Jak uniknąć wypadków.docx

(18 KB) Pobierz

Scenariusz zajęć zintegrowanych

ZAJĘCIA OTWARTE

 

 

OPRACOWANIE I REALIZACJA         : Kinga Jóźwiak, Aneta Popławska,

                                                                        Karolina Machowska

MIEJSCE                                                     : Szkoła Podstawowa nr 17 w Płocku

KLASA                                                         : 1C

CZAS TRWANIA                                       : 135 min

KRĄG TEMATYCZNY                            :

TEMAT DNIA W BLOKU                         : Jak uniknąć wypadków?

 

 

TEMATYKA OBSERWOWANYCH ZAJĘĆ:

Proponowani przez dzieci różnych rozwiązań do sytuacji prezentowanych na ilustracjach. Podawanie przykładów z własnych obserwacji i doświadczeń. Wyklejanie znaku „przejście dla pieszych” wycinankami. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej i zapisywanie ich

w zeszycie. Nauka przechodzenia przez jezdnię. Wiadomości praktyczne- jednostka objętości- litr.

 

ZAKRESY EDUKACJI:

·         edukacja środowiskowa

·         edukacja matematyczna

·         edukacja polonistyczna

·         edukacja plastyczna

 

CELE OPERACYJNE:

DYDAKTYCZNE

 

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA:

·         Uczeń wie jak należy się bawić, aby uniknąć wypadków drogowych. 

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA:

·         Uczeń słucha ze zrozumieniem treści opowiadania czytanego przez nauczyciela.

·         Uczeń układa i pisze zdania ostrzegające przed wypadkami.

·         Uczeń wie do czego służą znaczki odblaskowe.

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA:

·         Uczeń potrafi wykonać działanie dodawania i odejmowania w zakresie 20.

·         Uczeń  rozumie pojęcie 1 litra.

·         Uczeń rozwiązuje zadania dotyczące sum pojemności różnych naczyń.

·         Uczeń bada i porównuje pojemność różnych butelek.

·         Uczeń dostrzega, że może ulec złudzeniu: to, co wygląda na większe może mieć

          mniejszą pojemność.

 

EDUKACJA PLASTYCZNA:

·         Uczeń potrafi wyrazić swoje uczucia i emocje w sposób plastyczny.

 

 

EDUKACJA MUZYCZNA:

·         Uczeń rozumie znaczenie muzyki jako środka relaksacyjnego.

  

WYCHOWAWCZE

·         Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć, w tym podczas pracy

         grupowej.

 

METODY AKTYWNOŚCI:

(wg R. Więckowskiego)

 

INFORMACYJNE:

·         wyjaśnienie werbalne

·         wyjaśnienie ilustrowane

·         opis z wykorzystaniem pomocy graficznych

·         opis z wykorzystaniem okazów naturalnych

 

HEURYSTYCZNE:

·         problemowa

·         elementy dyskusji

·         elementy dialogu

 

FORMY AKTYWNOŚCI:

(wg R. Więckowskiego)

·         aktywność indywidualna jednolita

·         aktywność indywidualna zróżnicowana

·         aktywność grupowa jednolita

·        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin