapia pedagogiczna jest:

a)      metodą badań pedagogicznych,

b)      sposobem walki z trudnościami wychowawczymi i niepowodzeniami szkolnymi,

c)       metodą dydaktyczną.

 

16. Który z wymienionych elementów nie jest częścią składową oceniania zewnętrznego:

a)      sprawdzian kompetencji po szkole podstawowej,

b)      „mała matura”,

c)       ocena semestralna.

 


TEST EGZAMINACYJNY Z PEDAGOGIKI

 

Imię i nazwisko .................................................................... grupa .........................    A

 

1. Narzędzia badawcze służą do:

a)      realizacji odpowiedniej techniki badawczej,

b)      realizacji odpowiedniej metody badawczej,

c)       określenia problemów i weryfikacji hipotez badawczych.

 

2. Która z zasad nauczania w największym stopniu ogranicza werbalizm w dydaktyce?..........................................

 

3. Opisz na czym polega ocenianie wspierające.

......................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

4. Eksperyment pedagogiczny to:

a)      określenie aspektu konkretnej dziedziny zachowania się uczniów, odbywającej się w ciągu niedługich jednostek czasu

b)      osobliwy sposób postrzegania, gromadzenia, interpretowania poznawanych danych w naturalnym ich przebiegu i pozostających w bezpośrednim zasięgu widzenia i słyszenia

c)       metoda badania zjawisk pedagogicznych wywołanych specjalnie przez osobę badającą w kontrolowanych przez nią warunkach, celem ich poznania

 

5. Który z wymienionych elementów nie jest częścią składową oceniania zewnętrznego:

a)      sprawdzian kompetencji po szkole podstawowej,

b)      „mała matura”,

c)       ocena semestralna.

 

6. Wymień co najmniej pięć sfer wychowania holistycznego:

a)      ................................................................................................................................

b)      ................................................................................................................................

c)       ................................................................................................................................

d)      ................................................................................................................................

e)      ................................................................................................................................

 

7. Celem wychowania moralnego jest:

a)      wyrobienie wrażliwości estetycznej,

b)      wdrożenie do przestrzegania wartości etycznych,

c)       przygotowanie do całożyciowej dbałości o zdrowie.

 

8. Do metod opartych na słowie zaliczamy:

a)      obserwację,

b)      pracę z książką,

c)       eksperyment pedagogiczny.

 

9. Dokonaj klasyfikacji przyczyn niepowodzeń szkolnych (wstaw X w odpowiednich miejscach tabeli):

 

biopsychiczne

społeczno-ekonomiczne

pedagogiczne

alkoholizm w rodzinie

 

 

 

brak pomocy dydaktycznych

 

 

 

nadpobudliwość psychoruchowa

 

 

 

 

10. Wybierz trzy zadania bezpośrednie wychowania fizycznego:

a)      poprawienie sprawności fizycznej,

b)      przygotowanie do życia w społeczeństwie,

c)       wyposażenie w wiadomości i umiejętności,

d)      dbałość o wszechstronny rozwój fizyczny,

e)      dążenie do mistrzostwa sportowego.

 

11. Do metod wpływu osobistego nie należy:

a)      wysuwanie sugestii,

b)      perswazja,

c)       ćwiczenie

 

12. Wychowanie obejmuje:

a)      całe życie człowieka,

b)      życie do momentu osiągnięcia pełnoletności,

c)       okres pobierania nauki w szkołach różnych typów i szczebli.

 

13. Zasady nauczania to ................................................................. postępowania dydaktycznego nauczyciela , a metody to .....................................................................

 

14. Podaj 2 sposoby kontroli pracy ucznia.

......................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

15. Zasada stopniowania trudności polega na:

a)      wykorzystywaniu pokazu w procesie dydaktycznym,

b)      wykorzystywaniu środków dydaktycznych,

c)       przechodzeniu od treści łatwiejszych do trudniejszych.

 

16. Terapia pedagogiczna jest:

a)      metodą badań pedagogicznych,

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin