Data 24/09/2003
Konspekt lekcji z wychowania fizycznego kl 2 a (gr 2)
Temat lekcji: Doskonalimy zdolności koordynacyjno-kondycyjne w grach i zabawach
Prowadzący: Jacek Wilk
Zadania szczegółowe:
Formy organizacyjne pracy z uczniami: frontalna, w zespołach
Metody nauczani: zabawowo klasyczna,
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Przyrządy przybory: ławki szkolne, 3 pitki lekarskie (nożne), 3 tarcze, 3 lotki
…...ia lekcjiji z wychowania fizycznego
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Metody i formy
Docelowe
Zadania
Wstępna
zapozna się z zadaniami lekcji nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
słucha informacji nauczyciela przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
sprawdza gotowość ucznia do zajęć podaje zadania lekcjiomawia wpływ ćwiczeń na organizmzwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć
Pogadanka
Główna (a)
pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
"Kto zmienił miejsce" Jedno dziecko wychodzi z klasy (lub troje).
Dzieci zmieniają się miejscami w rzędach. Ile dzieci zmieniło miejsce
"Kot jest - kota nie ma" Na sygnał "kota nie ma" dzieci podskakują jak piłeczka. Na hasło "kot" szybko chowają się pod ławki.
Siad w ławkach. Ugięcie pionowe ramion. Krążenie łokciami od przodu ku górze.
Sprężynowanie - przysiady między ławkami. Kolana złączone.
Siad na pulpicie ławki. Skłon tułowia w przód. Dotknij czołem kolan, wyprosi tułowia, powiedz głośno: "tak, tak, tak".
Siad na ławkach w trzech rzędach. Pierwsze dziecko z piłką w ręku. Wznos ramion w górę z piłką, skłon tułowia do tyłu - podając koledze piłkę do tylu. Ostatnie dziecko zatrzymuje piłkę w górze. W rzędach obrót w tył do siadu, to samo ćwiczenie. Piłkę podaje ostatnie dziecko -pierwszemu
proponuje zaplanowane przez siebie zabawczuwa nad odpowiednim tempem i rytmem wykonywanych ćwiczeń czuwa nad bezpiecznym zachowaniem
Główna (b)
kształtuje zdolność koordynacyjno-kondycyjną w grach i zabawach
ćwiczy celność podczas rzutu
...
kasperpl