tyranozaur.doc

(23 KB) Pobierz
TYRAN02AUR

TYRAN0ZAUR

 

Czas trwania: około 5 minut.

Przeznaczona dla: dzieci od 6 lat. Dla grup liczących 10-20 osób. Zabawa rozluźnia grupę i stwarza możliwości wyżycia potrzeby ruchu.

Opis zabawy

Największym drapieżnym jaszczurem był tyranozaur. Zwierzę to poruszało się pionowo i posiadało wielki ogon. Jeden z uczniów gra rolę jaszczura i zawiesza sobie z tyłu linkę długości 1,20-1,70 metrów jako ogon. „Jaszczur" jest potwornie głodny i szuka czegoś od­powiedniego do swojej spiżarni. Dobrze, że są pozo­stali uczestnicy zabawy. Gdy „tyranozaur" dotknie jednego z nich, ofiara musi się zatrzymać: jest kandy­datem do spiżarni. Można się bronić przed tym po­tworem. Bardzo odważni stają mu na „ogonie" (szcze­gólnie gdy „jaszczur" jest rozwścieczony) i powodu­ją) że go gubi: to koniec tyranii „tyranozaura".

Inna możliwość

W większych grupach zaleca się wypuszczanie 2 „jasz­czurów" na „polowanie". Można też ustalić reguły uwalniające „kandydatów do spiżarni" (np. wyniesie­nie „kandydata" na skraj pola zabawy; przeczołganie się pod jego nogami). Zabawę można wzbogacić dal­szymi szczegółami: jajami „jaszczura", 2 „jamami" dla ludzi. Tworzenie dalszych reguł zależy od fantazji bawiących się i od przyjemności, jaką gra im sprawia.

Pomoce

Pole zabawy musi być wyraźnie zaznaczone. Nie po­winno być ani za duże, ani za małe, żeby szansę były mniej więcej równe. Linkę należy zawiązać lekko, aby się łatwo rozwinęła, gdy ktoś na nią nastąpi.

Wskazówki pedagogiczne

Zabawa wymaga odwagi, siły woli i podejmowania ryzyka. Uczestnicy muszą się zjednoczyć, żeby poko­nać „jaszczura". Prowadzący powinien jako pierwszy zagrać rolę „jaszczura", strasznie ryczeć oraz szerzyć „strach" i „przerażenie".

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin