KONSPEKT LEKCJI ZGS (piłka nożna)
U- Nauka uderzenia piłki prostym podbiciem (PN, LN)
- Doskonalenie przyjęć i podań piłki wewnętrzną częścią stopy P/LN.
S- Siła, szybkość, zwinność, kształtowanie koordynacji ruchowej.
W- Zasady, przepisy gry, rola koordynacji ruchowej i współpracy z drużyną.
P- Zainteresowanie własną sprawnością, samokontrola.
KL: VI
MIEJSCE: Boisko szkolne.
PRZYBORY: 16 piłek do p. nożnej, 2 bramki, 16 mat sportowych.
CZĘŚĆ LEKCJI
TOK
TREŚĆ
INTERPRETACJA TREŚCI
UWAGI
I
10-15 min.
Moment
Organizac.-porządk.
Zabawa ożywiająca.
Ćw. RR i T w płaszcz. Strzałk. w przód.
Ćw. NN
Ćw. MMB.
Ćw. MMG.
Ćw. Specjalne.
Zbiórka, powitanie, sprwawdz. Obecności i gotowości do zajęć, podanie zadań lekcji.
,,Wąż z piłką”- wybrany uczeń swobodnie porusza się po boisku i stara się trafić piłką w uciekających kolegów – każdy trafiony dołącza się do zbijającego, chwyta kolegę z tyłu za biodra tworząc wąż.
Pw.- Rozkrok, piłka trzymana na podłożu z przodu, unoszenie RR z piłką w górę do pełnego wyprostu RR.
Marsz dookoła boiska, przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi NN.
Pw.- Leżenie tyłem, NN lekko ugięte w kolanach, wznos T w górę z przekazaniem piłki do partnera.
Pw.- Leżenie przodem twarzą do siebie, RR wyprostowane trzymają piłkę, wznos T w górę, przekazanie piłki do partnera.
Prowadzenie piłki przed sobą dookoła boiska, zwalnianie i przyśpieszanie tempa.
W- objaśnienie zasad prawidłowego uderzenia piłki prostym podbiciem.
S-Zwinność, szybkość.
P- Samokontrola, przestrzeganie zasad zabawy.
S- Siła NN.
P- Nauczyciel zwraca uwagę na potrzeby siły NN w tej dyscyplinie sportu.
S- Kształtowanie siły MMB.
P- Współpraca z partnerem.
S- Kształtowanie siły MMG.
P- (j/w)
S- Kształtowanie koordynacji ruchowej, zwinność.
Dwuszereg
Zbija tylko pierwszy z rzędu.
1 piłka.
Każdy uczeń z piłką, rozsypka.
1- min.
1- piłka na parę, kilka powtórzeń.
(j/w)
Sposób prowadzenia piłki dowolny.
II
20-25 min.
Ćw. Techniki, elementy doskonalone.
Ćw. Techniki, elementy nauczane.
Uczniowie wzdłuż boiska, naprzeciw siebie, Podawanie piłki wew./zewn. częścią stopy.
Podania piłki wew. Częścią stopy po obwodzie.
Pokaz prawidłowego uderzenia piłki prostym podbiciem P/LN. Oś podłużna stopy N podstawnej jest skierow. w str. uderzenia, N podstawna ugięta w kolanie i ustaw. na wysokości. piłki, szybki rzut kolana N uderzającej
Na gwizdek rozluźnienie, na drugi gwizdek przyjęcie pozycji.
Uderzenie piłki do partnera upuszczonej z RR prostym podbiciem.
Uderzenie piłki toczącej do partnera
Uderzenie piłki do bramki upuszczonej z RR po truchcie.
Gra szkolna.
U- przyjęcia i podania piłki PN/LN.
S- Zwinność, siła NN.
P- Współpraca z partnerem, samokontrola.
U, S, P-(j/w).
W- Zasady prawidłowego uderzenia.
P- Samokontrola.
S- Zwinność, siła, szybkość.
W- Zasady, przepisy gry.
P- Przestrzeganie przepisów, współpraca z zespołem.
S- Siła, zwinność, koordynacja ruchowa.
W parach, 1-piłka.
W czwórkach, 1- piłka.
Każdy uczeń z piłką w luźnej rozsypce.
W parach naprzeciw siebie 3 razy L i PN
Jedna seria, każdy uczeń ma piłkę
10-min.
Podział na zespoły.
III
5-10 min.
Ćw. Uspokajające.
Moment. Organizac.-porządk.
Marsz dookoła boiska z unoszeniem kolan, w staniu wspięcie na palce ze wznosem RR w górę.
Zbiórka, omówienie zajęć, złożenie przyborów, pożegnanie.
P- Zachęcenie do stosowania ćw. w czasie wolnym.
W- Nauczyciel pyta, czego uczniowie nauczyli się na lekcji, wskazuje na błędy.
P- Zachęcanie do dbania o własną sprawność.
2-min.
Dwuszereg.
kasperpl