1. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej i późnej wiosny: odwilż, roztopy, coraz dłuższe dni, coraz cieplejsze ranki, a wieczory jeszcze chłodne, słońce grzeje coraz mocniej, często wieje ciepły wiatr itp.
2. Prowadzenie obserwacji roślin w ogrodzie przedszkolnym lub kąciku przyrody w czasie kiełkowania, pojawiania się paków, rozwijania liści.
3. Bogacenie słownictwa poprzez wyjaśnianie znaczenia nowo poznanych słów.
4. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania dźwięków wydawanych przez różne instrumenty, np. pianino, skrzypce, trąbka itp. Wdrożenia do cichego słuchania muzyki.
5. Łączenie ćwiczeń oddechowych z ruchami rąk (unoszenie rak do góry – wdech, opuszczanie rąk – wydech)
Sporządziła: Regina Szczepańska Odpowiedzialne za realizację:
I. Temat kompleksowy: W MARCU JAK W GARNCU
- dziecko zna i potrafi wyjaśnić przysłowie” W marcu jak w garncu”
- dziecko potrafi przedstawić treść wysłuchanego wcześniej tekstu literackiego - „O wiośnie w lesie i .....”
Temat, działania edukacyjne, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej
Środki dydaktyczne, literatura
Zestaw ćwiczeń porannych nr 26
Zabawy ruchowe
Sylwety na patykach,
opowiadanie L. Krzemienieckiej „Plany miesięczne 5-latki „s.52
Dla każdego dziecka narysowane 2 koła o średnicy 15 cm i 9 trójkątów o bokach 3cm* 7cm, nożyczki, kleje, mazaki, ilustracja ABC cz. 3 s. 13
Wiersz i ilustracja do wiersza,”5-latek” cz. 4 s. 3, wiersz – bibliografia,
„5-latek” scenariusze cz. 4 s. 20
„5-latek” scenariusze cz. 4 s. 19, „5-latek” cz. 4 s. 4
„5-latek” scenariusze cz. 4 s. 17
Plany miesięczne G. Sabalska s.50, ilustracje do treści
Farby, pędzle, woda, gąbki do zmiany koloru, kartki „5-latek” scenariusze cz. 4 s. 20
II. Temat kompleksowy: TWORZYMY ZIELONY KĄCIK W NASZEJ SALI
- dziecko potrafi porównywać ciężar przedmiotów; stosuje określenia; tu jest mniej, tu jest więcej, tu za dużo – trzeba odsypać, tu za mało - trzeba dosypać,
-dziecko potrafi dziecko potrafi nazwać poszczególne części rośliny
- Wysiewanie nasion do skrzynek, pielęgnowanie roślin w sali
- Obserwacja gałęzi w wazonach w sali i na dworze, porównywanie ich rozwoju: forsycja, kasztanowiec, klon
- Dostrzeganie różnic w rozwoju roślin w zależności od warunków, jakie im zapewnimy.
- -wpływ wody na stan gleby
Zestaw ćwiczeń porannych nr 27
2. „Mój ogródeczek” - wycinanie z kolorowych gazet elementów potrzebnych do stworzenia obrazka – dz. potrafi wyciąć potrzebne mu elementy, projektuje swój ogródek na kartce, estetycznie wykonuje prace.
Encyklopedia dziecka” cz. I, „O ziemi” s. 10, historyjka, różne gatunki ziemi
Gazety, klej, wycinanka, nożyczki
Nasiona – fasola, groch, rzeżucha, owies, łubin, korzenie: pietruszka , cebula, ziemia, skrzynki, doniczki
„5-latek” scenariusze cz. 4 s. 48
Waga szalkowa, przedmioty do ważenia karta pracy
magnetofon,
Ilustracje ukazujące fazy rozwoju rośliny, z jakich części zbudowana jest roślina, sadzonka pelargonii
10. Rytmika
Gotowe stemple, farba w różnych kolorach
III. Temat kompleksowy: SZUKAMY WIOSNY
- dziecko potrafi nazwać charakterystyczne oznaki wiosny
-dziecko potrafi estetycznie wykonać pracę plastyczną na określony temat
...
elenakate13