c#. tworzenie aplikacji sieciowych. gotowe projekty helion.pdf

(23222 KB) Pobierz
887610769.001.png
Spis treci
Wstp .............................................................................................. 7
Rozdzia 1. Jzyk C# i platforma .NET ................................................................. 9
Technologia .NET. Krótki wstp ...................................................................................... 9
Elementy jzyka C# i programowanie zorientowane obiektowo .................................... 11
Przestrzenie nazw ..................................................................................................... 15
Kolekcje ................................................................................................................... 16
Zdarzenia i metody zdarzeniowe .............................................................................. 17
Delegacje .................................................................................................................. 17
Wyjtki ..................................................................................................................... 17
Interfejsy .................................................................................................................. 19
Rozdzia 2. Visual C# 2010 Express Edition. Opis rodowiska ........................... 21
Projekt 1. Budujemy interfejs pierwszej aplikacji. Projekt Windows Forms .................. 22
Projekt 2. Poznajemy pliki projektu pierwszej aplikacji ................................................. 25
Projekt 3. Interakcja aplikacji z uytkownikiem. Metody zdarzeniowe .......................... 29
Rozdzia 3. Visual Web Developer 2010 Express Edition. Opis rodowiska ......... 33
Projekt 4. Pierwsza strona ASP.NET. Tworzymy interfejs ............................................ 33
Projekt 5. Pierwsza strona ASP.NET. Poznajemy pliki projektu .................................... 37
Projekt 6. Pierwsza strona ASP.NET. Metody zdarzeniowe .......................................... 40
Rozdzia 4. Programowanie sieciowe ................................................................ 43
Sieci komputerowe ......................................................................................................... 43
Protokoy TCP i UDP ..................................................................................................... 46
Protokó IP i adresy MAC .............................................................................................. 48
Programowanie klient-serwer i peer-to-peer ................................................................... 49
Popularne protokoy sieciowe ......................................................................................... 50
Protokó ICMP ......................................................................................................... 50
Protokó HTTP ......................................................................................................... 51
Protokó FTP ............................................................................................................ 51
Protokó POP3 .......................................................................................................... 52
Rozdzia 5. Aplikacje TCP i UDP ....................................................................... 53
Projekt 7. Poczenie TCP. Klient .................................................................................. 53
Projekt 8. Poczenie TCP. Serwer ................................................................................. 56
Projekt 9. Odczytanie adresu IP przyczonego hosta .................................................... 60
Projekt 10. Poczenie UDP. Klient ................................................................................ 61
4
C#. Tworzenie aplikacji sieciowych. Gotowe projekty
Projekt 11. Poczenie UDP. Serwer .............................................................................. 62
Projekt 12. Asynchroniczne poczenie TCP .................................................................. 64
Projekt 13. Prosty skaner otwartych portów hosta zdalnego ........................................... 67
Projekt 14. Skaner otwartych portów lokalnego hosta .................................................... 68
Projekt 15. Sprawdzenie adresu IP naszego komputera .................................................. 69
Projekt 16. Komplet informacji na temat pocze sieciowych ...................................... 72
Projekt 17. Ping .............................................................................................................. 74
Projekt 18. Ping. Przeciwdziaanie zablokowaniu interfejsu .......................................... 77
Projekt 19. NetDetect. Sprawdzanie dostpnych komputerów w sieci ........................... 79
Projekt 20. Traceroute. ledzenie drogi pakietu ICMP .................................................. 81
Projekt 21. Protokó HTTP. Sprawdzanie dostpnych uaktualnie ................................ 85
Projekt 22. Pobieranie pliku z uyciem protokou HTTP ............................................... 86
Projekt 23. Pobranie róda strony z serwera WWW ...................................................... 88
Projekt 24. Przegldarka WWW ..................................................................................... 89
Projekt 25. Edytor HTML. Budowanie interfejsu ........................................................... 91
Projekt 26. Edytor HTML. Obsuga plików tekstowych ................................................ 92
Projekt 27. Edytor HTML. Wspópraca ze schowkiem .................................................. 95
Projekt 28. Edytor HTML. Wprowadzanie tagów .......................................................... 95
Projekt 29. Edytor HTML. Podgld biecej strony ....................................................... 98
Projekt 30. Wysyanie wiadomoci e-mail bez uwierzytelniania .................................... 99
Projekt 31. Wysyanie sformatowanej wiadomoci e-mail z zacznikami .................. 102
Projekt 32. Wysyanie poczty za pomoc serwera wymagajcego uwierzytelnienia .... 105
Projekt 33. Masowe wysyanie wiadomoci e-mail ...................................................... 106
Projekt 34. Klient FTP. Interfejs aplikacji .................................................................... 110
Projekt 35. Klient FTP. Definiowanie pól i wasnoci klasy FTPClient ....................... 112
Projekt 36. Klient FTP. Listowanie katalogów serwera FTP ........................................ 116
Projekt 37. Klient FTP. Zmiana katalogu ..................................................................... 119
Projekt 38. Klient FTP. Metoda pobierajca plik asynchronicznie ............................... 122
Projekt 39. Klient FTP. Wywoanie metody pobierajcej plik asynchronicznie ........... 125
Projekt 40. Klient FTP. Metoda wysyajca plik asynchronicznie ............................... 127
Projekt 41. Klient FTP. Wywoanie metody wysyajcej plik asynchronicznie ........... 129
Projekt 42. Klient FTP. Kasowanie pliku ..................................................................... 131
Projekt 43. Meneder pobierania plików w tle. Budowa interfejsu .............................. 133
Projekt 44. Meneder pobierania plików w tle. Pobieranie pliku ................................. 135
Projekt 45. Meneder pobierania plików w tle. Przerwanie pobierania pliku ............... 137
Projekt 46. Serwer Umiechu. Budowa interfejsu ........................................................ 138
Projekt 47. Serwer Umiechu. Lista kontaktów ............................................................ 140
Projekt 48. Serwer Umiechu. Wysyanie danych do wielu odbiorców ....................... 143
Projekt 49. Klient Umiechu. Umieszczenie ikony w zasobniku systemowym ............ 144
Projekt 50. Klient Umiechu. Oczekiwanie na poczenie w osobnym wtku ............. 147
Projekt 51. Klient Umiechu. Bezpieczne odwoywanie si
do wasnoci kontrolek formy z poziomu innego wtku ............................................ 149
Projekt 52. Komunikator. Serwer. Budowa interfejsu .................................................. 150
Projekt 53. Komunikator. Serwer. Bezpieczne odwoywanie si
do wasnoci kontrolek formy z poziomu innego wtku ............................................ 153
Projekt 54. Komunikator. Serwer. Obsuga rozmowy .................................................. 154
Projekt 55. Komunikator. Klient ................................................................................... 159
Projekt 56. Zdalny screenshot. Klient. Zrzut ekranu .................................................... 162
Projekt 57. Zdalny screenshot. Klient ........................................................................... 162
Projekt 58. Klient. Wysyanie informacji o dostpnoci klienta ................................... 165
Projekt 59. Serwer screenshot. Budowa interfejsu ........................................................ 166
Projekt 60. Serwer screenshot. Bezpieczne odwoywanie si
do wasnoci kontrolek formy z poziomu innego wtku ............................................ 167
Projekt 61. Serwer screenshot. Lista aktywnych klientów ............................................ 168
Spis treci
5
Projekt 62. Serwer screenshot. Pobranie zrzutu ekranu ................................................ 169
Projekt 63. Serwer Czat. Budowanie interfejsu ............................................................ 171
Projekt 64. Serwer Czat. Bezpieczne odwoywanie si
do wasnoci kontrolek formy z poziomu innego wtku ............................................ 173
Projekt 65. Serwer Czat. Klasa formy oraz ptla gówna programu ............................. 174
Projekt 66. Serwer Czat. Obsuga wtków zwizanych z klientami ............................. 179
Projekt 67. Serwer Czat. Rozczenie klienta ............................................................... 180
Projekt 68. Czat. Klient ................................................................................................ 181
Rozdzia 6. Remoting ..................................................................................... 187
Projekt 69. Serwer HTTP ............................................................................................. 188
Projekt 70. Klient HTTP ............................................................................................... 193
Projekt 71. Serwer TCP ................................................................................................ 195
Projekt 72. Klient TCP ................................................................................................. 197
Projekt 73. Serwer TCP. Plik konfiguracyjny ............................................................... 199
Projekt 74. Klient TCP. Plik konfiguracyjny ................................................................ 202
Projekt 75. Czat. Klasa serwera .................................................................................... 203
Projekt 76. Czat. Serwer ............................................................................................... 205
Projekt 77. Czat. Klient ................................................................................................ 206
Rozdzia 7. ASP.NET i ADO.NET ...................................................................... 211
Projekt 78. Pozycjonowanie kontrolek na stronie ......................................................... 212
Projekt 79. Ping ............................................................................................................ 217
Projekt 80. Wysyanie wiadomoci e-mail ................................................................... 218
Projekt 81. Pobieranie plików na serwer ...................................................................... 220
Projekt 82. Wysyanie wiadomoci e-mail z zacznikami ........................................... 221
Projekt 83. Ksiga goci. Wspópraca z plikiem XML ................................................. 222
Projekt 84. Ksiga goci. Wywietlanie zawartoci pliku XML ................................... 226
Projekt 85. Ksiga goci. Sprawdzanie poprawnoci wpisywanych danych ................. 228
Projekt 86. Ksiga goci. Liczba goci online .............................................................. 230
Projekt 87. Wielojzyczny serwis internetowy. Zasoby lokalne ................................... 232
Projekt 88. Wielojzyczny serwis internetowy. Zasoby globalne ................................. 237
Projekt 89. Wielojzyczny serwis internetowy. Wybór jzyka przez uytkownika ...... 239
Projekt 90. Identyfikacja uytkowników ...................................................................... 241
Projekt 91. Rejestrowanie nowych uytkowników ....................................................... 245
Projekt 92. Identyfikacja uytkowników, cz II ........................................................ 246
Projekt 93. Baza ksiek. Stworzenie bazy danych ...................................................... 247
Projekt 94. Baza ksiek. Przyczenie si do bazy danych ......................................... 250
Projekt 95. Baza ksiek. Prezentacja danych .............................................................. 251
Rozdzia 8. Web Services ............................................................................... 255
Projekt 96. Pierwsza usuga sieciowa ........................................................................... 256
Projekt 97. Korzystanie z usugi sieciowej ................................................................... 259
Projekt 98. Usuga Maps Account Center wyszukiwarki bing. Rejestracja usugi ....... 261
Projekt 99. Bing Maps. Klient ...................................................................................... 262
Projekt 100. Bing Maps. Modyfikacja klienta .............................................................. 265
Rozdzia 9. WCF — ponad transportem .......................................................... 267
Wstp ............................................................................................................................ 267
Podstawy dziaania ....................................................................................................... 269
WCF = E = A + B + C .................................................................................................. 269
A jak address .......................................................................................................... 270
B jak binding .......................................................................................................... 270
C jak contract ......................................................................................................... 273
Punkt kocowy ....................................................................................................... 273
6
C#. Tworzenie aplikacji sieciowych. Gotowe projekty
Projekt 101. Definiowanie kontraktu ............................................................................ 273
Projekt 102. Udostpnianie usugi ................................................................................ 280
Self hosting ............................................................................................................. 281
IIS ........................................................................................................................... 285
Serwis Windows ..................................................................................................... 287
Projekt 103. Tworzenie klienta ..................................................................................... 290
ChannelFactory ...................................................................................................... 290
Referencja .............................................................................................................. 292
Skorowidz .................................................................................... 299
Zgłoś jeśli naruszono regulamin