gry i zab kl 2a gr2 24.doc

(50 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z wychowania fizycznego

   Data 24/09/2003

Konspekt lekcji z wychowania fizycznego kl 2 a (gr 2)

Temat lekcji: Doskonalimy zdolności koordynacyjno-kondycyjne w grach i zabawach

Prowadzący: Jacek Wilk

Zadania szczegółowe:

  1. W zakresie motoryczności: poprawi szybkość i zwinność, rozwinie koordynację ruchową
  2. W zakresie umiejętności (uczeń potrafi): Wyścig z wymijaniem doskonalenie ćwiczeń kształtujących w ławkach. Ćwiczenie równoważne na ławce
  3. W zakresie wiadomości: zna przepisy zabaw, zna cel ćwiczeń
  4. W zakresie usamodzielniania się: Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole

Formy organizacyjne pracy z uczniami: frontalna, w zespołach

Metody nauczani: zabawowo klasyczna,

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Przyrządy przybory: ławki szkolne, 3 pitki lekarskie (nożne), 3 tarcze, 3 lotki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…...ia lekcjiji z wychowania fizycznego

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności  nauczyciela

Metody i formy

Docelowe

Zadania

Wstępna

zapozna się z zadaniami lekcji

nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

ucha informacji nauczyciela


przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

sprawdza gotowość ucznia do zajęć
podaje zadania lekcji
omawia wpływ ćwiczeń na organizm
zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć

Pogadanka

 

Główna (a)

 

pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

 

"Kto zmienił miejsce" Jedno dziecko wychodzi z klasy (lub troje).

Dzieci zmieniają się miejscami w rzędach. Ile dzieci zmieniło miejsce

"Kot jest - kota nie ma" Na sygnał "kota nie ma" dzieci podskakują jak piłeczka. Na hasło "kot" szybko chowają się pod ławki.

Siad w ławkach. Ugięcie pionowe ramion. Krążenie łokciami od przodu ku górze.

Sprężynowanie - przysiady między ławkami. Kolana złączone.

Siad na pulpicie ławki. Skłon tułowia w przód. Dotknij czołem kolan, wyprosi tułowia, powiedz głośno: "tak, tak, tak".

Siad na ławkach w trzech rzędach. Pierwsze dziecko z piłką w ręku. Wznos ramion w górę z piłką, skłon tułowia do tyłu - podając koledze piłkę do tylu. Ostatnie dziecko zatrzymuje piłkę w górze. W rzędach obrót w tył do siadu, to samo ćwiczenie. Piłkę podaje ostatnie dziecko -pierwszemu

proponuje zaplanowane przez siebie zabaw
czuwa nad odpowiednim tempem i rytmem wykonywanych ćwiczeń
czuwa nad bezpiecznym zachowaniem
 

 

Główna (b)

kształtuje zdolność koordynacyjno-kondycyjną w grach i zabawach

 

 

 

 

ćwiczy celność podczas rzutu

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin